Ważny krok w stronę normalności. Tranzyt w ciągu czterech lat zniknie z centrum Gryfina

Oskar Masternak
Oskar Masternak
Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki/GDDKiA
Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Gryfina w ciągu drogi krajowej numer 31.

Ruszył przetarg na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Gryfina w ciągu DK31. Obwodnica o długości 5,6 km wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta.

- Opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej ma GDDKiA zająć maksymalnie 17 miesięcy. Roboty budowlane powinny zostać zrealizowane w ciągu 22 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych). Realizacja inwestycji planowana jest w latach 2021-2025 - tłumaczy GDDKiA.

Kryteriami wyboru wykonawców w ogłoszonym właśnie przetargu będzie cena (60%), przedłużenie okresu gwarancji na ekrany akustyczne (30%) oraz skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące (10%).

ZOBACZ TEŻ: 8 mln zł na remonty zachodniopomorskich dróg

ZOBACZ TEŻ:

Obecnie odcinek DK31 przebiegający przez Gryfino prowadzi głównymi ulicami miasta, będąc w jego południowej części jedyną drogą, na której kumuluje się ruch tranzytowy i lokalny. Obwodnica Gryfina ominie miasto od zachodu, wyprowadzając z niego ruch tranzytowy. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym). Na trasie obwodnicy przewidziano budowę czterech rond - na początku i końcu obwodnicy, na skrzyżowaniu z DW120 i na skrzyżowaniu z drogą powiatową.

- Inwestycja posiada wydaną w 2012 roku decyzję środowiskową. Od lutego ubiegłego roku trwały prace nad Koncepcją Programową wraz z badaniami podłoża. Wejście w fazę realizacji tej inwestycji było możliwe dzięki ujęciu zadania w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 - podkreśla GDDKiA w Szczecinie,

Jest to pierwszy przetarg na realizację inwestycji z Programu budowy 100 obwodnic w całej Polsce. Łącznie w ramach tego Programu na Pomorzu Zachodnim powstanie 9 nowych obwodnic.

ZOBACZ TEŻ:

100 nowych obwodnic w Polsce. A ile powstanie w zachodniopomorskim?

ZOBACZ TEŻ:

Budowa drugiej jezdni owbodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa i drogi wspomagającej Niedźwiedź - Zdunowo

Budowa drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Ziel...

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Wlasnie jaka to obwodnica jak trzeba sie kulac przez Czepino Radziszewo Jak juz robic to porzadnie a nie aby bylo Masakra i jakas nie zrozumiala decyzja popieram kolege zachodnia strona to musialo by leciec przez Niemcy chyba :)

K
Karol

w ciągu kilku miesięcy długość obwodnicy skrócono o połowę. W pierwszej wersji droga miała być także obwodnicą Czepina, Daleszewa i Radziszewa.

Artykuł mówi że obwodnica będzie przebiegać po zachodniej stronie miasta co wzbudziło moją ciekawość, ale jednak mapka wskazuje ,że jednak po stronie wschodniej. https://wszczecinie.pl/aktualnosci,bedzie_nowa_droga_ze_szczecina_do_gryfina_odetchna_mieszkancy_i_kierowcy,id-30650.html

Dodaj ogłoszenie