Koncepcja mają być przegotowane w trzech wariantach przebudowy ze względu na planowane głębokości, tj. 7,5, 9,0 oraz 12,5 metrów.
- I na podstawie tych koncepcji zarząd portów wybierze najbardziej dla niego optymalna głębokość nabrzeża - wyjaśnia Monika Woźniak-Lewandowska, rzeczniczka ZPSŚ. - Niezależnie od tych głębokości, infrastrukturę nabrzeża należy zaprojektować dla głębokości technicznej 12,5 m pozwalającej na obsługę maksymalnych statków, mogących cumować przy nim w przyszłości.
ZOBACZ TEŻ:
Skorygowana będzie także dotychczasowa linia nabrzeża, co nastąpi poprzez wejście w „ląd” z północnego narożnika z wykorzystaniem nowej, stalowej ścianki szczelnej zwieńczonej żelbetowym oczepem. Dzięki temu usunięte zostanie „wąskie gardło” odcinka toru wodnego Świnoujście – Szczecin w tym miejscu. Dodatkowo ścianka szczelna będzie też wbita w miejscu obecnie nieumocnionego odcinka brzegu, stykającego się z południową częścią nabrzeża Huk. W ramach przebudowy przewiduje się wyprofilowanie i umocnienie skarpy podwodnej przy samym nabrzeżu wraz z wykonaniem robót czerpalnych. W efekcie tego, koncepcja winna przewidywać orientacyjną ilość wydobytego urobku, miejsce jego odkładu i sposób zagospodarowania.
ZOBACZ TEŻ:
Z kolei celem opracowania analizy nawigacyjnej jest wskazanie maksymalnego statku, jaki będzie mógł zostać obsłużony przy przebudowanym nabrzeżu Huk, sposobu jego podchodzenia i cumowania oraz niezbędnego systemu cumowniczego i odbojowego. Tu mają być uwzględnione dwa warianty 7,5 m oraz 12,5 m głębokości technicznej.
Co istotne dokumentacja ma być skoordynowana z pozostałymi inwestycjami, jakie realizowane są w bezpośrednim sąsiedztwie nabrzeża.
ZOBACZ TEŻ:
- W odpowiedzi na ogłoszony przez ZMPSiŚ przetarg, wpłynęło osiem ofert – informuje Monika Woźniak-Lewandowska, rzeczniczka prasowa Zarządu Portów Szczecin Świnoujście. - Najtańsza opiewa na blisko 68 tys. złotych netto, z kolei najdroższa to 820 tys. złotych netto. Wybrany wykonawca będzie miał sześć miesięcy na realizację zamówienia od dnia zawarcia umowy.
Nabrzeże Huk znajduje się na zachodnim brzegu Odry, w północnej części Szczecina. Wybudowane je przed 1920 r. W czasach powojennych poddano je dwukrotnej przebudowane. Jego całkowita długość wynosi 267,5 m. Mogą tu cumować statki o długości do 90 m i szerokości do 24 m.
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?