Wielkie zmiany na trasie Szczecin - Stargard. Zamykają obwodnicę Kobylanki

Redakcja
Nowa organizacja ruchu na obwodnicy Kobylanki. Utrudnienia na drodze Szczecin - Stargard.
Nowa organizacja ruchu na obwodnicy Kobylanki. Utrudnienia na drodze Szczecin - Stargard.
W poniedziałek zostanie zamknięta dla ruchu obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do czasu zakończenie prac. Między Szczecinem a Stargardem trwa również remont nawierzchni.

W nadchodzący poniedziałek (17 listopada) między godzinami 9, a 12 (po porannym szczycie) zostanie zamknięta dla ruchu obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu DK nr 10, ruch zostanie przerzucony na dawny przebieg DK nr 10 przez Kobylankę.

Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do czasu zakończenie prac związanych z montażem barier linowych, które trwale rozdzielą kierunki ruchu na obwodnicy, co powinno nastąpić do końca listopada. Trwa również remont nawierzchni w trzech miejscach między Szczecinem a Stargardem. W związku z tym kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami na tym odcinku DK nr 10.

Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa została oddana do ruchu w roku 2007, każdego roku na odcinku jednojezdniowym dochodziło do wypadków drogowych z ofiarami śmiertelnymi, w większości były to zderzenia czołowe. Dlatego zdecydowano się na rozwiązanie radykalnie poprawiające bezpieczeństwo ruchu drogowego, polegające na rozdzieleniu barierą linową pasów ruchu na całym jednojezdniowym odcinku obwodnicy (ok. 6 km). Bariera umieszczona na środku jezdni uniemożliwi wjazd na przeciwny pas ruchu (w tym również wyprzedzanie). Jest to rozwiązanie tymczasowe, docelowo planowana jest budowa drugiej (północnej) jezdni obwodnicy.

Kierowcy poruszający się DK nr 10 na trasie Szczecin - Stargard napotkają również utrudnienia w rejonie węzła Kijewo. Trwa remont nawierzchni DK nr 10 (ulica Zwierzyniecka/Szosa Stargardzka), jezdnie w obu kierunkach są zwężone. Prace potrwają tam do końca przyszłego tygodnia.

Remontowane są też dwa fragmenty jezdni w kierunku Stargardu Szczecińskiego, zaraz za granicą miasta Szczecin i w rejonie zjazdu na Niedźwiedź (łączna długość 3,17 km). Na remontowanych odcinkach jezdnia podczas wykonywania robót jest zwężona do jednego pasa ruchu. Prace powinny się zakończyć w ostatnim tygodniu listopada.

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

L
L.P.

Zmiana organizacji  ruchu powoduje niemal nieprzerwany ruch samochodów na "starej 10tce" w obie strony. Ogromna prośba do kierowców: okażcie trochę zrozumienia i kultury na drodze- pozwólcie mieszkańcom Morzyczyna, Zieleniewa i innych miejscowosci wydostac się na trasę w kierunku Stargardu i Szczecina. My także musimy dostac się do pracy i odwieźć nasze dzieci do szkół, przedszkoli. Wyjazd  na ul. Szczecińską  z podrzędnych ulic graniczy z cudem. Rozumiem, ze wszyscy spieszycie się, ale nie skazujcie nas na stanie po kilkadziesiąt minut w oczekiwaniu na uprzejmy gest, na umożliwienie wyjazdu. DZIĘKUJĘ !!!!!!!!!!

R
Rumak
W dniu 17.11.2014 o 13:16, Piotr napisał:

Czy  "geniusz" który wymyślił bariery pomyślał co się stanie z ruchem na tym odcinku jak się rozkraczy jakaś ciężarówka? Ominąć się nie da bo za wąsko, zawrócić też nie bo stoi genialna barierka. Więcej takich geniuszy, a z jednego końca polski na drugi będziemy jeździć tydzień.

 

Tak podobno mają być kursy finansowane przez UE (przy drodzę będzie taka piękna tablica informująca) - doskonalenie jazdy na biegu wstecznym!!

p
pipi
W dniu 17.11.2014 o 11:08, Zeo napisał:

Dzięki za to wskazanie ale niestety samochód jest mi potrzebny do pracy w Szczecinie i nie załaduję go na lorę w Stargardzie i przewiozę do Szczecina. POzdrawiam Zeo

a do Pana ehh a ja jeżdżę do Kołbaskowa to średnio z tym pociągiem

d
deszcz

Wszędzie piszą o "deszczu pieniędzy na drogi" tylko u nas posucha!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P
Piotr

Czy  "geniusz" który wymyślił bariery pomyślał co się stanie z ruchem na tym odcinku jak się rozkraczy jakaś ciężarówka? Ominąć się nie da bo za wąsko, zawrócić też nie bo stoi genialna barierka. Więcej takich geniuszy, a z jednego końca polski na drugi będziemy jeździć tydzień.

