Z badania Providenta wynika też, że zwyczaj świątecznego niedzielnego śniadania kultywuje 90 proc. Polaków. 82,5 proc. ankietowanych wybiera się do kościoła na święcenie pokarmów.
A co ciekawe, respondenci zapytani o zwyczaje wielkanocne, jakie kultywują w swoich domach, wskazali na ... przedświąteczne mycie okien. 50 procent badanych deklaruje, że jest to dla nich tradycyjna forma spędzania czasu i przygotowań do świąt.
Do najpopularniejszych tradycji wielkanocnych Polacy zaliczają też:
- święcenie pokarmów,
- malowanie jajek i
- lany poniedziałek.
W tym roku po raz pierwszy od dwóch lat (lat pandemicznych) Polacy planują spędzić święta w licznym gronie rodzinnym.
- Wreszcie będziemy mogli spotkać się bez strachu i obaw przy stole - podkreślają respondenci. A gospodynie domowe już teraz planują co na tym stole postawią.
- Oprócz tych bardzo tradycyjnych, czyli jajek, żurku, białej kiełbasy czy babki wielkanocnej, to co pojawi się na stole będzie w dużej mierze zależało od cen produktów w sklepach - mówią respondenci.
Większość z nich liczy na niższe ceny produktów jakie przyniosą promocje przedświąteczne. W promocyjnych cenach zamierza zaopatrzyć się na święta aż 83 proc. Polaków.
- A na promocje najłatwiej można „wpaść” w dyskontach - zauważają sami klienci i deklarują, że właśnie tam przede wszystkim zaopatrzą się w wielkanocne produkty.
W dyskontach zakupy planuje zrobić ponad 90 proc. z nas. Tak przynajmniej wynika z sondażu przeprowadzonego przez UCE Research i Grupę Blix.
Według Marcina Lenkiewicza z Grupy Blix, konsumenci obserwując rekordowe ceny podstawowych produktów są mocno zaniepokojeni drożyzną, dlatego też największa liczba klientów czeka z zakupami świątecznymi do ostatniego tygodnia w nadziei, że właśnie wtedy będą najlepsze okazje.
- Poza tym to odkładanie zakupów wielkanocnych na ostatnią chwilę wiąże się również z chęcią nabycia jak najświeższej żywności - wskazuje.
Z kolei na pytanie, od czego zależą decyzje Polaków o wyborze konkretnych produktów przed Wielkanocą, ankietowani mając możliwość wyboru kilku opcji, wskazali że przede wszystkim będzie to cena. Tak odpowiedziało 86,4 proc. ankietowanych. 2/3 pytanych wskazało na jakość produktu, a ponad połowa (54 proc.) promocję.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?