Przebudowa węzła Kijewo w Szczecinie
Energopol zrealizował zaledwie około 20 proc. robót na inwestycji. GDKiA odstąpiła z winy wykonawcy od umowy. Następnie dokończenie prac zostało podzielone na trzy etapy.
ZOBACZ TEŻ:
Roboty dla etapu pierwszego – dokończenia wiaduktu DK10 dla jezdni w stronę Szczecina i drugiego - jezdni DK10 w stronę Szczecina wraz z łącznicami Stargard-Świnoujście i Świnoujście-Szczecin - trwają już od czerwca tego roku.
Wykonanie tych prac ma umożliwić, na koniec tego roku, przeniesienie ruchu na nowy wiadukt i jezdnię DK10 w stronę Szczecina.
Umożliwi to również rozpoczęcie prac dla trzeciego etapu, który obejmuję pozostałe roboty do wykonania na węźle.
Pod koniec został ogłoszony przetarg na ostatni etap przebudowy.
ZOBACZ TEŻ:
Od połowy czerwca realizowano na inwestycji następujące roboty:
- dokończenie i zabetonowanie przyczółka podpora 3
- wykonanie pierwszego etapu poprzecznic ustroju nośnego
- montaż łożysk
- montaż belek i przygotowanie zbrojenia płyty nadbetonu
- zasypki przyczółków budowa nasypów
- roboty izolacyjne na przyczółkach
- odwodnienie.
- rozebrano nasyp na łącznicy A2
- rozebrano nasyp drodze DK10
- nasyp na A2 i DK 10
- wykonano zbiornik nr 1 bez przykrycia ażurami
- wykonano zbiornik nr 3 bez przykrycie ażurami
- usunięto kolizje teletechniczne Orange polska i Polkomtel
- usunięto kolizje ZZT – pozostaje podłączenie
- wywieziono materiał należący dla Energopol
- usunięto materiał z rozbiórek nasypów – udokumentowanie kartami przekazania odpadów
- kolizje energetyczne KNN01 usunięta, KN05 w procedowaniu z ENEA
- uzgodniono polecenie prac gazo niebezpiecznych w rejonie gazociągu
- wykonano ulepszone podłoże na ZR przy wjeździe do Szczecina
- roboty sanitarne : kolektory wzdłuż A6 i przejścia pod autostradą.
Węzeł Kijewo po nowemu
Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący miasto Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych.
Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70-80.
- Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, ale również na jezdnie zbiorczo-rozprowadzające, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu przez węzeł.
- Nawierzchnia autostrady w rejonie węzła zmieni się na nową, bitumiczną – w miejsce starej i zniszczonej nawierzchni betonowej.
- Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało.
- W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
ZOBACZ TEŻ:
- Węzeł Kijewo. Kiedy ruszą prace? Jest pierwszy przetarg
- Kolejna inwestycja ucieka Energopolowi Szczecin
- Police. W grudniu pojedziemy wiaduktem? [ZDJĘCIA]
- Energopol Szczecin wyrzucony z dwóch ważnych inwestycji!
- Oświadczenie Energopolu. Jaki jest powód upadłości?
- Energopol Szczecin złożył wniosek o ogłoszenie upadłości!
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?