Wszystko.pl, czyli nowa konkurencja dla Allegro. Z gigantem e-commerce chce zawalczyć polska spółka Comarch

Mikołaj Wójtowicz
Mikołaj Wójtowicz
Czy Allegro od czerwca będzie mieć nowego konkurenta? Już za trzy miesiące ma wystartować serwis internetowy wszystko.pl.
Czy Allegro od czerwca będzie mieć nowego konkurenta? Już za trzy miesiące ma wystartować serwis internetowy wszystko.pl. materiały prasowe Allegro.pl
Konkurencja dla Allegro od czerwca w Polsce? Już za trzy miesiące ma wystartować nowy serwis internetowy wszystko.pl, będący własnością polskiej spółki Comarch. Do stycznia jedynym konkurentem dla Allegro w Polsce było Shopee, które po zaledwie 1,5 roku niespodziewanie ogłosiło swoje wycofanie się z naszego rynku. Czy nastąpią zmiany dla sprzedających i silna pozycja Allegro zostanie przełamana?

Spis treści

Wszystko.pl spółki Comarch chce rywalizować z Allegro

Start nowej platformy zapowiadany jest na czerwiec tego roku. Ma być konkurencją dla Allegro, które jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Według danych Mediapanel Gemius Polska liczba realnych użytkowników serwisu allegro.pl wraz z aplikacją we wrześniu wyniosła ponad 21 mln.

Serwis wszystko.pl obecnie jest w fazie testów. Jej właścicielem jest Comarch, jedna z największych firm informatycznych z Polski. Pierwsze zapowiedzi utworzenia nowej platformy pojawiły się już w czerwcu 2021 r. Był to czas, kiedy obowiązywały jeszcze obostrzenia i nie było pełnej możliwości robienia zakupów w sklepach stacjonarnych.

Nowa platforma testowana przez sprzedawców

Jak podaje „Puls Biznesu”, do tej pory serwis był testowany jedynie przez konkretną grupę klientów. Dostęp od grudnia ubiegłego roku miało jedynie 7 tys. pracowników Comarchu. Obecnie do testów mogą dołączyć także sprzedawcy, którzy zostaną odpowiednio zweryfikowani przez serwis wszystko.pl.

Według danych Comarchu jest to już kilka tysięcy firm. Dzięki temu w dniu premiery w witrynie będzie można kupować produkty od dużej liczby sprzedawców. Na ten moment dla handlujących nie będzie:

  • prowizji,
  • opłat za prowadzenie konta,
  • pojawi się możliwość integracji z systemami własnego sklepu online.

Witryna wszystko.pl działa już od ponad 10 lat. Wcześniej korzystali z niej tylko użytkownicy systemów ERP do zarządzania firmą. Comarch jest jednym z dostawców takich systemów. Od 2022 r. platforma dostępna jest także dla zewnętrznych firm. Od czerwca każdy będzie mógł założyć na niej konto i rozpocząć handel.

Rynek e-commerce ma rosnąć. Będzie więcej kupujących i sprzedających

Jest o co walczyć. Według reportu „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” przygotowanego w ubiegłym roku przez firmę doradztwa strategicznego Strategy&Polska do 2027 roku liczba e-konsumentów w Polsce ma się zwiększyć o kolejne 3,4 mln. Obsłuży ich dodatkowe 100 tys. sprzedawców, a całkowita wartość rynku wzrośnie o ponad 94 mld zł do 187 mld zł.

Ponad połowa wzrostu (54%) ma mieć swoje źródło w trzech kategoriach:

  • moda (21 mld zł),
  • elektronika (19 mld zł),
  • zdrowie i uroda (11 mld zł).

– Zachęcamy też wszystkich sprzedawców do aktywnego uczestnictwa w testach i dodawania ofert w swoich kategoriach. Najbardziej zaangażowani sprzedający otrzymają od nas preferencyjne warunki sprzedaży po premierze komercyjnej serwisu – mówi Mariola Barzyk-Libura, dyrektor wszystko.pl, cytowana przez serwis dlahandlu.pl.

Większość sprzedaży w przestrzeni e-commerce będzie się odbywać za pośrednictwem platform internetowych. Ma to brać swoje źródło w takich czynnikach, jak:

  • wchodzenie na polski rynek nowych graczy oraz konsekwentnego rozszerzania ich oferty na polskim rynku,
  • wzrost udziałów w rynku przez platformy q-commerce’owe, które zaczną wychodzić poza kategorie spożywcze,
  • współpraca z zewnętrznymi sprzedawcami z wiodącymi graczami e-commerce w wybranych kategoriach takich jak elektronika, czy dom i ogród
  • spodziewana dalsza poprawa oferty przez Allegro m.in. w postaci inwestycji w ofertę cenową w wybranych kategoriach, zwiększenia udziału sprzedaży własnej oraz dalszego skracania czasów dostawy.

Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wszystko.pl, czyli nowa konkurencja dla Allegro. Z gigantem e-commerce chce zawalczyć polska spółka Comarch - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński