Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Allegro ma nową konkurencję. Wystartował serwis Wszystko.pl. Z gigantem e-commerce chce zawalczyć polska spółka Comarch

Mikołaj Wójtowicz
Mikołaj Wójtowicz
Czy Allegro od czerwca będzie mieć nowego konkurenta? Już za trzy miesiące ma wystartować serwis internetowy wszystko.pl.
Czy Allegro od czerwca będzie mieć nowego konkurenta? Już za trzy miesiące ma wystartować serwis internetowy wszystko.pl. materiały prasowe Allegro.pl
Konkurencja dla Allegro i Amazona już działa w Polsce. Wystartował nowy serwis internetowy wszystko.pl, będący własnością polskiej spółki Comarch. Do stycznia jedynym konkurentem dla Allegro w Polsce było Shopee, które po zaledwie 1,5 roku niespodziewanie ogłosiło swoje wycofanie się z naszego rynku. Czy nastąpią zmiany dla sprzedających i silna pozycja Allegro zostanie przełamana?

Spis treści

Wszystko.pl spółki Comarch chce rywalizować z Allegro

Start nowej platformy miał miejsce 29 czerwca. To konkurencja dla Allegro, które jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Według danych Mediapanel Gemius Polska liczba realnych użytkowników serwisu allegro.pl wraz z aplikacją we wrześniu wyniosła ponad 21 mln.

Właścicielem serwisu wszystko.pl jest Comarch, jedna z największych firm informatycznych z Polski. Pierwsze zapowiedzi utworzenia nowej platformy pojawiły się już w czerwcu 2021 r. Był to czas, kiedy obowiązywały jeszcze obostrzenia i nie było pełnej możliwości robienia zakupów w sklepach stacjonarnych.

Nową platformę przetestowali już sprzedawcy

Witryna wszystko.pl działa już od ponad 10 lat. Wcześniej korzystali z niej tylko użytkownicy systemów ERP do zarządzania firmą. Comarch jest jednym z dostawców takich systemów. Od 2022 r. platforma dostępna jest także dla zewnętrznych firm. Od teraz każdy może założyć na niej konto i rozpocząć handel.

- Chcemy wykorzystać to, jak się zmienił rynek. Dostawcy korzystający z Allegro narzekają na coraz wyższe opłaty i konkurowanie z Allegro. Platforma, podobnie jak Amazon, wystawia coraz więcej własnych towarów. My oferujemy zero prowizji – powiedział w opublikowanej już pod koniec kwietnia rozmowie z „Forbesem” Janusz Filipak, prezes Comarchu.

Serwis ma zarabiać m.in. na sprzedaży reklam.

- Comarch to jedna z największych firm z sektora IT i nowych technologii w Polsce, mająca już dużo produktów e-commerce w portfolio, m.in. Comarch eSale, Comarch e-Sklep czy oprogramowania do zarządzania procesami Comarch ERP - zaznacza Mariola Barzyk-Libura, dyrektor Wszystko.pl.

Najważniejszym benefitem, który oferuje platforma - jest brak prowizji od sprzedaży bez względu na kategorię. Ma to przynieść oszczędności sprzedawcom i pozwolić na planowanie sprzedaży w przewidywalnych warunkach.

- Oczywiście nie zdominujemy rynku w kilka miesięcy, Allegro i Amazon mają już duże doświadczenie w branży i ogromną bazę danych, naszym celem jest zbudowania zaufanie sprzedawców i klientów oraz regularne budowanie pozycji w e-commerce – powiedziała Barzyk-Libura cytowana przez portal wirtualnemedia.pl.

Rynek e-commerce ma rosnąć. Będzie więcej kupujących i sprzedających

Jest o co walczyć. Według reportu „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” przygotowanego w ubiegłym roku przez firmę doradztwa strategicznego Strategy&Polska do 2027 roku liczba e-konsumentów w Polsce ma się zwiększyć o kolejne 3,4 mln. Obsłuży ich dodatkowe 100 tys. sprzedawców, a całkowita wartość rynku wzrośnie o ponad 94 mld zł do 187 mld zł.

Ponad połowa wzrostu (54%) ma mieć swoje źródło w trzech kategoriach:

  • moda (21 mld zł),
  • elektronika (19 mld zł),
  • zdrowie i uroda (11 mld zł).

Większość sprzedaży w przestrzeni e-commerce będzie się odbywać za pośrednictwem platform internetowych. Ma to brać swoje źródło w takich czynnikach, jak:

  • wchodzenie na polski rynek nowych graczy oraz konsekwentnego rozszerzania ich oferty na polskim rynku,
  • wzrost udziałów w rynku przez platformy q-commerce’owe, które zaczną wychodzić poza kategorie spożywcze,
  • współpraca z zewnętrznymi sprzedawcami z wiodącymi graczami e-commerce w wybranych kategoriach takich jak elektronika, czy dom i ogród
  • spodziewana dalsza poprawa oferty przez Allegro m.in. w postaci inwestycji w ofertę cenową w wybranych kategoriach, zwiększenia udziału sprzedaży własnej oraz dalszego skracania czasów dostawy.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Allegro ma nową konkurencję. Wystartował serwis Wszystko.pl. Z gigantem e-commerce chce zawalczyć polska spółka Comarch - Strefa Biznesu

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński