Decyzja zapadła na ostatnim posiedzeniu komisji bezpieczeństwa po prezentacji Miejskiego Systemu Ochrony Uczestników Ruchu Urbanitus.
- Nasz wdział gospodarki komunalnej będzie w kontakcie z właścicielem tego systemu, aby przeprowadzić pilotażowy program jego skuteczności. Badanie potrwa trzy miesiące. Po nim zapadnie decyzja co dalej i czy system mógłby działać na ulicach dłużej - wyjaśnia radny Bazyli Baran, przewodniczący komisji bezpieczeństwa szczecińskiej rady miasta.
Jak tłumaczył podczas prezentacji przedstawiciel firmy, system ochrony uczestników ruchu ma na celu poprawę bezpieczeństwa i komfortu tzw. niechronionych uczestników ruchu (pieszych, osób przemieszczających się rowerem, hulajnogą, deskorolką itp.) Składa się z kilku elementów, m.in. aplikacji, detektorów, tablic świetlnych oraz dodatkowego oświetlenia dla rowerów.
W praktyce wygląda to tak, że po najechaniu rowerem na punkt detekcji umieszczony w jezdni, włącza się specjalna tablica (np. STOP), która sygnalizuje kierowcy auta, że musi się zatrzymać, bo z boku jedzie rowerzysta i za chwilę przejedzie skrzyżowanie.
Potrącenia na skrzyżowaniach ze ścieżkami rowerowymi zdarzają się często, szczególnie w latem i wiosną. Specjalna aplikacja internetowa ma być jednocześnie centrum sterowania i analiz.
- Analiza ruchu w miejscach instalacji detektorów ruchu lub na podstawie danych udostępnionych przez uczestników korzystających z aplikacji mobilnej. Analiza obejmuje między innymi weryfikację ilości przejazdów, prędkości, kierunku, czy stylu jazdy - wyjaśniają pomysłodawcy.
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?