Węzeł Łękno. Kierowcy i piesi szykujcie się na spore zmiany w organizacji ruchu

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Węzeł Łękno
Węzeł Łękno Andrzej Szkocki
Udostępnij:
Od środy, 18 marca, zmienia się organizacja ruchu. Zamknięta zostanie ul. Zaleskiego, utrudnienia w poruszaniu się będą mieli również piesi.

- W związku z pracami przy przebudowie sieci sanitarnych, elektrycznych oraz teletechnicznych, wyłączona z ruchu zostanie ul. Zaleskiego (na odcinku pomiędzy al. Wojska Polskiego a ul. Lindego). Jak deklaruje wykonawca, utrudnienia na tym odcinku potrwają ok. 3 miesięcy – wyjaśnia Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji. - Spore utrudnienia czekają również na pieszych. Z uwagi na konieczność wykonania prac rozbiórkowych starego wiaduktu oraz budowę nowej konstrukcji, ruch pieszych na al. Wojska Polskiego (na odcinku pomiędzy Zaleskiego a Traugutta) będzie niemożliwy. Sugerowane obejście zostało wytyczone ciągiem ulic: Traugutta, Waryńskiego, Lindego, Zaleskiego. Jak deklaruje wykonawca, utrudnienia w ruchu pieszych na al. Wojska Polskiego powinny potrwać do końca sierpnia tego roku. Zmiany w organizacji ruchu będą wprowadzane po godzinie 10, po porannym szczycie komunikacyjnym. Kierowców oraz pieszych prosimy o zachowanie uwagi.

Węzeł Łękno

Szczecin. Węzeł Łękno w budowie. Wielka inwestycja w Szczeci...

Całkowity koszt prac to ponad 128,9 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm: Rover Infraestructuras, Roverpol. Nadzór nad inwestycją sprawuje Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin.

Węzeł Łękno to jedna z największych i ważniejszych do zrealizowania inwestycji drogowych w tej perspektywie unijnej. Projekt obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. Trasy Średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do Alei Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę skrzyżowania przy Alei Wojska Polskiego. Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Powstanie dwujezdniowa droga i dwupoziomowe skrzyżowanie na ul. Traugutta i alei Wojska Polskiego z parkingami typu „Bike & Ride” i „Park & Ride”, przystankami autobusowymi (linie 53, 60, 67) i tramwajowymi (linie 1,9) oraz ciągami pieszo-rowerowymi.

ZOBACZ TEŻ:

Węzeł Łękno w Szczecinie. Jak idą prace? Nowe wieści i ZDJĘC...

To już za nami
Trasą średnicową jedziemy ulicami Przyjaciół Żołnierza przez Wszystkich Świętych do ulicy Arkońskiej. Ostatni zbudowany, piąty etap kosztował blisko 66 milionów zł. Wykonawca, Energopol wybudował ponad 2 km dwupasmowej drogi. Zmodernizował skrzyżowania z ul. Krasińskiego, Chopina i Arkońską oraz fragmenty tych ulic o długości ponad kilometra. W ramach tej inwestycji wybudowany został nowy wiadukt kolejowy w ciągu ul. Arkońskiej.

CZYTAJ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Tak, szkoda tylko że nikt się nie zastanowił jak mają wyjechać mieszkańcy ul. Spółdzielczej, którzy do tej pory mieli ruch jednokierunkowy a na ulicy po dwóch stronach parkingi. W tej chwili aby auto spod domu mogło wyjechać wszystkie auta wjezdzajace w ulice muszą się cofać do tyłu aby dać możliwość wyjazdu pozostałym.

G
Gość

Super inwestycja, fajnie się to ogląda. A widać po zdjęciach że i pracownicy zabezpieczeni wysokoprocentowo przed wirusem :)

Przejdź na stronę główną Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie