Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Z Poznania nad morze w dwie godziny? Owszem, ale jak już będzie zrobiona cała trasa S11 [ZDJĘCIA]

Jakub Roszkowski
Jakub Roszkowski
Gdyby cała trasa do Poznania była gotowa, wszystkie weekendy nad morzem w regionie  koszalińskim byłyby pełne wczasowiczów. Bo dojazd do nas ze stolicy Wielkopolski trwałby nie cztery, ale maksymalnie dwie godziny.
Gdyby cała trasa do Poznania była gotowa, wszystkie weekendy nad morzem w regionie koszalińskim byłyby pełne wczasowiczów. Bo dojazd do nas ze stolicy Wielkopolski trwałby nie cztery, ale maksymalnie dwie godziny. Radek Koleśnik
To na razie tylko decyzje administracyjne, ale dobre i to. Trasa S11 jest przecież dla nas, regionu turystycznego, szczególnie ważna.

Oficjalna informacja z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest taka: Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU), dotyczącą realizacji drogi ekspresowej S11 Poznań - Oborniki. Wskazany w niej został wynikowy wariant przebiegu trasy o długości około 22 km. Koniec komunikatu.

No to przeanalizujmy co już wiemy. A wiemy, okazuje się, naprawdę dużo. W Koszalinie - co opisujemy już od wielu tygodni - budowany jest pierwszy odcinek nowej S11, prowadzący do Bobolic. To blisko 50 kilometrów nowej, dwupasmowej jezdni. Ale niestety, im dalej od Koszalina, a bliżej do Poznania, tym gorzej.

Jeszcze na odcinek Bobolice - Szczecinek jest spora nadzieja, że powstanie dość szybko. Lobbują za tym nasi samorządowcy, a także parlamentarzyści. Kolejne odcinki tej trasy to Szczecinek - Piła, na który już w marcu ubiegłego roku złożono wniosek o DŚU, ale Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu jeszcze prowadzi postępowanie; Piła - Ujście, przy którym trwa aktualizacja złożonych materiałów do wniosku o DŚU w zakresie wykonania ponownej inwentaryzacji przyrodniczej; Ujście - Oborniki, na który w październiku ubiegłego roku złożono wniosek o DŚU.

Tu też Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu prowadzi jeszcze postępowanie. No i wreszcie wspomniany odcinek Oborniki - Poznań. Teraz wykonawca, firma AECOM Polska, ma opracować koncepcję programową tej trasy. Po zakończeniu tego etapu, mając zapewnione finansowanie inwestycji, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie mogła ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie „Projektuj i buduj”.

W poniedziałek obejrzeliśmy plac budowy trasy S11 w okolicach Niekłonic.

Jak postępują prace na odcinku drogi S11 Koszalin - Bobolice...

- Podpisanie umowy na realizację tej inwestycji przewidujemy obecnie na 2023 rok. Samo rozpoczęcie robót dla przedmiotowej inwestycji planowane jest na koniec 2024 roku. Koszt budowy szacujemy na około 1,5 mld złotych - słyszymy w poznańskim oddziale GDDKiA.

Cała trasa S11 z Poznania do Koszalina to około 250 kilometrów. W budowie jest 50 z nich. Powstanie, szybko, kolejnych 30 - z Bobolic do Szczecinka - jest wielce prawdopodobne. Jest też gotowa obwodnica Szczecinka. Ale dalej to już na razie tylko sfera przypuszczeń.

Gdyby cała trasa do Poznania była gotowa, wszystkie weekendy nad morzem w regionie koszalińskim byłyby pełne wczasowiczów. Bo dojazd do nas ze stolicy Wielkopolski trwałby nie cztery, ale maksymalnie dwie godziny.

Odcinek Koszalin - Zegrze Pomorskie

W regionie trwa budowa drogi S11. Jak przebiegają prace? [ZDJĘCIA]

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Z Poznania nad morze w dwie godziny? Owszem, ale jak już będzie zrobiona cała trasa S11 [ZDJĘCIA] - Głos Koszaliński

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński