Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Za 20 miesięcy przejedziemy nową obwodnicą do centrum Świnoujścia. Zobaczcie jej przebieg

Joanna Maraszek
Joanna Maraszek
Zdjęcie poglądowe
Zdjęcie poglądowe Joanna Maraszek
Zgodnie z podpisaną umową firma PORR z Warszawy ma wybudować nową obwodnicę w ciągu 20 miesięcy od chwili przekazania placu budowy.

Przekazanie placu budowy nastąpi 13 stycznia 2020. Będzie to 1,3 – kilometrowy odcinek, nowe połączenie z przeprawy promowej „Centrum”, a później tunelu do centrum miasta. Odciąży obecny dojazd ulicą Grunwaldzką i będzie połączeniem drogowym z nową Strefą Inwestycyjną Mulnik.

Obwodnica będzie łączyła ulicę Karsiborską (na wysokości siedziby firmy Remondis) z ulicą Steyera i dalej ulicą Daszyńskiego. Istniejąca ulica Steyera, która będzie jej częścią, zostanie gruntowanie przebudowana. Dodatkowo powstanie niemal 900 metrów nowej drogi biegnącej od ulicy Karsiborskiej i dalej na tyłach cmentarza aż do ulicy Steyera. Całość będzie połączona nowymi skrzyżowaniami z istniejącymi bocznymi ulicami.

Będzie to wspólna inwestycja Gminy Miasto Świnoujście oraz Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Świnoujściu. Wykonawca został wybrany w przetargu. Firma PORR jest również liderem konsorcjum budującego tunel pod Świną. W przetargu na obwodnicę, oprócz niej startowała jeszcze firma Henryka Mazur z Łozienicy pod Goleniowem.

Koszt budowy PORR wycenił na 41,4 mln złotych brutto. Druga oferta opiewała na 46 mln złotych brutto. Na realizację inwestycji Miasto otrzymało niemal 10 mln złotych dofinansowania z Funduszu Dróg Gminnych.

PORR wycenił wybudowanie obwodnicy za kwotę prawie 41 429 261,25 zł (brutto). Inwestycja będzie realizowana wspólnie przez Gminę Miasto Świnoujście i Zakład Wodociągów i Kanalizacji.

Po stronie kosztów Gminy Miasto Świnoujście jest budowa obwodnicy wschodniej, w tym:

- budowa nowych odcinków drogi wraz ze skrzyżowaniami z ulicami bocznymi,
- przebudowa nawierzchni istniejących odcinków dróg wraz ze skrzyżowaniami z ulicami bocznymi,
- budowa wydzielonych zatok autobusowych,
- budowa zatok postojowych i parkingów przyległych do drogi (przy Komendzie Portu Wojennego i przy skrzyżowaniu z istniejącym przebiegiem ulicy Steyera),
- przebudowa istniejących ciągów pieszych,
- budowa nowych ciągów pieszych,
- budowa nowej drogi rowerowej,
- przebudowa istniejących zjazdów,
- budowa nowych zjazdów,
- budowa nowego układu odwodnienia – sieci kanalizacji deszczowej wraz z budową wylotu kanalizacji
- przebudowa i budowa oświetlenia,
- wykonanie elementów organizacji ruchu drogowego,
- wykonanie trawników,
- dostawa i montaż elementów małej architektury (ławki, kosze, stojaki, wiaty przystankowe itp.).

Natomiast po stronie kosztów Zakładu Wodociągów i Kanalizacji są:

- przebudowa sieci wodociągowej z przyłączami w ulicy Steyera
- przebudowa kolektora sanitarnego z przepompowni P3 (ulica Grunwaldzka) do oczyszczalni ścieków –I etap realizacji
- przebudowa kolektora sanitarnego tłocznego zrzutowego z przepompowni ścieków P2 do oczyszczalni
- budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w ulicy Steyera.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na swinoujscie.naszemiasto.pl Nasze Miasto