Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wprowadzenie odpłatności za reklamówki jednorazowe doprowadziło do zmiany naszych przyzwyczajeń

Maciej Badowski AIP
6 na 10 polskich konsumentów uważa, że pobieranie opłaty za reklamówki jest uzasadnione.
6 na 10 polskich konsumentów uważa, że pobieranie opłaty za reklamówki jest uzasadnione. 123RF
Ponad połowa z nas twierdzi, iż płatność za tzw. foliówki jest uzasadniona. Akceptacja odpłatności za reklamówki foliowe może wynikać z faktu, iż Polacy bardzo chętnie dokonują zakupów z wykorzystaniem własnych toreb.

Na zakupy z własną torbą

6 na 10 polskich konsumentów uważa, że pobieranie opłaty za reklamówki jest uzasadnione. Rzadziej zgadzają się z tym mężczyźni oraz osoby do 25 roku życia. Akceptacja odpłatności za reklamówki foliowe może wynikać z faktu, iż Polacy bardzo chętnie dokonują zakupów z wykorzystaniem własnych toreb.

73 proc. ankietowanych przyznało, że idąc do sklepu zabierają ze sobą torbę wielokrotnego użytku. Dodatkowo 10 proc. badanych wskazało, że zakupy pakują do torebki, albo plecaka.

– W najmłodszej grupie badanych, 18-25, bardzo popularna formą pakowania zakupów jest własny plecak lub torebka – aż 25 proc. osób w ten sposób dostarcza zakupy do swojego domu. W grupie powyżej 46 lat jest to zaledwie 6 proc. Wynika to zapewne z wielkości koszyka zakupowego będącego efektem innej misji zakupowej w tych dwóch grupach. W młodszej grupie wiekowej obserwujemy niższe wartości koszyków, gdyż zakupy w większości są robione na potrzeby jednoosobowego gospodarstwa domowego. W grupach powyżej 35 roku życia dominują zakupy rodzinne, charakteryzujące się dużym wolumenem produktów – wyjaśnia Dawid Ledziński, New Business Director z PAYBACK.

Nowe prawo – nowe przyzwyczajenia

Wprowadzenie odpłatności za reklamówki jednorazowe doprowadziło do zmiany przyzwyczajeń 29 proc. konsumentów – zaczęli oni zabierać ze sobą na zakupy torbę wielokrotnego użytku, a wcześniej tego nie robili. 12 proc. konsumentów nie brało i nadal nie bierze ze sobą torby wielokrotnego użytku na zakupy. Najmniej nowy przepis dotknął mieszkańców dużych miast, gdyż już wcześniej 64 proc. z nich korzystało z torem wielokrotnego użycia.

Konsument nie dostrzega różnicy w cenach za foliówki

Połowa konsumentów jest świadoma, że ceny reklamówek różnią się pomiędzy sklepami, ale nie są w stanie powiedzieć ile dokładnie kosztują. Nic dziwnego, gdyż dla 81 proc. konsumentów cena reklamówki nie ma znaczenia, jeśli jej potrzebują, to ją kupują – komentuje Małgorzata Głos, Client Business Partner z Nielsena. Dodatkowo warto nadmienić, że najmniej świadomi są z kolei najmłodsi konsumenci (do 25 lat) – 23 proc. z nich nie wiedziało o tym, że ceny reklamówek są różne w różnych sklepach.

Czy zmiana wpływa na środowisko?

- Tylko niespełna 1/3 konsumentów jest zdania, że zmiana daje natychmiastowe korzyści dla środowiska, a dzięki niej produkowane jest mniej śmieci. Co piąty konsument jest przeciwnego zdania – uważa, że zmiana w ogóle nie ma wpływu na stan środowiska, gdyż mało, kto używa toreb wielokrotnego użytku. Opinie konsumentów nie różnią się w tym temacie pod kątem miejsca zamieszkania, wieku, czy płci – dodaje Małgorzata Głos.

Obejrzyj wideo:

Polacy rezygnują z zagranicznych wyjazdów zarobkowych

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wprowadzenie odpłatności za reklamówki jednorazowe doprowadziło do zmiany naszych przyzwyczajeń - Strefa Biznesu

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński