reklama

Wrażenia z jazdy. Kia pro cee'd 2.0 CRDI

Grzegorz HilareckiZaktualizowano 
Dwulitrowy diesel o dobrych osiągach i umiarkowanym apetycie na paliwo to wystarczająca zachęta do kupna testowanej Kii pro_cee'd 2.0 CRDi 140 KM. Cóż, gdyby tylko takie auta były tańsze.

Koreańczycy postanowili nazwać trzydrzwiową odmianę swojego kompaktu pro_cee'd. Tak by auto odróżniało się od zwykłego hatchbacka także nazwą. Wygląd wszak jest inny i nie sposób z daleka nie odróżnić obu odmian nadwoziowych.

Testowany trzydrzwiowiec dzięki zwężającym się ku tyłowi bocznym szybom i ciekawie poprowadzonym wytłoczeniom karoserii, ładnym alufelgom i spoilerom już z daleka obiecywał dobre osiągi.

Koreańczycy ściągnęli to od Renault, które podobny zabieg zrobiło z Megane, którego trzydrzwiowa odmiana jest nazwana coupe i jest sportowo stylizowana. Tak samo Pro_cee' d, który na prawdę wygląda sportowo i za to należy się mu plus.

Plusy i minusy wnętrza

Fot. Kamil Nagórek

(fot. Fot. Kamil Nagórek)

W środku też jest inaczej niż w cee'dzie. Zresztą w ubiegłym roku model ten odnowiono i w trzydrzwiowej wersji pozmieniano wnętrze. Po pierwsze nowa wielofunkcyjna kierownica, która jest wygodna w użyciu, ma sportowy styl. Do tego jest krótki sportowy drążek dźwigni zmiany biegów (plus, bo w końcu w Kii dodano funkcjonalny guzik służący przy wyrzucaniu wstecznego biegu). Na koniec panel centralny i panele klimatyzacji (dwustrefowa w testowanym modelu) i nawigacji.

Zatrzymamy się przy tej ostatniej, bowiem nie dość, że jest w języku polskim to jeszcze ma dokładne mapy kraju. Dobrze poprowadziła nas podczas testu po bocznych pomorskich drogach. Ostatnio taka próba w drogim Volkswagena zakończyła się na szutrówce, bo skończył się asfalt, a mapa tego nie pokazywała. Dlatego chwalimy nawigację Kii.

Miejsca z przodu jest pod dostatkiem, więc kierowca znajdzie dobrą pozycję za kółkiem (regulowanym w dwóch płaszczyznach). Z tyłu też miejsca nie brakuje, no może na głowę wyjątkowo wysokim. Gorzej, że przednie fotele, które trzeba przesunąć by wpuścić pasażera, nie zapamiętują ustawienia. To już standard w tej klasie pojazdów.

Mało wizyt przy dystrybutorze

Fot. Kamil Nagórek

(fot. Fot. Kamil Nagórek)

Diesel, najmocniejszy w ofercie w tym modelu, zasługuje na same superlatywy. Osiągi są bardzo dobre, 140-koni to wszak całe stado jak na tak mały i stosunkowo lekki samochód. 10 sekund do setki zadowoli nawet młódzież lubiącą ostro ruszyć spod świateł.

Największą jednak zaletą jest elastyczność motoru. Maksymalny moment obrotowy jest w szerokim zakresie od 1.800 do 2.500 obr./min. Dodając do tego krótki lewarek, dobrze, precyzyjnie (niczym w niemieckim aucie) działającej skrzyni, to napęd daje frajdę z jazdy, a kierowca może wykrzesać z auta naprawdę wiele. Więcej niż np. w konkurencyjnej megance o nazwie Robert Kubica, która ma większą o 20 koni moc.

Za to wszystko nie trzeba płacić wyjątkowymi nakładami na paliwo. Samochód nawet ostro goniony na trasie Warszawa - Słupsk zadawalał się mniej niż 5 litrami ON na 100 km. średnia z testu to 5,7 l/100 km. Gdzie jednak większość to była jazda po Trójmieście, więc w korkach.

Wypas w cenie

(fot. Fot. Kamil Nagórek)

W testowanej wersji pro_cee'd jest bardzo dobrze wyposażony. Alufelgi, radio, dwustrefowa klimatyzacja, wspomniana nawigacja i systemy wspomagające kierowcę. Auto miało nawet monitorowane ciśnienie w oponach, które nie wyprawiało cudów podczas testu.

A do dziś pamiętamy jak w Peugeocie, co dzień wzywało nas do serwisu, bo wskaźniki wariowały, choć ciśnienie w oponach było odpowiednie. Był nawet system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC) i tempomat.

Tak wyposażony kompakt kosztuje 73.900 zł, sporo jak na tej wielkości samochód. Płaci się jednak za mocnego i ekonomicznego diesla oraz wyposażenie. Dodajmy, że konkurenci w porównywalnych wersjach są jeszcze drożsi. Np. za Renault Megane 2.0 dCi 160 KM trzeba zapłacić w promocji aż 88,6 tys. zł. No cóż, nowe samochody w fajnych wersjach są u nas za drogie jak na kieszeń przeciętnie zarabiającego. Niestety.

Dane techniczne i wyposażenie
Dł./ szer./ wys./ rozst. osi: 4.250/1.790/1.450/2.650 mm
Silnik: turbodiesel, 1.991 ccm, R4, 16V
Moc maks: 140 KM przy 3800 obr./min
Maks. moment obrotowy: 305 Nm przy 1800-2500 obr./min.
Skrzynia biegów: manualna 6-stopniowa
Prędkość maksymalna: 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,1 s
Średnie zużycie paliwa na 100 km (miasto, trasa, średnio): 7,3/ 4,4/ 5,5 l
Wyposażenie standardowe: m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS, ESP, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, radioodtwarzacz CD/MP3, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne.
Cena: 73.900 zł

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3