Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W regionie pod numer 112 dzwoniono ponad 2,5 mln razy

red
18 grudnia 2013 r. nastąpił ostatni etap przekierowywania połączeń pod numer 112 do znajdującego się w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim Centrum Powiadamiania Ratunkowego.

Wcześniej numer 112 obsługiwały komendy powiatowe policji i straż pożarna. Do CPR jako ostatnie włączono powiaty: sławieński, szczecinecki, koszaliński i miasto Koszalin. Od tego momentu dzwoniący pod numer alarmowy 112 z terenu całego województwa łączą się z operatorami przyjmującymi zgłoszenia w Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Szczecinie.

Od momentu uruchomienia Centrum Powiadamiania Ratunkowego operatorzy 112 odebrali ponad 2 miliony 570 tysięcy połączeń. Średnio w ciągu doby pod 112 wykonywanych jest 2,8 tys. połączeń. Zdarza się, że numer alarmowy w ciągu doby dzwoni nawet 4,5 tysiąca razy. Najczęściej dzwoniący potrzebują pomocy policji, do której kierowanych jest ponad 62 proc. połączeń. 33 proc. połączeń operatorzy kierują do pogotowia ratunkowego, a pozostałe do straży pożarnej.

Obsługą numeru alarmowego zajmuje się jednocześnie 11 operatorów. Średni czas oczekiwania na połączenie pod 112 wynosi 12 sekund. Niestety, nadal ponad 80 procent telefonów pod 112, to połączenia niezasadne, czyli takie, które nie mają na celu ratowania życia, zdrowia lub mienia.

Centrum Powiadamiania Ratunkowego ruszyło 30 lipca 2013. Początkowo obsługiwało tylko Szczecin. W kilku etapach – do 18 grudnia 2013 do CPR przyłączono wszystkie zachodniopomorskie powiaty.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński