Wielka przebudowa nabrzeża Huk w Porcie Szczecin

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście otworzył właśnie oferty, które wpłynęły w przetargu na opracowanie wielowariantowej koncepcji, dokumentacji geologiczno-inżynierskiej oraz analizy nawigacyjnej na przebudowę nabrzeża Huk w porcie w Szczecinie.

Koncepcja mają być przegotowane w trzech wariantach przebudowy ze względu na planowane głębokości, tj. 7,5, 9,0 oraz 12,5 metrów.

- I na podstawie tych koncepcji zarząd portów wybierze najbardziej dla niego optymalna głębokość nabrzeża - wyjaśnia Monika Woźniak-Lewandowska, rzeczniczka ZPSŚ. - Niezależnie od tych głębokości, infrastrukturę nabrzeża należy zaprojektować dla głębokości technicznej 12,5 m pozwalającej na obsługę maksymalnych statków, mogących cumować przy nim w przyszłości.

ZOBACZ TEŻ:

Skorygowana będzie także dotychczasowa linia nabrzeża, co nastąpi poprzez wejście w „ląd” z północnego narożnika z wykorzystaniem nowej, stalowej ścianki szczelnej zwieńczonej żelbetowym oczepem. Dzięki temu usunięte zostanie „wąskie gardło” odcinka toru wodnego Świnoujście – Szczecin w tym miejscu. Dodatkowo ścianka szczelna będzie też wbita w miejscu obecnie nieumocnionego odcinka brzegu, stykającego się z południową częścią nabrzeża Huk. W ramach przebudowy przewiduje się wyprofilowanie i umocnienie skarpy podwodnej przy samym nabrzeżu wraz z wykonaniem robót czerpalnych. W efekcie tego, koncepcja winna przewidywać orientacyjną ilość wydobytego urobku, miejsce jego odkładu i sposób zagospodarowania.

ZOBACZ TEŻ:

Z kolei celem opracowania analizy nawigacyjnej jest wskazanie maksymalnego statku, jaki będzie mógł zostać obsłużony przy przebudowanym nabrzeżu Huk, sposobu jego podchodzenia i cumowania oraz niezbędnego systemu cumowniczego i odbojowego. Tu mają być uwzględnione dwa warianty 7,5 m oraz 12,5 m głębokości technicznej.

Co istotne dokumentacja ma być skoordynowana z pozostałymi inwestycjami, jakie realizowane są w bezpośrednim sąsiedztwie nabrzeża.

ZOBACZ TEŻ:

- W odpowiedzi na ogłoszony przez ZMPSiŚ przetarg, wpłynęło osiem ofert – informuje Monika Woźniak-Lewandowska, rzeczniczka prasowa Zarządu Portów Szczecin Świnoujście. - Najtańsza opiewa na blisko 68 tys. złotych netto, z kolei najdroższa to 820 tys. złotych netto. Wybrany wykonawca będzie miał sześć miesięcy na realizację zamówienia od dnia zawarcia umowy.

Nabrzeże Huk znajduje się na zachodnim brzegu Odry, w północnej części Szczecina. Wybudowane je przed 1920 r. W czasach powojennych poddano je dwukrotnej przebudowane. Jego całkowita długość wynosi 267,5 m. Mogą tu cumować statki o długości do 90 m i szerokości do 24 m.

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie