Wyraźniejsza wizja tunelu w Świnoujściu. Czy realna? Inwestycja pochłonie ok. 630 mln zł

Joanna Maraszek
Promy Bielik po wybudowaniu tunelu będą alternatywą przedostania się na sąsiednią wyspę.
Promy Bielik po wybudowaniu tunelu będą alternatywą przedostania się na sąsiednią wyspę. Joanna Maraszek
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
- Po zakończeniu weryfikacji pod względem formalno-prawnym, zostanie ogłoszony zwycięzca przetargu - mówi Robert Karelus, rzecznik prezydenta Świnoujścia.

Przetarg ogłoszono na początku lipca. Wysokość z dziesięciu zgłoszonych ofert była zróżnicowana, od 1,7 mln zł do 10 mln zł brutto. Zwycięzca przygotuje szczegółowy zakres oraz specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych. Będzie miał na to 12 miesięcy.

- Najwyższą cenę zaoferowało konsorcjum niemieckich firm z Greifswaldu i Hamburga - informuje Karelus. - Poniżej 2 mln złotych zaproponowały spółki z: Gdańska, Krakowa i Mediolanu. Świnoujście zaplanowało na ten cel 5,5 mln zł, z czego 85 proc. pochodzi z programu RPO.

Wykonanie programu funkcjonalno-użytkowego oszacuje koszt budowy tunelu w Świnoujściu.

Według dotychczasowych szacunków ocenia się go na 630 mln zł netto. Miasto zadeklarowało wkład własny w wysokości ok. 120 mln zł, o ile będzie otrzymywało wpływy z podatku od spółki Polskie LNG.

Rządowa tarcza antyinflacyjna

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Antykomunista
Najpierw mogli by zamówić nowe większe promy na prąd, takie jak zrobili ostatnio dla Norwegii.
To mikroskopijny ułamek kosztów tunelu, a poprawiły by sytuację zaraz , a nie za kilkanaście lat.
A
ANIA

TUNEL POWINIEN BYĆ .JAGBY POLICZYŁ ILE WYDAJE ŚIĘ NA UTSZYMANIE PROMÓW ,TO WYJDZIE NIEZŁA SUMKA ,A JAK PROMY SIĘ PSUJĄ NIERAZ STOJI SIĘ NA ŚRODKU KANAŁU.MAMY PIĘKNE MIASTO JEST SPORO TURYSTÓW .PROMY POWINNY BYĆ ATRAKCJĄ MIASTA .

G
Gość
W dniu 25.08.2014 o 22:08, przemo napisał:

myślę ze niemcy zrobili by ten tunel profesjonalnie bo mają duze doświadczenie a cena i przetarg nie powinny miec tu żadnego znaczenia , bo chodzi o bezpieczeństwo . nie chcemy bubla za pare groszy , a generalna DDKiA niech zaczyna budować drugą nitke drogi S3 do świnouścia zeby cala trasa była po 2 pasy w każdą stronę przez tunel aż do niemiec .

 

Chyba nie za dobrze zrozumiałeś. Ten przetarg nie jest przetargiem na budowę tunelu, tylko na specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych.

p
przemo

myślę ze niemcy zrobili by ten tunel profesjonalnie bo mają duze doświadczenie a cena i przetarg nie powinny miec tu żadnego znaczenia , bo chodzi o bezpieczeństwo . nie chcemy bubla za pare groszy , a generalna DDKiA niech zaczyna budować drugą nitke drogi S3 do świnouścia zeby cala trasa była po 2 pasy w każdą stronę przez tunel aż do niemiec .

s
s

Inwestycja będzie tym bardziej realna im szybciej mafię od państwa teoretycznego odwoła się w wyborach.

p
płemieł

- Premierze, kiedy tunel?
- Co mi wasz tunel i wasze Świnoujście. Mój Gdańsk i tunel pod Martwą Wisłą jest dużo ważniejszy.

 

PS. Tunel obiecam wam w przyszłym roku przed wyborami. :P

 

J
Józef

HAhaha ale się uśmiałem nie może być mostu bo duże statki przepływają,  a to ty mostu i statków w takim razie nie widziałeś, hahahaha, naprawdę żenada

t
tomtotm

archi: Most tez dalby rade, poszukaj sobie jak wyglada most w Stralsundzie na wyspe Rugia

a
archi

Cris- most nie wchodzi w grę, z racji przepływających tam statków o dużych gabarytach.

c
cris

wg mnie lepiej by wypadła budowa mostu 

Dodaj ogłoszenie