Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Województwo sprzedało pociągi za 27 mln złotych. Wiemy, kto kupił składy!

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zobaczcie w galerii zdjęcia składów kupionych przez Polregio
Zobaczcie w galerii zdjęcia składów kupionych przez Polregio
To 6 składów: dwa linki, trzy "alicje" czyli zmodernizowane EN 57 AL oraz wagon spalinowy SA 109. Nowy właściciel przyznał, że pociągi z naszego regionu mogą jeździć po całym kraju, w zależności od potrzeb przewoźnika.

Polregio kupiło od Województwa Zachodniopomorskiego dwa spalinowe zespoły trakcyjne typu 223M o oznaczeniu SA139-001, SA139-002. To pociągi z 2012 i 2013 roku. Link ma system klimatyzacji oraz system informacji pasażerskiej. Pojazd może osiągać prędkość 120 kilometrów na godzinę. Na pokładzie pasażerowie będą mogli korzystać z bezprzewodowego internetu. Niska podłoga w strefie wejść oraz wysuwane stopnie znacznie ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z peronów.

Sprzedano również trzy pociągi EN57AL (EN57AL-1515, EN57AL-1570, EN57AL-1557). To zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne, które po remoncie zyskały opływowe czoło, klimatyzację, dostęp do bezprzewodowego internetu, wygodne fotele pasażerskie.

Właściciela zmienił również spalinowy autobus szynowy typu 212M o oznaczeniu kolejowym SA109-001, wyprodukowany w 2003 roku. Był to pierwszy autobus szynowy, który pojawił się w województwie. W 2005 roku skład zderzył się z ciężarówką. Pięć lat później, na przejeździe w Kołobrzegu szynobus uderzył w młodego rowerzystę. Niestety cyklista poniósł śmierć. W 2013 roku doszło do kolejnego wypadku, tym razem w Strzeżenicach koło Mielna, na niestrzeżonym przejeździe kolejowym, pod pociąg wjechała kierująca matizem. Na szczęście przeżyła.

"Głos" zapytał nowego właściciela o plany dotyczące zakupionego taboru.

- Planujemy kupić do 300 nowoczesnych pociągów za 6,4 mld zł, ale korzystamy też z możliwości zakupu taboru używanego w rozsądnej cenie. Jako największy przewoźnik pasażerski obsługujemy relatywnie dużą liczbę tras niezelektryfikowanych, a ilość taboru spalinowego na rynku jest ograniczona, więc powiększyliśmy flotę POLREGIO, gdy pojawiła się taka okazja. Te pojazdy oraz zakupione EZTy będą obsługiwać trasy na terenie różnych województw w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Dzięki tej inwestycji będziemy w stanie jeszcze lepiej wykonywać zamówioną przez marszałków pracę przewozową - mówi Artur Martyniuk, prezes POLREGIO.

ZOBACZ TEŻ:

Most nad Wartą we Wronkach. To fragment inwestycji wartej ponad 4 mld złotych

Trwa przebudowa szlaku kolejowego ze Szczecina do Poznania. ...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński