Województwo sprzedało pociągi za 27 mln złotych. Wiemy, kto kupił składy!

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zobaczcie w galerii zdjęcia składów kupionych przez Polregio
Zobaczcie w galerii zdjęcia składów kupionych przez Polregio
Udostępnij:
To 6 składów: dwa linki, trzy "alicje" czyli zmodernizowane EN 57 AL oraz wagon spalinowy SA 109. Nowy właściciel przyznał, że pociągi z naszego regionu mogą jeździć po całym kraju, w zależności od potrzeb przewoźnika.

Polregio kupiło od Województwa Zachodniopomorskiego dwa spalinowe zespoły trakcyjne typu 223M o oznaczeniu SA139-001, SA139-002. To pociągi z 2012 i 2013 roku. Link ma system klimatyzacji oraz system informacji pasażerskiej. Pojazd może osiągać prędkość 120 kilometrów na godzinę. Na pokładzie pasażerowie będą mogli korzystać z bezprzewodowego internetu. Niska podłoga w strefie wejść oraz wysuwane stopnie znacznie ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z peronów.

Sprzedano również trzy pociągi EN57AL (EN57AL-1515, EN57AL-1570, EN57AL-1557). To zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne, które po remoncie zyskały opływowe czoło, klimatyzację, dostęp do bezprzewodowego internetu, wygodne fotele pasażerskie.

Właściciela zmienił również spalinowy autobus szynowy typu 212M o oznaczeniu kolejowym SA109-001, wyprodukowany w 2003 roku. Był to pierwszy autobus szynowy, który pojawił się w województwie. W 2005 roku skład zderzył się z ciężarówką. Pięć lat później, na przejeździe w Kołobrzegu szynobus uderzył w młodego rowerzystę. Niestety cyklista poniósł śmierć. W 2013 roku doszło do kolejnego wypadku, tym razem w Strzeżenicach koło Mielna, na niestrzeżonym przejeździe kolejowym, pod pociąg wjechała kierująca matizem. Na szczęście przeżyła.

"Głos" zapytał nowego właściciela o plany dotyczące zakupionego taboru.

- Planujemy kupić do 300 nowoczesnych pociągów za 6,4 mld zł, ale korzystamy też z możliwości zakupu taboru używanego w rozsądnej cenie. Jako największy przewoźnik pasażerski obsługujemy relatywnie dużą liczbę tras niezelektryfikowanych, a ilość taboru spalinowego na rynku jest ograniczona, więc powiększyliśmy flotę POLREGIO, gdy pojawiła się taka okazja. Te pojazdy oraz zakupione EZTy będą obsługiwać trasy na terenie różnych województw w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Dzięki tej inwestycji będziemy w stanie jeszcze lepiej wykonywać zamówioną przez marszałków pracę przewozową - mówi Artur Martyniuk, prezes POLREGIO.

ZOBACZ TEŻ:

Most nad Wartą we Wronkach. To fragment inwestycji wartej ponad 4 mld złotych

Trwa przebudowa szlaku kolejowego ze Szczecina do Poznania. ...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

UE- Zobacz, gdzie ceny poszły najbardziej w górę

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie