- Zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Sprawiedliwości, wprowadzony w kraju stan epidemii wykluczył możliwość nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie stargardzkim, świadczonej bezpośrednio w wyznaczonych punktach - poinformowali pracownic stargardzkiego starostwa. - Możliwość wizyt interesantów została zawieszona do odwołania.
Punkty w powiecie stargardzkim, w których świadczona była nieodpłatna pomoc prawna, są obecnie zamknięte. Jak informują powiatowi urzędnicy, poradnictwo prawne przeniosło się do internetu.
Na stronie internetowej www.powiatstargardzki.pl można pobrać wniosek, który należy wypełnić i w formie skanu przesłać pocztą elektroniczną na adres mailowy stowarzyszenia@powiatstargardzki.pl wpisując w tytule "Nieodpłatna pomoc prawna".
- W informacji podajemy inicjały, to jest pierwsze litery naszego imienia i nazwiska - wyjaśniają pracownicy stargardzkiego starostwa. - Jej integralną częścią jest skan lub zdjęcie wypełnionego i podpisanego wniosku.
Powiatowi urzędnicy podkreślają, że jeśli chodzi o uzyskanie pomocy prawnej obowiązuje obecnie kontakt internetowy. Ale jest wyjątek.
- W wyjątkowej sytuacji, gdy dostęp do internetu nie jest możliwy, osoba potrzebująca nieodpłatnej pomocy prawnej lub poradnictwa obywatelskiego, korzystając z telefonu może ustnie złożyć taki wniosek, co zostanie odpowiednio odnotowane przez osobę odbierającą tego rodzaju oświadczenie - informuje starostwo.
Wtedy należy telefonować do Biura Polityki Społecznej w stargardzkim starostwie pod numer 91-480-49-19 lub 91-480-49-23, od poniedziałku do piątku w godzinach 8-15.
- Pracownicy biura odpowiadają również telefonicznie na szereg innych pytań, dotyczących nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego świadczonych w powiecie stargardzkim, zachęcając - jeśli tylko to możliwe - do wykorzystywania elektronicznych narzędzi kontaktu - wyjaśniają powiatowi urzędnicy.
To kolejna zmiana w funkcjonowaniu stargardzkich jednostek powiatowych wprowadzona w związku z epidemią koronawirusa. Całkowicie została zawieszona bezpośrednia obsługa petentów w stargardzkim starostwie. Wszystkie sprawy załatwiane są przez internet, telefonicznie i za pośrednictwem poczty. Adres: Starostwo Powiatowe w Stargardzie, ul. Skarbowa 1, 73-110 Stargard. Nr tel. kancelarii ogólnej 91-480-48-00, 91-480-48-04. Email: starostwo@powiatstargardzki.pl
- Mimo obowiązującego stanu epidemii, starostwo powiatowe realizuje wszystkie zadania i usługi na rzecz mieszkańców - zapewnia starostwo.
Jeśli zachodzi konieczność dostarczenia do urzędu dokumentów, to należy skorzystać ze skrzynki podawczej, która jest za drzwiami wejściowymi starostwa przy ulicy Skarbowej 1 od strony parku 3 Maja.
Kto chciałby zgłosić się po poradę do powiatowego rzecznika konsumentów, może telefonować pod numer 91-480-48-42 lub skorzystać z poczty elektronicznej pisząc na adres rzecznikkonsumenta@powiatstargardzki.pl. Można też kontaktować się poprzez profil społecznościowy Facebook o nazwie Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Edyta Domińczak.
Paweł Szrot ostro o "Zielonej Granicy"."To porównanie jest uprawnione"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?