Piesi i rowerzyści mają wspólną sygnalizację, jednak przechodzenie przez dwie jezdnie trzeba rozłożyć na raty: nie jak dotychczas, gdy w czasie trwania zielonego sygnału piesi mogli przejść przez ulicę.
Jednocześnie trwają testy tablic w ramach SZR. Co nie oznacza, że będą już włączone na stałe. Komunikaty, które pojawią się w fazie testów mogą też nie oddawać rzeczywistości.
Na system składa się pięć tablic o wymiarach 5 na 6 metrów. To na nich są wyświetlane informacje o zakorkowanych ulicach, zalecanych objazdach, ograniczeniach prędkości. Wyświetlana będzie informacja o przewidywanym czasie dojazdu do centrum, gdzie znajduje się najbliższy parking, gdzie prowadzone są roboty drogowe i gdzie zdarzył się wypadek.
Cztery tablice o wymiarach 5x6 metrów znajdują się na trasie do Szczecina z kierunku Stargardu (ulice Szosa Stargardzka, Struga Zwierzyniecka, Gdańska). Piąta stoi w rejonie Bramy Portowej będzie informowała o utrudnieniach dla jadących w dół, w kierunku ulicy Wyszyńskiego.
- Koszt systemu to 7 milionów złotych z czego dofinansowanie unijne wyniesie 75 procent - mówi Dariusz Wołoszczuk z Biura Komunikacji Społecznej i Marketingowej Urzędu Miasta. - Centrum zarządzania będzie w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Dodatkowo z centrum będzie dostęp do monitoringu i możliwość zarządzania sygnalizacją na niektórych skrzyżowaniach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?