Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W centrum Szczecina znikają przejścia dla pieszych. To jeden z efektów planowanego remontu oraz zmian w tej części miasta

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Z ulicy w centrum miasta zniknęły "zebry". Czy dzięki temu będzie bezpieczniej?
Z ulicy w centrum miasta zniknęły "zebry". Czy dzięki temu będzie bezpieczniej? Marek Jaszczyński
Z ulic Ściegiennego, Żółkiewskiego oraz Chodkiewicza zlikwidowano przejścia dla pieszych. To przygotowanie do wprowadzenia "strefy 30" w centrum miasta.

- Czy biorąc pod uwagę, że jest to droga dla uczniów do SP nr 1, OSM i dla seniorów z DDPS nr 3, nie wpłynie to negatywnie na bezpieczeństwo? - to pytanie zadał nam Czytelnik.

Jak tłumaczą urzędnicy, wskazane ulice razem z Pocztową i Bolesława Śmiałego zostaną w przyszłości przebudowane.

- Całość tych ulic przewidziana jest do przebudowy, objęcia strefą ruchu uspokojonego oraz strefą 30 km/h. Rozwiązania, jakie zostaną zastosowane w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu, w tym pieszych, to m.in.: skrzyżowania równorzędne, zawężenie przekroju pasów ruchu zarówno w obrębie poszczególnych skrzyżowań, jak i na odcinkach prostych, wyniesienie skrzyżowań, uwolnienie ciągów pieszych od nieprawidłowo zaparkowanych samochodów, także poprzez wprowadzenie słupków - tłumaczy Paulina Łątka z Centrum Informacji Miasta.

ZOBACZ TEŻ:

W rejonie skrzyżowania Chodkiewicza – Żółkiewskiego – Śmiałego wprowadzone zostanie mini rondo kanalizujące poszczególne kierunki ruchu, a zmiana geometrii skrzyżowania pozwoli wygospodarować przestrzeń rekreacyjną (ławeczki i zieleń). Ul. Bolesława Śmiałego realizowana jest jako I etap przebudowy wymienionego kwartału.

- Natomiast do czasu całościowej realizacji przebudowy wszystkich ulic w omawianym kwartale, ulice: Ściegiennego, Chodkiewicza, Pocztowa, Żółkiewskiego objęte są zmianami organizacji ruchu drogowego wdrażającymi rozwiązania pośrednie, polegające na uporządkowaniu parkowania, odgięcia toru jazdy, zwężenia przekroju pasów ruchu przy zastosowaniu rozwiązań z inżynierii ruchu drogowego - informuje Paulina Łątka.

Magistrat przypomina, że wprowadzanie ruchu uspokojonego, stref 30 km/h charakteryzują się brakiem tradycyjnych przejść dla pieszych, po to m.in. aby ruch pieszych mógł być bardziej swobodny, przy jednocześnie zwiększonej uwadze wszystkich uczestników ruchu drogowego.

ZOBACZ TEŻ:

Remonty w Szczecinie. Na tapecie przebudowa ulicy Kolumba i ...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński