Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Szczecinie nowa metoda na oszustwo "na pracownika banku". Policja radzi, jak można się tego ustrzec

Łukasz Czerwiński
Łukasz Czerwiński
Oszuści szukają nowych sposobów. Tym razem metoda na pracownika banku
Oszuści szukają nowych sposobów. Tym razem metoda na pracownika banku Archiwum
Oszuści dalej szukają nowych sposobów, żeby uśpić czujność swoich ofiar i przeprowadzić atak na oszczędności ich życia. Szczególnie narażeni są seniorzy, ale każdy z nas musi zachować czujność.

Powszechnie znane są już metody na wnuczka i na policjanta, a także ataki za pomocą znanych portali zakupowych czy aplikacji internetowych. Oszuści szukają sposobów, żeby wykraść nasze pieniądze, ale także inne, równie cenne dane. Tym razem 50-letnia szczecinianka została oszukana metodą na pracownika banku.

Okradziona przez aplikację

Rzekomy pracownik banku zadzwonił do kobiety i zapytał, czy ostatnio wykonywała określony przelew. Kiedy otrzymał odpowiedź przeczącą, poinformował ją o prawdopodobnym włamaniu na jej konto bankowe. Zdenerwowana kobieta natychmiast straciła czujność i martwiąc się o swoje środki, uwierzyła w dobre intencje domniemanego pracownika banku. Ten polecił jej zainstalowanie aplikacji, która umożliwi mu zdalny dostęp do jej telefonu. Kiedy to się udało, poprosił kobietę o zalogowanie się na koncie w celu dokładnego sprawdzenia sytuacji. W ten sposób oszust uzyskał niezbędne dane do logowania, a następnie dokonał transakcji na łączną kwotę ponad 30 tysięcy złotych.

ZOBACZ TEŻ:

Policja radzi, jak nie dać się oszukać!

  • Należy zachować ostrożność w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi, nawet rzekomymi pracownikami banku lub innych instytucji.
  • Trzeba chronić swoje dane, w tym również numery telefonów.
  • Nie wolno instalować dodatkowych programów na urządzeniach, z których logujemy się do bankowości elektronicznej. Pracownik banku nie powinien wymagać zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania/aplikacji do zdalnej obsługi telefonu komórkowego lub pulpitu komputera. W takiej sytuacji należy się rozłączyć i najlepiej z innego aparatu telefonicznego zadzwonić do biura obsługi klienta banku.
  • Nie powinno się udostępniać telefonicznie swoich danych do logowania w internetowym systemie bankowości elektronicznej, nawet pracownikom banku.
  • Nie autoryzujmy przelewów, których nie wykonujemy osobiście.
  • Nie wolno otwierać przesłanych linków, nie znając ich nadawcy ani zawartości.

Podejrzewając, że ktoś próbuje nas oszukać, natychmiast powinniśmy powiadomić policję. Każdy musi zachować czujność, gdyż drogi ataków obrane przez oszustów, nie prowadzą już wyłącznie do seniorów. Nie dajmy się oszukać!

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński