Miejska spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne odpowiedzialna za system Bike_S będzie chciała się pozbyć używanych do tej pory rowerów. Przygotowywany jest przetarg na sprzedaż jednośladów, które przez ostatnie lata służyły mieszkańcom w ramach wypożyczalni.
- Procedura nie jest jeszcze opisana, ale zakładamy, że forma sprzedaży będzie elastyczna. Rowery powinny być dostępne zarówno w formie pakietu dla zainteresowanych firm, jak i na sztuki - mówi Wojciech Jachim, rzecznik NiOL.
ZOBACZ TEŻ:
Ogłoszenie przetargu planowane jest w maju. Czy do NiOL trafiają już sygnały o zainteresowaniu pojazdami?
- Były już rozmowy z firmami, pytają też osoby indywidualne, czy taki rower można kupić, albo dostać - odpowiada Jachim.
NiOL przekazał już jeden wycofany rower na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, sprzedano go za 1515,99 zł. Myślano także o przekazaniu pewnej puli pojazdów do jednego z domów dziecka, ale - jak tłumaczy Jachim - przepisy wymagają ogłoszenia przetargu. Dwa bicykle trafią do Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Większe koła i brak stacji. Jest przetarg na Bike_S IV generacji.
Szczecin posiada około 550 rowerów, które można przeznaczyć do dalszej eksploatacji. Około 300 z nich należy do NiOL, druga część do gminy. Na sprzedaż wystawione zostaną na razie te będące w posiadaniu spółki.
Tymczasem trwa już przetarg na wyłonienie firmy, która dostarczy do Szczecina jednoślady IV generacji oraz oprogramowanie do systemu. Zamówienie obejmuje dostawę 800 rowerów w trzech etapach: 400, 200 i 200. Pierwsze 400 miałoby się pojawić w Szczecinie jeszcze latem. Będą wyposażone w GPS i urządzenia zabezpieczające przed nieuprawnionym wypożyczeniem. Nie trzeba będzie ich przypinać do stacji, zmieni się też cennik. Nowe pojazdy mają mieć większe koła, nie 26-calowe jak dotychczas, a 28-calowe. Ten fakt zwrócił uwagę jednego z potencjalnych oferentów. W przetargowym pytaniu do NiOL wniósł on prośbę o modyfikację zapisu w warunkach zamówienia, aby zarówno obręcze kół jak i opony mogły być w rozmiarach 26-28 cali.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Za duże koła Bike_S w Szczecinie wykluczą część użytkowników? Sprzeciw dotychczasowego operatora. Grozi nam scenariusz z Trójmiasta?
Argumentuje to m.in. względami bezpieczeństwa oraz tym, że w innych systemach rowerów publicznych w Polsce stosuje się koła 26-calowe. Ponadto w pytaniu czytamy: "Rowery o kołach 28'' mogą dyskryminować osoby niższe, drobniejsze dla których rowery tego typu będą za duże".
ZOBACZ TEŻ:
NiOL odpowiada, że nie zmieni specyfikacji, ale może być do tego zmuszony, bo firma Next Bike Polska złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, uznając, że warunki przetargu wykluczają ją z udziału w postępowaniu i nie zapewniają uczciwej konkurencji, ponieważ wyprodukowanie i dostarczenie rowerów 28-calowych (niestandardowych zdaniem firmy) będzie znacznie trudniejsze w założonym przez NiOL czasie przewidzianym w umowie. Jeśli KIO uzna, że skarga Next Bike jest zasadna, NiOL będzie musiało zmienić specyfikację, a przetarg się wydłuży.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?