reklama

Wielki start! Pierwsze cztery statki w SPP Stoczni Szczecińskiej [ZDJĘCIA]

Marek Rudnicki
Marek Rudnicki
Zaktualizowano 
Niemiecki armator, Monterola Shipping Company zamówił pierwsze cztery statki w SPP Stoczni Szczecińskiej.

- To jest ten dzień, w którym stocznia wchodzi na rynek armatorski - cieszył się przy podpisywaniu umowy Andrzej Strzeboński, prezes SPP.

- Wybraliśmy Szczecińską Stocznię, bo wcześniej moi audytorzy sprawdzili ją pod kątem techniczno - wytwórczym i finansowym - zdradził nam dyrektor zarządu armatora. MSC, Camilo Monterola. - Muszę przyznać, że dziś jestem zaskoczony przyjęciem, pogodą ducha wszystkich zebranych i miła atmosferą. I cieszę się, że ta znana stocznia wraca na rynek armatorski.

MSC zakontraktował cztery statki, masowce, wyspecjalizowane w żegludze przybrzeżnej akwenów Bałtyku, Morza Północnego czy Renu. Zaprojektują je polscy projektanci z biura projektowego Nelton. Dziś podpisano wstępne porozumienie, a obie strony zostawiają sobie 60 dni na szczegółowe uzgodnienia dotyczące walorów technicznych i handlowych zamówienia. Po tym terminie i podpisaniu kontraktu rozpocznie się budowa. Tak szybko, jako że uzgodnienia trwały już od kilku miesięcy.
- Istniejąca flota w Europie zestarzała się i trzeba ją wymieniać - tłumaczy kpt. Zbigniew Jagniątkowski, agent Stoczni Szczecińskiej. - Zbudowane u nas jednostki będą pływać z Norwegii do Duisburga. Muszą być m.in. zaprojektowanie do pływania po Renie.

Kpt. Jagniątkowski dodaje, że to pierwsze z serii statki. Jest prawdopodobieństwo, że niemiecki armator po pierwszej serii zamówi kolejną, też cztery jednostki.

Prototypowa pierwsza jednostka wybudowana zostanie w ciągu 8-12 miesięcy. W połowie budowy tej pierwszej rozpoczęta zostanie budowa kolejnej. Innymi słowy z pochyli statki powinny schodzić co cztery miesiące.

Gs24.pl

Zobacz też:
Z czym kojarzy ci się data 13 grudnia? - sonda

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

b
biss

Czy pan redaktor zadał sobie trud znalezienia takiej firmy jak Monterola Shipping Company ?

Jest tylko firma która zajmuje się crewingiem, czyli pośrednictwem zatrudnienia marynarzy, zaś armatora z 52 statkami jakoś nie widać.

 

Coś mi tu pachnie drugim "katarem" tak jak to było za czasów PO .

 

L
Leon

Bardzo dobrze że zaczyna coś dziać. Zniszczenia jakie dokonano w minionych latach a szczególnie działalność poprzedniego zarządu funduszu MARS w latach 2010 2015 gdzie zmarnowano miliardy złotych które poszły nie na stocznie lecz na inne cele w tym dla kolesi skutkowały obumarciem stoczni polskich. Dziś odbudowa będzie bardzo trudna przede wszystkim ze względu na braki ludzi kasa to rzecz wtórna. Jest szansa i trzeba ją wykorzystać mimo przeciwności

L
Leon

Bardzo dobrze że zaczyna coś dziać. Zniszczenia jakie dokonano w minionych latach a szczególnie działalność poprzedniego zarządu funduszu MARS w latach 2010 2015 gdzie zmarnowano miliardy złotych które poszły nie na stocznie lecz na inne cele w tym dla kolesi skutkowały obumarciem stoczni polskich. Dziś odbudowa będzie bardzo trudna przede wszystkim ze względu na braki ludzi kasa to rzecz wtórna. Jest szansa i trzeba ją wykorzystać mimo przeciwności

L
Leon

Bardzo dobrze że zaczyna coś dziać. Zniszczenia jakie dokonano w minionych latach a szczególnie działalność poprzedniego zarządu funduszu MARS w latach 2010 2015 gdzie zmarnowano miliardy złotych które poszły nie na stocznie lecz na inne cele w tym dla kolesi skutkowały obumarciem stoczni polskich. Dziś odbudowa będzie bardzo trudna przede wszystkim ze względu na braki ludzi kasa to rzecz wtórna. Jest szansa i trzeba ją wykorzystać mimo przeciwności

e
ex K1

Super tylko czym i kto zbuduje te jednostki? Czy firmy z terenu stoczni będą miały nakaz pracy przy tym projekcie. SPP przecież zatrudnia kilka osób a do zbudowania statku potrzeba, monterów, spawaczy, piaskarzy, osób od nadzoru, budowniczych, elektryków itd. Mam wrażenie, że to jakaś kolejna szopka...

S
Sebastian

Dobrze że teraz nie ma Tuska i Grada bo by oznajmili że budowa statków w Polsce jest nierentowna a stocznię szybko trzeba zamknąć!!!! A stoczniowców kazałby jak w przeszłości wyszkolić na fryzjerów dla psów!

a
ano

Brawo. 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3