Wykonawca Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej: Inwestycji nie uda się zakończyć przed pierwszą połową 2024 roku

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Główny wykonawca prac w ramach części kolejowej Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej uważa, że zakończenie inwestycji jest możliwe dopiero w drugiej połowie 2024 roku.

Branżowy portal rynek-kolejowy.pl rozmawiał z Arkadiuszem Arciszewskim, wiceprezesem Trakcji. To spółka, która na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych realizuje modernizację infrastruktury w ramach SKM.

- Nawet gdyby w tej chwili zostały podjęte wszystkie decyzje, na które czekamy, to z przedstawionego przez nas harmonogramu wynika, że zakończenie inwestycji jest możliwe dopiero w drugiej połowie 2024 roku. Realnie jednak, przy obecnym podejściu Zamawiającego do wykonawcy, inwestycja jest po prostu niemożliwa do zrealizowania - mówi w rozmowie z portalem.

Jaki jest powód opóźnienia?

Według spółki Trakcja to geotechnika i sieć trakcyjna, a także konieczność gruntownego remontu niektórych obiektów inżynierskich. Wykonawca prac dodaje, że na części kolejowej SKM zabytkowa wiata na przystanku Szczecin Pogodno stoi na przeszkodzie modernizacji prac na linii kolejowej nr 406.

- Ostatnie miesiące 2020 oraz początek 2021 r. upłynęły na rozmowach PKP PLK z Konserwatorem Zabytków o dalszych losach wiaty. W sierpniu spółka Trakcja, na prośbę Zamawiającego, przedstawiła ofertę projektanta specjalizującego się w renowacji zabytków, obejmującą wykonanie projektu budowlanego remontu wiaty wraz z jej ewentualnym podniesieniem i przesunięciem o kilka, kilkanaście metrów. Po negocjacjach w październiku br. pomiędzy PKP PLK, inżynierem projektu oraz spółką Trakcja podpisany został protokół konieczności wykonania koncepcji projektowej - czytamy w liście przesłanym do naszej redakcji jeszcze w listopadzie 2021 roku. - Jeżeli okaże się, że technicznie możliwe jest podniesienie oraz przesunięcie wiaty, PKP PLK podejmie na podstawie wstępnych wycen, decyzję o dalszym kształcie projektu przystanku osobowego Pogodno, a w konsekwencji o dalszym zakresie robót.

Przypomnijmy, że PKP Polskie Linie Kolejowe nadal mają nadzieję, że uda się zakończyć budowę Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej do końca perspektywy finansowej UE, czyli do końca 2023 roku.

ZOBACZ TEŻ:

Jeszcze jesień, ale zima nas zastanie przy budowie SKM...

Szczecińska Kolej Metropolitalna: Będzie wykonawca zastępczy...

iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński