Warto być w formie

KPZaktualizowano 
Zajęcia w klubie fittness pozwolą każdemu szybko odzyskać kondycję.
Zajęcia w klubie fittness pozwolą każdemu szybko odzyskać kondycję. Marcin Bielecki
Codzienny scenariusz jest taki: do pracy samochodem lub autobusem czy tramwajem z najbliższego przystanku. Potem kilka albo i kilkanaście godzin siedzenia.

Powrót jest podobny. Czasem dochodzi wędrówka po sklepach. W weekendy większość czasu zajmują zakupy, sprzątanie, gotowanie, odrabianie porządkowych zaległości z tygodnia. Na systematyczną gimnastykę, dłuższy intensywny spacer zwykle nie ma czasu. Oczywiście usprawiedliwiamy się, że przecież ruchu nam nie brakowało. Niestety, ten ruch nie ma nic wspólnego z profesjonalnymi ćwiczeniami, które mają nie tylko służyć ładnej sylwetce, ale i zdrowiu.
Okazuje się, że przemęczenie można zlikwidować ćwiczeniami. To najlepszy sposób na odzyskanie fizycznej sprawności i zgrabnej figury. Profesjonalny zestaw ćwiczeń poprawia koordynację ruchów, wzmacnia kręgosłup, likwiduje stres, jest wspaniałym relaksem.
- Ćwiczenia, aby odniosły skutek muszą być systematyczne - przekonuje Iwona Kacprzak, instruktorka w klubie fitness. -Można ćwiczyć w domu, albo z grupą, w klubie. Ale wszystkie zestawy ćwiczeń muszą być dobrane przez instruktora. Jest to bardzo ważne, aby nie doprowadzić niechcąco do urazów kręgosłupa i stawów.
Każdy zestaw ćwiczeń powinna poprzedzić rozgrzewka. Jest to szybki marsz w miejscu, lekki trucht, wymachy ramion, nóg, skłony. Bardzo ważne jest prawidłowe oddychanie, głębokie aż po przeponę. W nauce prawidłowego oddychania pomagają zajęcia tai-chi. Są to ćwiczenia rozładowujące stres poprzez medytację ruchu.
Dopiero po rozgrzewce i oddechach następują ćwiczenia poszczególnych partii ciała. Zestawów i rodzajów ćwiczeń jest bardzo dużo, od spokojnych po bardzo intensywne. Aby były efekty wystarczy ćwiczyć minimum 20 minut trzy razy w tygodniu. Ideałem jest codzienna gimnastyka przy otwartym oknie trwająca od siedmiu minut do kwadransa. Niestety, na taką zwykle brakuje nam czasu i zacięcia.
- Ze specjalistycznych czasopism powycinałam zdjęcia zestawów ćwiczeń i usiłowałam systematycznie ćwiczyć w domu - opowiada Anna M. -Niestety, nie udało się. Od kilku miesięcy chodzę do klubu na zajęcia grupowe. Robię to dwa razy w tygodniu i ćwiczenia stały się nawykiem. Początkowo trochę się krępowałam, bo i sadełko i nie miałam żadnych ekstra strojów fitnessowych. Obawy były bezsensowne, ponieważ większość pań jest takich jak ja, a ćwiczymy w tym, w czym jest nam najwygodniej. Efekty już są. Schudłam i czuję się znakomicie. Teraz, gdy mam wybrać: kupić ciuch czy karnet na ćwiczenia, wybieram to drugie i jeszcze oszczędzam na serię masaży.

polecane: Wybory 2019

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3