Spis treści
Wszystko.pl spółki Comarch chce rywalizować z Allegro
Start nowej platformy zapowiadany jest na czerwiec tego roku. Ma być konkurencją dla Allegro, które jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Według danych Mediapanel Gemius Polska liczba realnych użytkowników serwisu allegro.pl wraz z aplikacją we wrześniu wyniosła ponad 21 mln.
Serwis wszystko.pl obecnie jest w fazie testów. Jej właścicielem jest Comarch, jedna z największych firm informatycznych z Polski. Pierwsze zapowiedzi utworzenia nowej platformy pojawiły się już w czerwcu 2021 r. Był to czas, kiedy obowiązywały jeszcze obostrzenia i nie było pełnej możliwości robienia zakupów w sklepach stacjonarnych.
Nowa platforma testowana przez sprzedawców
Jak podaje „Puls Biznesu”, do tej pory serwis był testowany jedynie przez konkretną grupę klientów. Dostęp od grudnia ubiegłego roku miało jedynie 7 tys. pracowników Comarchu. Obecnie do testów mogą dołączyć także sprzedawcy, którzy zostaną odpowiednio zweryfikowani przez serwis wszystko.pl.
Według danych Comarchu jest to już kilka tysięcy firm. Dzięki temu w dniu premiery w witrynie będzie można kupować produkty od dużej liczby sprzedawców. Na ten moment dla handlujących nie będzie:
- prowizji,
- opłat za prowadzenie konta,
- pojawi się możliwość integracji z systemami własnego sklepu online.
Witryna wszystko.pl działa już od ponad 10 lat. Wcześniej korzystali z niej tylko użytkownicy systemów ERP do zarządzania firmą. Comarch jest jednym z dostawców takich systemów. Od 2022 r. platforma dostępna jest także dla zewnętrznych firm. Od czerwca każdy będzie mógł założyć na niej konto i rozpocząć handel.
Rynek e-commerce ma rosnąć. Będzie więcej kupujących i sprzedających
Jest o co walczyć. Według reportu „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” przygotowanego w ubiegłym roku przez firmę doradztwa strategicznego Strategy&Polska do 2027 roku liczba e-konsumentów w Polsce ma się zwiększyć o kolejne 3,4 mln. Obsłuży ich dodatkowe 100 tys. sprzedawców, a całkowita wartość rynku wzrośnie o ponad 94 mld zł do 187 mld zł.
Ponad połowa wzrostu (54%) ma mieć swoje źródło w trzech kategoriach:
- moda (21 mld zł),
- elektronika (19 mld zł),
- zdrowie i uroda (11 mld zł).
– Zachęcamy też wszystkich sprzedawców do aktywnego uczestnictwa w testach i dodawania ofert w swoich kategoriach. Najbardziej zaangażowani sprzedający otrzymają od nas preferencyjne warunki sprzedaży po premierze komercyjnej serwisu – mówi Mariola Barzyk-Libura, dyrektor wszystko.pl, cytowana przez serwis dlahandlu.pl.
Większość sprzedaży w przestrzeni e-commerce będzie się odbywać za pośrednictwem platform internetowych. Ma to brać swoje źródło w takich czynnikach, jak:
- wchodzenie na polski rynek nowych graczy oraz konsekwentnego rozszerzania ich oferty na polskim rynku,
- wzrost udziałów w rynku przez platformy q-commerce’owe, które zaczną wychodzić poza kategorie spożywcze,
- współpraca z zewnętrznymi sprzedawcami z wiodącymi graczami e-commerce w wybranych kategoriach takich jak elektronika, czy dom i ogród
- spodziewana dalsza poprawa oferty przez Allegro m.in. w postaci inwestycji w ofertę cenową w wybranych kategoriach, zwiększenia udziału sprzedaży własnej oraz dalszego skracania czasów dostawy.
Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?