Wrażenia z jazdy: Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI Comfortline

Wojciech Frelichowski
Volkswagen Golf Plus jest wyższy od zwykłej wersji Golfa.
Volkswagen Golf Plus jest wyższy od zwykłej wersji Golfa. Fot. Łukasz Capar
Nie jest to klasyczny kompakt ani minivan, ale w kabinie ma sporo miejsca, a wnętrze jest ciekawie zaaranżowane. "Głos" testował Volkswagena Golfa Plusa 2.0 TDI.

Golf Plus wypełnia lukę pomiędzy zwykłym Golfem a minivanem Touranem, a jego bazą konstrukcyjną jest płyta podłogowa Golfa hatchbacka. Zresztą Plus przejął od Golfa także wiele innych rozwiązań, z zawieszeniem i silnikami włącznie. Auto jest obecne na rynku od 2005 roku, a pod zeszłego roku przeszło poważną modernizację.

Przestrzeń nad głową

Można powiedzieć, że Golf Plus jest rozmiarową wersją XL zwykłego Golfa, bo jest o 113 mm wyższy od swojego starszego brata. Różnice pomiędzy Plusem a zwykłym Golfem widać także w przedniej partii nadwozia. Plus ma nieco inne reflektory oraz spoiler pod zderzakiem.

Z tyłu najciekawszym elementem stylistycznym są światła diodowe. Zresztą nie tylko ładnie wyglądają, są też bardzo dobrze widoczne.

Funkcjonalności wnętrza trudno coś zarzucić. Kabina jest przestronna, fotele i kanapa wygodne, a dla kierowcy stworzono wygodne miejsce z łatwym dostępem do poszczególnych przyrządów. Osoby o słusznym wzroście nie muszą się obawiać, że ich głowa znajdzie się niebezpiecznie blisko podsufitki. Ponadto w całej kabinie roi się schowków i półek (może ich być do 43).

Uwagę zwracają okrągłe wloty powietrza na desce rozdzielczej. Dzięki temu, że są one podwójne, można lepiej ustawić żądany kierunek nawiewu. Innym ciekawym rozwiązaniem jest tylna kanapa przesuwana w poziomie o 16 cm. Ma sprytny system składania. Po złożeniu asymetrycznie dzielonych oparć odpowiedni mechanizm automatycznie obniża wysokość siedzeń, co w połączeniu z regulowaną podłogą w bagażniku pozwala na uzyskanie prawie płaskiej powierzchni.

Zależnie od pozycji tylnej kanapy bagażnik może mieć pojemność od 395 do 505 litrów. I tu mały minus: co prawda po przesunięciu kanapy kufer zyskuje dodatkowe 110 l, ale kosztem miejsca na nogi z tyłu.

Nie rakieta, ale mało pali

Do testu otrzymaliśmy wersję z turbodieslem 2.0 TDI, który jest nowym silnikiem w tym modelu. Dawniej stosowano w tej jednostce wtrysk paliwa oparty na hałaśliwych pomprowtryskiwaczach. Teraz jest cichszy system common rail. Ponadto silnik ten występuje teraz w dwóch zakresach mocy: 110 i 140 KM. W testowym Golfie Plusie pod maską była ta pierwsza wersja.

Zastosowany silnik z Golfa Plusa nie czyni on rakiety, choć przyspieszenie do setki jest, jak na taki wóz, nie najgorsze. Silnik ten ciekawiej prezentuje się pod względem elastyczności. Maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm jest do dyspozycji już przy 1.500 obr./min, co sprawia, że silnik dość szybko reaguje na mocniejsze naciśnięcie pedału gazu.

Dla kierowców, dla których wizyta na stacji paliw jest udręką, to samochód wymarzony. Średnie spalanie podczas testu było tylko o 0,8 l/100 km wyższe od deklaracji producenta, czyli wyniosło 5,2 l/100 km. Ponieważ zbiornik Golfa Plusa ma 55 litrów pojemności, to przy spokojnej jeździe tym autem można przejechać bez tankowania niemal 1000 km.

Przełożenia skrzyni biegów są dobrze zestopniowane, a dźwignia pracuje lekko i precyzyjnie.

Zwinny w zakrętach

Samochód prowadzi się pewnie. Dobrze dobrano charakterystykę zawieszenia, które z jednej strony jest odpowiednio utwardzone, aby nadwozie nie przechylało się na zakrętach, a z drugiej na tyle sprężyste, by dobrze wybierało nierówności dróg. Auto zaskakująco dobrze radzi sobie w pokonywaniu serii ostrych zakrętów.

Kierowca siedzi wygodnie, bo w Plusie fotele są nieco wyżej niż w zwykłym Golfie. Jest też wielozakresowa regulacja fotela i dwupłaszczyznowe ustawianie kolumny kierownicy. Tylko z widocznością jest nieco gorzej, bo lewy, przedni słupek przeszkadza podczas pokonywania ronda.

Generalnie Golf Plus to typ auta rodzinnego, choć raczej nie dla rodziny wielodzietnej. Z racji wygodnej pozycji za kierownicą i funkcjonalnemu wnętrzu ten samochód ma też szanse u kobiet, ale tylko u tych, które nie słuchają radia, bo tego urządzenia w standardzie nie uświadczysz.

Dane techniczne i wyposażenie

VW Golf Plus 2.0 TDI Comfottline
Dł./szer./wys./rozst. osi: 4204/1759/11759/2578 mm
Silnik: turbodiesel, 1986 ccm, R4, 16V
Moc maks: 110 KM przy 4200 obr./min
Maks. moment obrotowy: 250 Nm przy 1.500 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 5-stopniowa
Prędkość maksymalna: 189 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,6 s
Średnie zużycie paliwa na 100 km (miasto, trasa, średnio): 6,6/4,4/5,1 l
Wyposażenie standardowe: m.in. sześć poduszek powietrznych, ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek z pilotem, klimatyzacja, tempomat, komputer pokładowy.
Cena: 76240 zł

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
MaTT
W dniu 07.07.2009 o 17:39, futurama napisał:

osiagi prawie niczym nie ustepujace kultowemu golfowi 3 z silnikiem 1z. Porazka


Masz cos z glowa ?
f
futurama

osiagi prawie niczym nie ustepujace kultowemu golfowi 3 z silnikiem 1z. Porazka

Dodaj ogłoszenie