Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wycofane rowery Bike_S zostaną sprzedane. Będzie można mieć taki pojazd na własność?

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Jeszcze w tym roku na ulicach Szczecina mają się pojawić nowe jednoślady publiczne IV generacji. Tymczasem w maju ma zostać ogłoszony przetarg na sprzedaż starych pojazdów. Czy każdy będzie mógł mieć taki rower na własność?

Miejska spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne odpowiedzialna za system Bike_S będzie chciała się pozbyć używanych do tej pory rowerów. Przygotowywany jest przetarg na sprzedaż jednośladów, które przez ostatnie lata służyły mieszkańcom w ramach wypożyczalni.

- Procedura nie jest jeszcze opisana, ale zakładamy, że forma sprzedaży będzie elastyczna. Rowery powinny być dostępne zarówno w formie pakietu dla zainteresowanych firm, jak i na sztuki - mówi Wojciech Jachim, rzecznik NiOL.

ZOBACZ TEŻ:

Ogłoszenie przetargu planowane jest w maju. Czy do NiOL trafiają już sygnały o zainteresowaniu pojazdami?
- Były już rozmowy z firmami, pytają też osoby indywidualne, czy taki rower można kupić, albo dostać - odpowiada Jachim.

NiOL przekazał już jeden wycofany rower na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, sprzedano go za 1515,99 zł. Myślano także o przekazaniu pewnej puli pojazdów do jednego z domów dziecka, ale - jak tłumaczy Jachim - przepisy wymagają ogłoszenia przetargu. Dwa bicykle trafią do Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Większe koła i brak stacji. Jest przetarg na Bike_S IV generacji.

Szczecin posiada około 550 rowerów, które można przeznaczyć do dalszej eksploatacji. Około 300 z nich należy do NiOL, druga część do gminy. Na sprzedaż wystawione zostaną na razie te będące w posiadaniu spółki.

Tymczasem trwa już przetarg na wyłonienie firmy, która dostarczy do Szczecina jednoślady IV generacji oraz oprogramowanie do systemu. Zamówienie obejmuje dostawę 800 rowerów w trzech etapach: 400, 200 i 200. Pierwsze 400 miałoby się pojawić w Szczecinie jeszcze latem. Będą wyposażone w GPS i urządzenia zabezpieczające przed nieuprawnionym wypożyczeniem. Nie trzeba będzie ich przypinać do stacji, zmieni się też cennik. Nowe pojazdy mają mieć większe koła, nie 26-calowe jak dotychczas, a 28-calowe. Ten fakt zwrócił uwagę jednego z potencjalnych oferentów. W przetargowym pytaniu do NiOL wniósł on prośbę o modyfikację zapisu w warunkach zamówienia, aby zarówno obręcze kół jak i opony mogły być w rozmiarach 26-28 cali.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Za duże koła Bike_S w Szczecinie wykluczą część użytkowników? Sprzeciw dotychczasowego operatora. Grozi nam scenariusz z Trójmiasta?

Argumentuje to m.in. względami bezpieczeństwa oraz tym, że w innych systemach rowerów publicznych w Polsce stosuje się koła 26-calowe. Ponadto w pytaniu czytamy: "Rowery o kołach 28'' mogą dyskryminować osoby niższe, drobniejsze dla których rowery tego typu będą za duże".

ZOBACZ TEŻ:

NiOL odpowiada, że nie zmieni specyfikacji, ale może być do tego zmuszony, bo firma Next Bike Polska złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, uznając, że warunki przetargu wykluczają ją z udziału w postępowaniu i nie zapewniają uczciwej konkurencji, ponieważ wyprodukowanie i dostarczenie rowerów 28-calowych (niestandardowych zdaniem firmy) będzie znacznie trudniejsze w założonym przez NiOL czasie przewidzianym w umowie. Jeśli KIO uzna, że skarga Next Bike jest zasadna, NiOL będzie musiało zmienić specyfikację, a przetarg się wydłuży.

Zdajesz na Kartę Rowerową? Sprawdź, czy znasz te zasady poruszania się rowerem!

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Wycofane rowery Bike_S zostaną sprzedane. Będzie można mieć taki pojazd na własność? - Głos Szczeciński

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński