Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Podjuchach zamówisz autobus jak taksówkę. Kurs - 2 zł

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Bus ma być przystosowany do przewozu ok. 20 osób, w tym osób niepełnosprawnych i wózków.
Bus ma być przystosowany do przewozu ok. 20 osób, w tym osób niepełnosprawnych i wózków. Andrzej Szkocki
Busy będą zabierały pasażerów z obszaru do tej pory nieskomunikowanego autobusami. W skrócie, chodzi o zabranie wszystkich chętnych i dowiezienie ich do głównego węzła przesiadkowego. Wybór padł na Podjuchy. Obecnie rada osiedla konsultuje z mieszkańcami listę przystanków.

- Mały bus na żądanie jest długo oczekiwanym rozwiązaniem komunikacyjnym ważnym dla wszystkich mieszkańców odległych partii Podjuch, które dzisiaj nie są objęte komunikacją zbiorową. Rozwiązanie ma charakter innowacji. W zaplanowanym kształcie ma szansę dotrzeć najbardziej krętymi i górzystymi uliczkami Podjuch do każdego punktu przystankowego. Chcielibyśmy poznać preferencje dotyczące rozkładu przystanków w Podjuchach - mówi Maciej Szyszko, szef RO Podjuchy.

- Formuła nowego przystanku sprowadza się do kameralnego słupka sygnalizującego miejsce postoju, czyli bez klasycznych wiat przystankowych, zatoczek itd. Oczywiście jeździmy na bilecie miejskim. Tych słupków przystankowych może być 15-25. Ich pełna konfiguracja zależna jest od społecznych zapotrzebowań.

Sugestie od mieszkańców będą zbierane do końca lutego 2016. Po ustaleniu listy miejsc Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego uruchomi procedurę wyłonienia operatora obsługującego trasę. „Głos” ustalił, że są już pierwsze propozycje, gdzie mogłyby się znaleźć przystanki, a więc okolice ulicy Drawskiej, Chojnickiej, Radosnej i Dzikiej. Dariusz Wołoszczuk, rzecznik ZDiTM poinformował nas, że nowa usługa komunikacyjna mogłaby ruszyć już w marcu.

Jak to wygląda od strony technicznej? - Pasażer zamawia telefonicznie kurs na centrali ruchu, a dyspozytor wpisuje rezerwację do oprogramowania. Dzięki temu system poprowadzi kierowcę autobusu na zasadzie najwcześniejszego zamówienia po najbardziej optymalnej trasie, czyli najkrótszej - tłumaczy Krzysztof Miler z ZDiTM. - Rezerwacje będą przyjmowane w trakcie przejazdu, ale system będzie przeliczał czy jest możliwość zatrzymania się na przystanku bez straty czasu dla osób już oczekujących. Ewentualnie pojawi się informacja zwrotna do pasażera: „Przykro mi na 7.06 nie da się, najbliższy bus o godz. 7.17 - potwierdź albo anuluj”.

Centrala ruchu będzie zbierała wszystkie zamówienia, ale pierwszeństwo będą miały rezerwacje z dnia poprzedniego, a więc trzeba przewidzieć wyjazd na przykład do szkoły czy pracy. - Nie chodzi o przejechanie trzech przystanków pod inny domek na osiedlu, celem tego projektu jest zmniejszenie liczby prywatnych pojazdów na ulicach - mówi Miler.

Polecamy na gs24.pl:

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński