Niestety wykrywalność sprawców w takich przypadkach jest niewielka. Prosimy o informowanie odpowiednich służb, jeśli jesteśmy świadkami wyładowywania złości na urządzeniach, które mają służyć pasażerom.
Zdewastowany ekran dotykowy i obudowa, zniszczony komputer sterujący i czytnik kart zbliżeniowych - to tylko część elementów, które w 2017 należało wymienić lub naprawić, ponieważ ktoś wyładował swoją agresję na biletomacie. Ostatnie tego typu zdarzenie miało miejsce miesiąc temu na ulicy Kwiatowej. Monitoring z urządzenia nie pozostawia wątpliwości, że był to akt wandalizmu i celowe działanie.
Pracownicy ZDiTM każdego dnia spotykają się także z sytuacjami zatykania wlotów na monety i karty płatnicze gumami do żucia lub papierkami. Był także przypadek złożonego w kostkę banknotu 10 zł, wepchniętego w miejsce, gdzie powinno się wrzucać bilon.
Oczywiście każdy automat jest urządzeniem elektronicznym, które ulegają usterkom. W Szczecinie, jak pokazują statystyki jest to awaryjność na poziomie 1% ( w lutym awarii było 139 czyli średnio 4,48 dziennie co stanowi 1,02% na 441 automatów) Mimo wszystko sprzedaż biletów w automatach zarówno mobilnych jak i stacjonarnych rośnie - w 2016 roku to około 7.100.000 zł, a w 2017 roku to około 9.900.000 zł.
Ofiarami wandali są także wiaty przystankowe, w których praktycznie każdego dnia tłuczone są szyby. Niechlubnym rekordzistą ubiegłego roku jest przystanek "Rostocka", gdzie służby interweniowały 13 razy.
Zobacz także: Zaśpiewali hymn Unii Europejskiej / Szczecin Wały Chrobrego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?