G
Gość

zero ty pajacu pociągiem pojedziesz a ze ostatnie połączenie powrotne jest po 22 i czym mają wracać ludzie co jada autem bo robią po 15 godzin

n
nick

jeszcze niech założą martwego policjanta co 150m albo nie, co 100m i ograniczą dopuszczalną prędkość do 40km/h. By żyło się lepiej! I o ścieżce rowerowej nie zapomnijcie!!

n
nick

jeszcze niech założą martwego policjanta co 150m albo nie, co 100m i ograniczą dopuszczalną prędkość do 40km/h. By żyło się lepiej! I o ścieżce rowerowej nie zapomnijcie!!

Z
Zenio
W dniu 17.11.2014 o 09:44, Pan Kleks napisał:

Rozumiem, że osoba która wpadła na ten świetny pomysł bierze na siebie odpowiedzialność za wypadki, które tam się pojawią: 1) Obawiam się, że wzrośnie liczba wypadków przy zwężeniu 2 pasów do 1. Po prostu kierowcy będą chcieli np wyprzedzić tira wiedząc, że to ich ostatnia szansa na płynną jazdę2) Co jeśli zimą pierwsze auto wpadnie w poślizg? Mamy niezły karambol bez możliwości zawrócenia przez innych kierowców3) Na tej drodze często wybiegają zwierzęta. Dotychczas była możliwość wykonania manewru i ominięcia. Teraz po prostu walisz w zwierzę i módl się, żeby nie był to duży dzik (a takie tam często się pojawiają)4) Sądzę, że duża część kierowców przeniesie się na starą drogę przez Zieleniewo, a to zwiększa ryzyko wypadków. Czy na prawdę jest to takie trudne, aby do czasu aż nie wybuduje się drugiej nitki , na tej drodze odbywały się regularne patrole policji? Dlaczego ja jadąc 90 km na godzinę mam się wlec za kimś kto będzie chciał jechać 70 km (a takich aut tam nie brakuje) przez to, że odpowiednie służby w tym kraju nie potrafią wykonywać swoich obowiązków?Jednocześnie gratuluję zwycięstwa PO w regionie które zamiast dodatkowej jezdni, która ożywiła by region gospodarczo, funduje nam drucik. Przy takiej infrastrukturze możemy spodziewać się masę inwestorów.    Rozumiem, że osoba która wpadła na ten świetny pomysł bierze na siebie odpowiedzialność za wypadki, które tam się pojawią: 1) Obawiam się, że wzrośnie liczba wypadków przy zwężeniu 2 pasów do 1. Po prostu kierowcy będą chcieli np wyprzedzić tira wiedząc, że to ich ostatnia szansa na płynną jazdę2) Co jeśli zimą pierwsze auto wpadnie w poślizg? Mamy niezły karambol bez możliwości zawrócenia przez innych kierowców3) Na tej drodze często wybiegają zwierzęta. Dotychczas była możliwość wykonania manewru i ominięcia. Teraz po prostu walisz w zwierzę i módl się, żeby nie był to duży dzik (a takie tam często się pojawiają)4) Sądzę, że duża część kierowców przeniesie się na starą drogę przez Zieleniewo, a to zwiększa ryzyko wypadków. Czy na prawdę jest to takie trudne, aby do czasu aż nie wybuduje się drugiej nitki , na tej drodze odbywały się regularne patrole policji? Dlaczego ja jadąc 90 km na godzinę mam się wlec za kimś kto będzie chciał jechać 70 km (a takich aut tam nie brakuje) przez to, że odpowiednie służby w tym kraju nie potrafią wykonywać swoich obowiązków?Jednocześnie gratuluję zwycięstwa PO w regionie które zamiast dodatkowej jezdni, która ożywiła by region gospodarczo, funduje nam drucik. Przy takiej infrastrukturze możemy spodziewać się masę inwestorów.

Patrole policji to są przed giełdą w Płoni i na Szosie Stargardzkiej prędkość mierzą bo tam pewnie była "bardzo duża ilość wypadków".

Z
Zeo
W dniu 17.11.2014 o 09:32, ehhh napisał:

O godz. 6:49 odjeżdża pociąg ze Stragardu i 7:30 jest w Szczecinie. 41 min.inne pociągi 6:59 - 7:396:31-7:11.Ale oczywiście możesz wyjeżdżać samochodem o 6:00 i być o 8:00. Twój wybór. Pokazuje tylko że są inne możliwości.

