Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wracają autobusy na żądanie w Szczecinie. Będą też inne zmiany

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Od 1 marca przywrócone zostanie kursowanie linii 904 i 908 funkcjonujących w ramach Transportu na Żądanie. Po trzymiesięcznej przerwie linie te obsłużą mieszkańców Gumieniec oraz Podjuch.

Decyzja o zawieszeniu kursowania linii na żądanie 904 (Podjuchy) i 908 (Gumieńce) zapadła pod koniec zeszłego roku. Miasto informując o wycofaniu linii, twierdziło, że zawiesza je "do odwołania". Okres "banicji" minie 1 marca, od tego dnia linie wracają na swoje trasy.

Informacja o zawieszeniu transportu na żądanie zaniepokoiła wówczas mieszkańców osiedli obsługiwanych przez ten tabor.

"Zawieszenie tej linii spowoduje wykluczenie komunikacyjne, niektórych osób zamieszkujących górne partie Podjuch, dla których poruszanie się stanowi pewną barierę, a autobus linii 904 był jedyną możliwością dotarcia do dolnych Podjuch, gdzie znajduje się większość sklepów, przychodnia, poczta oraz kościół. Rada Osiedla Podjuchy kategorycznie sprzeciwia się takiemu rozwiązaniu i apeluje o przywrócenie funkcjonowania autobusu linii 904 w jak najszybszym możliwym czasie" - pisali w grudniu 2020 radni osiedla Podjuchy do zastępcy prezydenta Anny Szotkowskiej.

ZOBACZ TEŻ:

Z interpelacją w sprawie linii na Gumieńcach zwróciła się także radna miasta Dominika Jackowski. Na jej pytanie zastępczyni prezydenta odpowiedziała wtedy, że dotychczasowe funkcjonowanie systemu transportu na żądanie "podlega bardzo intensywnej weryfikacji".

Przyczyną było załamanie przychodów ze sprzedaży biletów. W 2020 roku miały być one niższe o 27 mln zł niż w roku 2019.

"Aktualnie z uwagi na ograniczenie funkcjonowania szkół oraz opieki medycznej (system teleporad) wykorzystanie linii TnŻ było mniejsze" - pisała w styczniu Anna Szotkowska.

W krótkim komunikacie ZDiTM tylko informuje, że od 1 marca przywrócone zostanie kursowanie linii 904 i 908 funkcjonujących w ramach Transportu na Żądanie.

Dodatkowo zmiany peronów wprowadzone zostaną na pętli „Podbórz”, a przystanek „Wyszyńskiego” dla linii A, B, C, G, H w kierunku placu Rodła przeniesiony zostanie na torowisko tramwajowe.

ZOBACZ TEŻ:

- Analiza taryf i opłat za komunikację miejską w największych aglomeracjach jest trudna ze względu na zróżnicowany obszar, liczbę mieszkańców oraz wprowadzone strefy. Nie zmienia to jednak faktu, że liczby mówią same za siebie, a Szczecin wypada w zestawieniu najlepiej - twierdzą urzędnicy.Zobacz porównanie cen na kolejnych podstronach!

Tańsze sieciówki w Szczecinie. Pierwsza obniżka od 2012 roku...

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński