Wielkie rondo i pętla autobusowo-tramwajowa obok jeziora Głębokiego w Szczecinie. Będą szukać wykonawcy

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zaktualizowano 
Magistrat zapowiedział ogłoszenie przetargu na przebudowę skrzyżowania u zbiegu al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową w Szczecinie. Szacunkowy koszt prac to 64 mln złotych. Czy tym samym skończą się zatory w tej części miasta?

Węzeł "Głębokie" w Szczecinie

- Zakończyły się prace nad dokumentacją konieczną do uruchomienia procedur przetargowych. Wymagane materiały zostały wysłane do Europejskiego Dziennika Zamówień Publicznych, co oznacza że przetarg zostanie wkrótce opublikowany - wyjaśnia Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta. - Węzeł Głębokie to pierwsza z dużych inwestycji komunikacyjnych, za realizację której odpowiadać będzie powołana do tego celu spółka – Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.

ZOBACZ TEŻ:

Nowa pętla i rondo

W ramach inwestycji wykonana zostanie pętla tramwajowo-autobusowa z peronami tramwajowo-autbusowymi door to door, miejscami postojowymi kiss&ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym, stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego.

Na terenie pętli zamontowanych zostanie 8 dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury, takich jak ławki, przysiadki i kosze na śmieci. Pętla posiadać będzie budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów.

Węzeł zostanie wyposażony w System Informacji Pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych – ładowany poprzez panele słoneczne.

W ramach przebudowy skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową powstanie czterowlotowe rondo turbinowe. Inwestycja obejmie również budowę parkingu z zachowaniem walorów parkingu leśnego i okolicznego drzewostanu.

Rondo będzie miało dodatkowy prawoskręt od strony Wołczkowa w kierunku centrum Szczecina. Tym samym kierowcy jadący z Dobrej w ogóle nie musieliby wjeżdżać na skrzyżowanie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Pierwsze nowe rondo "półturbinowe" w Szczecinie już działa! [ZDJĘCIA]

Pierwsze nowe rondo "półturbinowe" w Szczecinie już działa! [ZDJĘCIA]

Nowe drogi

Inwestycja obejmie również przebudowę okolicznych ulic. W ramach przebudowy Al. Wojska Polskiego zaprojektowano 2 jezdnie po 2 pasy ruchu. Po stronie zachodniej znajdzie się wydzielony ciąg pieszo-rowerowy, oddzielony od jezdni pasem zieleni o szerokości 3 m.

Na ul. Zegadłowicza zaprojektowano jezdnię o szerokości 7 m (2 x 3,5 m) na odcinku od skrzyżowania al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Kąpieliskową – ok. 300 m. Wykonane zostanie także włączenie do nowego układu drogowego ul. Kąpieliskowej.

Po stronie zachodniej zaprojektowano pomiędzy krawędzią jezdni a ogrodzeniem kąpieliska „Głębokie”, ścieżkę rowerową dwukierunkową o szerokości 2,5 m i chodnik o szerokości 2,25 m. Na ulicy Miodowej przebudowany zostanie niezbędny odcinek ze względu na przebudowę skrzyżowania i budowę wjazdu na pętlę.

ZOBACZ TEŻ: Węzeł przesiadkowy "Głębokie" w Szczecinie. Czy poprawi ruch? [WIZUALIZACJE]

Węzeł przesiadkowy "Głębokie" w Szczecinie. Czy poprawi ruch...

Wzdłuż ul. Miodowej, pomiędzy istniejącym budynkiem restauracji a pętlą tramwajowo-autobusową, zaprojektowano ścieżkę rowerową o szerokości 2 m z włączeniem do układu dróg leśnych. W pobliżu skrzyżowania wykonany zostanie wlot na układ ścieżek rowerowych z jezdni ul. Miodowej.

W ramach projektu dojdzie również do przebudowy ul. Kupczyka na odcinku ponad 1,8 km. Pojawi się nowa jezdnia o szerokości 6 m (2 x 3 m), a także ciągi pieszo-rowerowe i ścieżka rowerowa.

Prace obejmą także budowę oświetlenia, kanalizacji deszczowej oraz przebudowę instalacji podziemnych.

Na wykonanie wszystkich prac, przyszły wykonawca będzie mieć 24 miesiące od dnia podpisania umowy.

CZYTAJ TEŻ:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 19

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

A kiedy ktoś w końcu zauważy że ścieżka rowerowa jest budowana po złej stronie jezdni? Na trasie od Dobrej do Głębokiego większość wolnego miejsca na ścieżkę jest po południowej stronie jezdni.

Jakby tego było mało to przebicie się ścieżką przez las, po południowej stronie, nie wymaga wycinki ~700 drzew. W odległości ~4m od jezdni jest już ~4 m szerokości tunel między drzewami który jedynie przy leśnym parkingu przy Głębokim potrzebuje przecinki przez młodszy las na odcinku ~100m.

Decydentom polecam przejechanie się niedaleką ścieżką rowerową z Glashutte-Zopfenbeck-Hintersee bo mam wrażenie że u nas nadal nie wiedzą jak to się robi. Ścieżka ta była parę tygodni temu remontowana i widać było że technologia jest prosta, tania i nie wymagająca dziesiątek maszyn.

G
Gość

to sie nie uda

G
Gość

Kto kalkuluje te inwestycje?. Sama pętla na Głębokim i rondo na poziomie 64 min , a położenie ok 3 km pojedyńczego toru trawajowego od ronda Gierosa do placu przed CH Ster na Gumieńcach , budowa pętli tramwajowej, przebudowa obstronna drogi ul. Ku Słońcu (1,5 km ) wraz z chodnikami i ścieżkami rowerowymi wzdłuż nowych torów, przebudowa 3 skrzyżowań , wybudownie 5 przystanków tramwjowych, przedudowa infrastruktury podziemnej też 60 min. Ta inwestycja tzw. do Mierzyna już od początku była skazana na odstrzał. Ktoś tylko przytulił dofinansowanie z Uni na tramwaj na Gumierńce.

G
Gość
10 września, 14:41, Gość:

Mnie ciekawi po jaki czort tam 5 peronów dla autobusów? Teraz są dwa i dają radę. 3, powiedzmy, że mogły by być na nowej pętli. Ale 5? Te linie, które tam dojeżdżają mają częstotliwość co 5 min??? Ktoś ma jakiś kompleks niższości? Czy jak?

10 września, 16:07, zditm biała czapka:

nie marudź i nie komentuj , tam z tych peronów będzie nasz parking na nasze auta prywatne i służbowe tak jak na basenie górniczym jest ...

Skoro tak, to budować, ale tylko pozłacane :D

G
Gość

Tory tramwajowe które prowadzą na Głębokie też są w złym stanie.

G
Gość

NIC NIE BEDZIE Z TEGO BO JAK ZNAM ŻYCIE

N

AJT

AŃSZA OFERTA BEDZIE O 30 proc.wyższa lub więcej.i sp

adnie jak i inne

G
Gość
10 września, 16:04, Gość:

proponuję zacząć budowę od za raz, to spowoduje że ludzie przestaną jeździć samochodami bo nie będzie którędy i Szczecin zostanie najbardziej ekologicznym miastem w Polsce. Swoją drogą to trzeba mieć umiejętności, aby zakorkować Szczecin do tego stopnia, kretyńskim planowaniem inwestycji drogowych.

Nic ci się nie stanie jak przez jakiś czas będziesz do pracy jezdził o 15 min . dłużej. Najlepiej narzekać. Zrobią i będzie lepiej i wygodnie. Zobacz tam gdzie zmodernizowali ulice jak wyglądają i jak się jezdzi.

G
Gość
10 września, 15:46, skorpionjk:

Dopóki nie ruszy d..y Krzystek z Derą (wójt Dobrej) w sprawie alternatywnej drogi z Wołczkowa częściowo przez teren wojska (ponoć jest ich wstępna zgoda), to żadne nawet dwu turbinowe ronda nie pomogą. A Koralowa i Modra już po prostu się rozsypały, bo Krzystek mimo że to jego ulice ma to w głębokim poważaniu.

Masz rację z tą drogą alternatywną.

o
obserwer_1

wielkie rondo ? czyli trochę większe od kapelusza

G
Gość

W ramach inwestycji wykonana zostanie pętla tramwajowo-autobusowa z peronami tramwajowo-autbusowymi door to door, miejscami postojowymi kiss

G
Gość

W ramach inwestycji wykonana zostanie pętla tramwajowo-autobusowa z peronami tramwajowo-autbusowymi door to door, miejscami postojowymi kiss

G
Gość

A czy w sezonie letnim brak świateł dla pieszych usprawni ruch i rozładuje korki?

z
zditm biała czapka
10 września, 14:41, Gość:

Mnie ciekawi po jaki czort tam 5 peronów dla autobusów? Teraz są dwa i dają radę. 3, powiedzmy, że mogły by być na nowej pętli. Ale 5? Te linie, które tam dojeżdżają mają częstotliwość co 5 min??? Ktoś ma jakiś kompleks niższości? Czy jak?

nie marudź i nie komentuj , tam z tych peronów będzie nasz parking na nasze auta prywatne i służbowe tak jak na basenie górniczym jest ...

p
prezes
10 września, 15:13, Gość:

Czy naprawdę do tej inwestycji Miasto musi powoływać Spółkę Miasta !?

tak , bo będzie wysoka premia roczna za całokształt pracy ...

G
Gość

proponuję zacząć budowę od za raz, to spowoduje że ludzie przestaną jeździć samochodami bo nie będzie którędy i Szczecin zostanie najbardziej ekologicznym miastem w Polsce. Swoją drogą to trzeba mieć umiejętności, aby zakorkować Szczecin do tego stopnia, kretyńskim planowaniem inwestycji drogowych.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3