Dzięki za to wskazanie ale niestety samochód jest mi potrzebny do pracy w Szczecinie i nie załaduję go na lorę w Stargardzie i przewiozę do Szczecina. POzdrawiam Zeo

P
Pan Kleks

Rozumiem, że osoba która wpadła na ten świetny pomysł bierze na siebie odpowiedzialność za wypadki, które tam się pojawią:

 

1) Obawiam się, że wzrośnie liczba wypadków przy zwężeniu 2 pasów do 1. Po prostu kierowcy będą chcieli np wyprzedzić tira wiedząc, że to ich ostatnia szansa na płynną jazdę

2) Co jeśli zimą pierwsze auto wpadnie w poślizg? Mamy niezły karambol bez możliwości zawrócenia przez innych kierowców

3) Na tej drodze często wybiegają zwierzęta. Dotychczas była możliwość wykonania manewru i ominięcia. Teraz po prostu walisz w zwierzę i módl się, żeby nie był to duży dzik (a takie tam często się pojawiają)

4) Sądzę, że duża część kierowców przeniesie się na starą drogę przez Zieleniewo, a to zwiększa ryzyko wypadków.

 

Czy na prawdę jest to takie trudne, aby do czasu aż nie wybuduje się drugiej nitki , na tej drodze odbywały się regularne patrole policji? Dlaczego ja jadąc 90 km na godzinę mam się wlec za kimś kto będzie chciał jechać 70 km (a takich aut tam nie brakuje) przez to, że odpowiednie służby w tym kraju nie potrafią wykonywać swoich obowiązków?

Jednocześnie gratuluję zwycięstwa PO w regionie które zamiast dodatkowej jezdni, która ożywiła by region gospodarczo, funduje nam drucik. Przy takiej infrastrukturze możemy spodziewać się masę inwestorów.

 

 

 

Rozumiem, że osoba która wpadła na ten świetny pomysł bierze na siebie odpowiedzialność za wypadki, które tam się pojawią:

 

1) Obawiam się, że wzrośnie liczba wypadków przy zwężeniu 2 pasów do 1. Po prostu kierowcy będą chcieli np wyprzedzić tira wiedząc, że to ich ostatnia szansa na płynną jazdę

2) Co jeśli zimą pierwsze auto wpadnie w poślizg? Mamy niezły karambol bez możliwości zawrócenia przez innych kierowców

3) Na tej drodze często wybiegają zwierzęta. Dotychczas była możliwość wykonania manewru i ominięcia. Teraz po prostu walisz w zwierzę i módl się, żeby nie był to duży dzik (a takie tam często się pojawiają)

4) Sądzę, że duża część kierowców przeniesie się na starą drogę przez Zieleniewo, a to zwiększa ryzyko wypadków.

 

Czy na prawdę jest to takie trudne, aby do czasu aż nie wybuduje się drugiej nitki , na tej drodze odbywały się regularne patrole policji? Dlaczego ja jadąc 90 km na godzinę mam się wlec za kimś kto będzie chciał jechać 70 km (a takich aut tam nie brakuje) przez to, że odpowiednie służby w tym kraju nie potrafią wykonywać swoich obowiązków?

Jednocześnie gratuluję zwycięstwa PO w regionie które zamiast dodatkowej jezdni, która ożywiła by region gospodarczo, funduje nam drucik. Przy takiej infrastrukturze możemy spodziewać się masę inwestorów.

 

 

 

e
ehhh

O godz. 6:49 odjeżdża pociąg ze Stragardu i 7:30 jest w Szczecinie. 41 min.

inne pociągi 6:59 - 7:39

6:31-7:11.

Ale oczywiście możesz wyjeżdżać samochodem o 6:00 i być o 8:00. Twój wybór. Pokazuje tylko że są inne możliwości.

Z
Zeo

No to teraz trzeba będzie chyba o 6 wyjechać aby do Szczecina na 8 zdążyć. Jak zwykle tempo prac oszałamiające się zapowiada. 7.20 dopiero się schodzili na zwężeniu w Kijewie. nie można tego zrobić szybciej?????

Z
Zeo

No to teraz trzeba będzie chyba o 6 wyjechać aby do Szczecina na 8 zdążyć. Jak zwykle tempo prac oszałamiające się zapowiada. 7.20 dopiero się schodzili na zwężeniu w Kijewie. nie można tego zrobić szybciej?????

Z
Zeo

No to teraz trzeba będzie chyba o 6 wyjechać aby do Szczecina na 8 zdążyć. Jak zwykle tempo prac oszałamiające się zapowiada. 7.20 dopiero się schodzili na zwężeniu w Kijewie. nie można tego zrobić szybciej?????

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3