Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiemy już, kto zbuduje trasę i węzeł Łękno. Kiedy ruszą prace?

Marek Jaszczyński
Wiemy już, kto wybuduje odcinek trasy średnicowej łączący ul. Arkońską z al. Wojska Polskiego wraz z dwupoziomowym węzłem. Przetarg wygrało polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Roverpol Sp. z o.o. i Rover Alcisa SA.

- Oferta wybrana w przetargu opiewa na kwotę prawie 129 mln zł brutto. Zanim miasto podpisze umowę, musi upłynąć termin na złożenie odwołań - mówi Piotr Zieliński z urzędu miasta.

Kolejne dwie oferty złożone w przetargu okazały się droższe: Budimexu i Strabagu opiewają na ponad 163 mln złotych. Początkowo koszt inwestycji szacowano na 116 580 000 zł. Otrzymała ona 73 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej.

Inwestycja powinna być ukończona w terminie 24 miesięcy.

Budowa trasy, dawniej nazywanej Obwodnicą Śródmiejska zatrzymała się na wysokości ulicy Arkońskiej. Tym razem chodzi o budowę dwupasmówki i dwupoziomowego skrzyżowania przy ulicy Traugutta i alei Wojska Polskiego z parkingami typu „Bike & Ride” i „Park & Ride”, przystankami autobusowymi (linie 53, 60, 67) i tramwajowymi (linie 1,9) oraz ciągami pieszo-rowerowymi.

Zakres tego zadania jest szeroki. W planach jest przebudowa torowiska tramwajowego w al. Wojska Polskiego, wykonanie pasa autobusowo-tramwajowego wraz z budową peronów na wysokości ul. Jasienicy, przebudowa wlotu ul. Traugutta, ul. Zaleskiego; przebudowa ul. Jasienicy, ul. Kochanowskiego. Wykonawca prac przebuduje linię kolejową nr 406 na długości 1,2 km, aż do wiaduktu na ul. Mickiewicza.

A co będzie dalej? Kolejny etap obejmie odcinek od węzła „Łękno” do węzła „26 Kwietnia”. Nie powstaną węzły przy skrzyżowaniu z ulicami Mickiewicza i z Witkiewicza. Zgodnie z koncepcją trasa średnicowa pobiegnie od Turzynu wzdłuż torów, w rejonie wiaduktu nad ulicą Ku Słońcu i dalej do placu Szyrockiego. Stąd obwodnica miałaby być skierowana do węzła „Zapadła”. Nieoficjalnie budowa całej obwodnicy może trwać 30 lat.

Zobacz więcej:

Zobacz również:

1. Przekraczanie dopuszczalnej prędkości. W Szczecinie są ulice gdzie obowiązuje "40", nie mówiąc już o strefie zamieszkania, gdzie pojazdy ustępują pierwszeństwa pieszym. A ilu kierowców pilnuje "50" zaraz za Basenem Górniczym?

Oceniamy szczecińskich kierowców. Oto ich największe wady [WIDEO]

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński