Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W sezonie letnim do Świnoujścia dojedziemy tunelem. A co z drogą do tunelu? [ZDJĘCIA]

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Czy bez kłopotów turyści dojadą na wyspę Wolin do wjazdu do tunelu?
Czy bez kłopotów turyści dojadą na wyspę Wolin do wjazdu do tunelu? Andrzej Szkocki
W czwartek prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz zapewniał, że tunel pod Świną łączący całą Polskę ze Świnoujściem będzie gotowy pod koniec maja i jeszcze w tym sezonie letnim do miasta będzie można nim swobodnie wjechać. Ale co z drogą, która prowadzi do tunelu? Czy bez kłopotów turyści dojadą na wyspę Wolin do wjazdu do tunelu?

- Pomiędzy Świnoujściem a Troszynem budowane są 2 odcinku realizacyjne S3 – Świnoujście-Dargobądz i Dargobądz Troszyn o łącznej długości 33 km – mówi Mateusz Grzeszczuk, główny specjalista z działu komunikacji społecznej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Szczecinie. - Ale zakończenie wszystkich prac na tym odcinku zaplanowane jest na II kwartał 2024 roku.

Zapewnia jednak, że wszystkie drogi, które będą prowadziły bezpośrednio do tunelu będą gotowe i kierowcy swobodnie się pod tunel dostaną.

- Nie ma takiej opcji, aby kierowcy nie mogli z naszego powodu, nie móc przejechać do Świnoujścia tunelem — podkreśla i dodaje, że są możliwe utrudnienia wynikające z bieżącej pracy na budowie, że nie wszystko będzie jeszcze gotowe, ale przejazd tunelem i dojazd do niego ma być absolutnie możliwy.

Przypomina jednocześnie, że prace na tym odcinku S3 ruszyły wiosną ubiegłego roku.

- Pomimo okresu zimowego wykonawcy prac prowadzą obecnie roboty na obu odcinkach realizacyjnych, ich zakres jest dostosowywany do panujących warunków atmosferycznych — zaznacza Mateusz Grzeszczuk. - Są to przede wszystkim roboty ziemne – wykopy i nasypy, w szczególności w rejonie Świnoujścia.

Jednocześnie w rejonie węzła Wolin Zachód wykonywane są prace związane z wymianą podłoża oraz wzmocnieniami, powstają również fragmenty podbudowy z kruszywa. Trwają również roboty mostowe, w tym zbrojenia i betonowania elementów konstrukcyjnych.

- Największym obiektem na trasie będzie nowy most w Wolinie – bliźniaczy obiekt dla istniejącego mostu – zaznacza przedstawiciel GDDKiA. - Na tym obiekcie budowane są podpory i prowadzone są roboty fundamentowe.

Prowadzone są również roboty związane z przebudową sieci elektro-energetycznych, telekomunikacyjnych oraz kanalizacyjnych kolidujących z budowaną drogą. Przyznaje, że realizacja robót wiąże się z utrudnieniami – w wielu miejscach obowiązują tymczasowe organizacje ruchu – są ograniczenia prędkości, zawężenia przekroju.

- Przez ten rok, do II kwartału 2024 roku organizacje ruchu na tym odcinku drogi będą się jeszcze wielokrotnie zmieniać — podkreśla Mateusz Grzeszczuk. - A my apelujemy do kierowców o zachowanie szczególnej uwagi na tym odcinku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński