Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wyremontują szczecińskie tramwaje! Przegubowe "żółtki" zmienią się nie do poznania

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Tramwaje Szczecińskie będą modernizować tuzin tramwajów KT4Dt. Zmieni się napęd, a pasażerowie zyskają nowe siedzenia. Niestety nie będzie przebudowy na częściowo niskopodłogowy wagon.

Do modernizacji zaplanowano 12 wagonów z prawem opcji na modernizację kolejnych czterech.

- Na chwilę obecną rozpoczęcie prac modernizacyjnych tramwajów Tatra KT4Dt planowane jest na lipiec tego roku - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy TS.

Na czym będzie polegać modernizacja?

Wśród najważniejszych należy wymienić

  • zmianę układu napędowego na falownikowy z wymianą na nowe asynchroniczne silniki trakcyjne,
  • modernizację wózków napędowych tramwaju,
  • montaż nowej przetwornicy głównej tramwaju,
  • nowego odbieraka prądu,
  • nowych akumulatorów tramwaju.

To co ucieszy pasażerów to wymiana siedzeń w przedziale pasażerskim na nowe w kolorystyce przyjętej dla miasta Szczecin. Nie zapomniano o komforcie prowadzenia tramwaju. Będzie panel pulpitu motorniczego z dotykowym panelem operatorskim, motorniczy zyska też nowy fotel.

Zobacz w galerii zdjęcia z wypadku, jak wyglądał po nim tramwaj oraz jak wygląda teraz!

Tramwaj po kolizji wrócił do Szczecina. Tramwaje Szczeciński...

Do przeszłości odejdzie żółte, czyli berlińskie malowanie. Wagony będą pomalowane w kolorystyce Floating Garden.

"Głos" spytał, czy w ramach przebudowy nie pojawi się człon niskopodłogowy, czyli rozwiązanie konstrukcyjne podobne do zastosowanego w tramwajach moderus beta, które jeżdżą po Szczecinie.

- Nie. Z punktu widzenia technicznego oraz ekonomicznego przebudowa przedmiotowego tramwaju we wspomnianym zakresie wiązałaby się z całkowitą zmianą jego konstrukcji i niewspółmiernie dużymi kosztami - odpowiada Hanna Pieczyńska.

ZOBACZ TEŻ:

Warto również przypomnieć krótką historię berlińskich "żółtków".

13 kwietnia 2006 roku w godzinach porannych na terenie zajezdni Pogodno przyjechały lawety z żółtymi wagonami tramwajowymi. Tramwaje typu KT4Dt jeżdżą do dziś.

To był powiew nowości w Szczecinie na tle ówczesnego taboru tramwajowego, mimo tego że są to używane wagony. Tatry wyprodukowano w latach 80. i 90. XX wieku i zostały zmodernizowane przez Siemensa (w latach 1994-96).

ZOBACZ TEŻ:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński