Wielkie remonty torowisk w Szczecinie. Zobacz gdzie! Koszt: 233 mln zł

Mariusz Jaszczyński
Prawie 9 kilometrów podwójnego torowiska za 233 miliony złotych - tak wyglądają plany modernizacyjne torowisk w Szczecinie.

W tym roku będą podpisywane umowy z biurami projektowymi oraz przygotowywaniem potrzebnych dokumentacji. Realizacja robót budowlanych w latach 2018 - 2023. Dodatkowo w ramach zadań tegorocznych spółka Tramwaje Szczecińskie będzie na bieżąco utrzymywać i kontrolować stan torowisk w naszym mieście.

- W Szczecinie planowana jest na najbliższe lata torowa rewolucja. Głównym celem i ideą projektu „Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie - etap II” jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego na terenie Szczecina poprzez poprawę stanu technicznego tras tramwajowych w mieście - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Po przebudowie przejazd będzie bardziej płynny, zmniejszy się awaryjność torowisk, a w rejonie przejazdu tramwajów zrobi się ciszej.

Remontów torowiska wraz z siecią trakcyjną możemy spodziewać się na alei Niepodległości - pl. Żołnierza Polskiego - al. Wyzwolenia - pl. Rodła (wraz z placem Rodła) do Ronda Giedroycia.

Ekipy remontowe pojawią się w ciągu ul. Kołłątaja - ul. Asnyka aż po pętlę Niebuszewo oraz na pl. Żołnierza Polskiego - pl. Hołdu Pruskiego - ul. Matejki - ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła).

Remont nie ominie Pomorzan. Przebudowa torowiska jest planowana na alei Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany wraz z rozbudową pętli oraz z niezbędną rozbudową i przebudową układu drogowego.

Kolejne prace są planowane na ul. Mickiewicza od Mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego (z przejazdem) oraz na pl. Szarych Szeregów. W centrum doczekamy się remontów w węźle Wyszyńskiego.

Remontu doczeka się także najstarsza, czynna zajezdnia tramwajowa Golęcin wraz z niezbędną rozbudową i przebudową układu drogowego ul. Wiszesława.

W planach jest również przebudowa podstacji prostownikowej Kolumba oraz Kaszubska oraz budowa podstacji Chmielewskiego.

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Roman

Taaa. Najstarsza zajezdnia na Golęcinie się doczeka przebudowy ale tory od niej w kierunku miasta to już nie doczekają się poprawy. Jaja sobie robią.

T
Tipi
Ale się uśmiałem czytając komentarz "Mat" dobre, dobre o tych chwastów he he.
s
skajper

Jak stadion nie bedzie Pogoni tylko miasta to klub Pogon powinien płacić za jego dzierżawę lub wynajem i to duzo.

s
szczecininin
W dniu 08.02.2017 o 11:34, skajper napisał:

Gdyby jeszcze miasto nie wydało 300 mln na budowe stadionu dla 15 tys ludzi to nowych torowisk byloby 2 x wiecej i 2 razy szybciej, gmina miasto Szczecin nie ma zadnych udzialow procentowych w spolce akcyjnej Pogon Szczecin wiec  do ch... wafla dlaczego podatnicy 400 tysiecznego miasta maja to sponsorowac? !!! reklama dla miasta jest zadna, a raczej antyreklama, plus hodowanie kibolstwa .prywatny klub to niech sobie sam prywatnie stadion buduje czy co tam chce !!!! a jak tam zbieranie na projekt stadionu na ktory tez kibice sie zrzucaja, PARODIA !!!!!!!!!!!

 

Jak się nie znasz to nie wypowiadaj. Stadion nie będzie pogoni tylko MIEJSKI, a co za tym idzie, miasto będzie w końcu miało porządny obiekt do organizacji wszelakich imprez sportowych i kulturowych. To tak jakbyś powiedział po co miasto budowało halę Azoty Arena skoro to ZCH police są głównym udziałowcem - spójrz jednak ile imprez ogólnomiejskich, oraz pozaregionalnych turniejów się tam odbywa.

Poza tym, budżet wydziału komunikacji a budżet wydziałów sportu i kultury to zupełnie odrębne portfele i nie przelewa się między nimi funduszy. Dla porównania - Białystok jest mniejszy i biedniejszy od szczecina ale stadion miejski(na którym gra też Jaga) mają na światowym poziomi.

 

Co do samych torowisk, należy koniecznie wspomnieć o odcinku ulicy dworcowej, między tobrukiem a skrętem w stronę bramy portowej. Jest to istotny odcinek, wymagający natychmiastowego remontu z 2 powodów:

- Jest to trasa reprezentacyjna, wiodąca od dworca do centrum, bardzo ruchliwa

- Uszkodzona jest zwłaszcza nawierzchnia na zakręcie przy sedinie. Odstające fragmenty torowiska na zakręcie, znacznie bardziej niż na prostej, niszczą zawieszenie aut oraz mogą stać się przyczyną niebezpiecznego wypadku.

s
skajper

Gdyby jeszcze miasto nie wydało 300 mln na budowe stadionu dla 15 tys ludzi to nowych torowisk byloby 2 x wiecej i 2 razy szybciej, gmina miasto Szczecin nie ma zadnych udzialow procentowych w spolce akcyjnej Pogon Szczecin wiec  do ch... wafla dlaczego podatnicy 400 tysiecznego miasta maja to sponsorowac? !!! reklama dla miasta jest zadna, a raczej antyreklama, plus hodowanie kibolstwa .prywatny klub to niech sobie sam prywatnie stadion buduje czy co tam chce !!!! a jak tam zbieranie na projekt stadionu na ktory tez kibice sie zrzucaja, PARODIA !!!!!!!!!!!

H
Hania
To tam są chodniki, gdzie?
M
Mat
Za przejazd ulicą Kolumba, miasto powinno kierowcom zwracać za zawieszenie w aucie i plomby w zębach. Cała droga do wymiany bo to wstyd. O chodniku nie wspomnę, płytki powpadały do jakiś leków wgłąb ziemi, a uschnięte chwasty mają zapewne więcej lat niż dąb Bartek.
E
Edyta
Cieszy mnie ze ul. Matejki jest uwzgledniona tylko dlaczego nie w calosci??? Tzn nie w kierunku ul. Malczewskiego!!!! Tutaj rowniez jest bardzo glosno.
P
Pogodniak

No w końcu na Mickiewicza przestaną wypadać szyby z okien i pękać kamienice.Chyba zawita tu też komunikacyjna cywilizacja.Za kilka lat zrobią przeryte chodniki i będzie to już jakoś wyglądać.

g
greg
Z tego co wie Okulickiego jest ujęte w projekcie wydłużenia linii 8 i 10 do cholery ster.
G
Gość

A Okulickiego i torowisko na pasie ruchu samochodowego? Przecież tam można koło urwać....

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie