Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Województwo zachodniopomorskie kupi cztery nowe pociągi, a kto wie czy nie więcej

OPRAC.:
Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Samorząd województwa jako organizator regionalnych pasażerskich przewozów kolejowych obecnie dysponuje flotą 74 pojazdów:40 elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls (22 czteroczłonowe serii ED78 i 18 trójczłonowych serii EN63); 7 wysokopodłogowych, zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AL; 12 dwunapędowych zespołów trakcyjnych Impuls 2 (seria EN63H), tzw. hybrydy; 12 spalinowych, trójczłonowych zespołów trakcyjnych serii SA136; 3 spalinowe wagony motorowe (szynobusy) serii SA103
Samorząd województwa jako organizator regionalnych pasażerskich przewozów kolejowych obecnie dysponuje flotą 74 pojazdów:40 elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls (22 czteroczłonowe serii ED78 i 18 trójczłonowych serii EN63); 7 wysokopodłogowych, zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AL; 12 dwunapędowych zespołów trakcyjnych Impuls 2 (seria EN63H), tzw. hybrydy; 12 spalinowych, trójczłonowych zespołów trakcyjnych serii SA136; 3 spalinowe wagony motorowe (szynobusy) serii SA103 Archiwum
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego ogłosił przetarg na cztery elektryczne zespoły trakcyjne, ale przetarg przewiduje tzw. opcję 4+4, czyli zakup jeszcze czterech pojazdów.

- Bezpieczny, ekologiczny transport to priorytet dla samorządu województwa - mówi marszałek Olgierd Geblewicz. - Jesteśmy krajowym liderem w unowocześnianiu floty, którą tworzy teraz m.in. 40 elektrycznych zespołów trakcyjnych i 12 hybryd. Nie mamy już starych pojazdów, ale mamy kilka takich, które chcemy zastąpić nowymi czteroczłonowymi „elektrykami”.

Przedmiotem zamówienia podstawowego jest dostawa czterech fabrycznie nowych EZT, w wersji czteroczłonowej. Koszty ich zakupu są szacowane na 100 mln zł (netto), ale przetarg przewiduje tzw. opcję 4+4, czyli zakup jeszcze czterech pojazdów. Łączna wartość takiego kontraktu to zatem 200 mln zł netto, czyli 246 mln zł brutto.

Termin składania ofert: 23 marca. Wadium: 3 mln zł.

Termin realizacji zamówienia to 20 listopada 2025 r. Jakie będą główne kryteria oceny ofert? Cena ma wagę 60 proc., okres gwarancji - 10 proc., współczynnik niezawodności technicznej - 15 proc., termin dostawy pierwszego pojazdu - 15 procent.

Dostawca musi mieć doświadczenie w produkcji elektrycznych zespołów trakcyjnych i wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat wykonał należycie dostawy co najmniej trzech sztuk czteroczłonowych, fabrycznie nowych EZT, przystosowanych do jazdy dwukierunkowej, z prędkością eksploatacyjną min. 160 km/h.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński