Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W jakim malowaniu będą jeździły pierwsze w historii Polic autobusy hybrydowe? W sieci trwa plebiscyt

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
W przyszłym roku do Polic przyjadą cztery nowe autobusy hybrydowe. Ale w jakich kolorach? Każdy może zagłosować w zabawie zorganizowanej przez Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Do 17 listopada można głosować na fanpage'u przewoźnika na Fb.com.

Policki przewoźnik ogłosił przetarg na pierwsze w swojej flocie autobusy o napędzie hybrydowym.W przetargu wystartowała firma MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. z Wolicy, która wyceniła swoje usługi na 5 997 480,00 zł i zaproponowała 48 miesięcy gwarancji. Drugi wykonawca to firma EvoBus Polska z Wolicy, która oferuje dostarczenie pojazdów za 6 763 770 złotych i udziela 36 miesięcy gwarancji. To spółka koncernu Daimler AG i reprezentuje marki mercedes-benz oraz setra.
SPPK ogłosiło, że wybrano ofertę mana.

Przedmiotem zamówienia była dostawa dwóch autobusów MAXI o długości 11,5 - 12,5 m oraz dwóch "jamników" o długości 17,5 - 18,1 m. Ich napęd ma stanowić czterosuwowy silnik z zapłonem samoczynnym, spełniającym normę emisji spalin EURO 6. Napęd spalinowy ma wspierać akumulatory lub superkondensatory do magazynowania energii elektrycznej. Pojazdy będą klimatyzowane i niskopodłogowe - na całej długości autobusu, bez stopni we wszystkich drzwiach. Autobusy o długości 11,5-12,5 mają pomieścić min. 80 osób, w tym 29 na miejscach siedzących. W pojeździe powinny znaleźć się trzy pary drzwi dwuskrzydłowych o szerokości nie mniejszej niż 1200 mm, otwieranych do wewnątrz. Autobusy przegubowe o długości 17,5-18,1 m mają pomieścić min. 130 pasażerów, w tym co najmniej 35 na miejscach siedzących. W pojeździe powinny znaleźć się cztery pary drzwi.

Przypomnijmy, że przez kilka dni pasażerowie mogli korzystać z dwunastometrowej hybrydy, która kursowała na liniach 101,102 i 109. Autobus firmy man był na testach w Policach. Autobus man lion's city 12C efficienthybrid ma tzw. moduł hybrydowy w postaci superkondensatorów, które gromadzą energię kinetyczną odzyskaną w czasie hamowania pojazdu. Następnie jest ona wykorzystywana w czasie postoju autobusu do zasilania urządzeń pokładowych i wspomaga ruszanie pojazdu. Dzięki takiemu rozwiązaniu silnik spalinowy może pozostawać zgaszony w czasie postoju np. na przystankach.

Głosować można TUTAJ

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto