Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wyróżnienie dla ekologicznych ławeczek ze Szczecina

Redakcja
Ekologiczne ławeczki z surowców wtórnych przygotowane na 15-lecie firmy Remondis wyróżnione w ogólnopolskim konkursie AMS na najlepsze meble miejskie.

W konkursie Bramy Kraju na najlepszą zrealizowaną inwestycję w zakresie wyposażenia przestrzeni publicznej w meble miejskie pierwsze miejsce zajęła Gdynia z projektem zagospodarowania bulwaru nadmorskiego i przylegającego do niego placu zabaw na gdyńskiej plaży Śródmieście. Nagrodzono także Warszawę i Rzeszów. Ponadto wyróżniono Gdynię, Kraków i Szczecin.

Nagrodę specjalną ufundowaną przez Polską Organizację Turystyczną zdobył "Ogród doświadczeń im. Stanisława Lema" w Krakowie. Swojego faworyta wybrała także publiczność - czytelnicy "Metra" uhonorowali Przemyśl, a internauci, na portalu Bryla.pl - Rzeszów.

Drugie miejsce przyznano Warszawie za projekty mebli miejskich z Krakowskiego Przedmieścia, które ozdobiły zabytkowy trakt po jego rewitalizacji. Trzecią nagrodę zdobył Rzeszów za realizację projektu trasy turystycznej wraz z Rynkiem Staromiejskim.

Bogna Świątkowska, jurorka i prezes Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana podkreśla, że konkurs premiował wszystkie elementy, które ułatwiają i uprzyjemniają przebywanie w przestrzeni miejskiej.

- Staraliśmy się oceniać przede wszystkim jakość zaproponowanych rozwiązań, szczególnie premiując oryginalność projektów i konsekwencję, z jaką przestrzeń została umeblowana.

Jurorzy przyznali dodatkowo aż trzy wyróżnienia. Pierwsze przypadło ponownie Gdyni, tym razem za umeblowanie ulicy Świętojańskiej z Placem Kaszubskim. Uznanie zyskały także: Kraków za umeblowanie Placu książąt Czartoryskich i Placu Wszystkich Świętych oraz Szczecin - za artystyczny i ekologiczny projekt "15 ławeczek na 15-lecie".

Bramy Kraju to pierwszy kompleksowy program marketingu miejskiego. Składa się z trzech, corocznie realizowanych przedsięwzięć: konferencji dla samorządów, konkursu na najlepsze rozwiązania w zakresie szeroko rozumianego marketingu miejskiego, oraz wydawnictwa z serii Biblioteka Wizerunku Miasta. Podczas kolejnych edycji Bram Kraju poruszane są kolejno tematy związane z najważniejszymi elementami przestrzeni publicznej. Kolejno tematami konferencji były witacze (2005), systemy informacji miejskiej(2006), meble miejskie (2007) oraz reklama w mieście (2008).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński