Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen Touareg w nowej szacie

Wojciech Frelichowski
Na krajowym rynku pojawił się nowy Volkswagen Touareg. Producent zapewnia, że jest to najbardziej innowacyjny pod względem technologicznym model w dotychczasowej historii niemieckiej marki.

Touareg pierwszej generacji wszedł do produkcji w 2002 roku i z miejsca stał się hitem na rynku dużych, komfortowych SUV-ów. Popyt na to auto był tak wielki, że w niektórych krajach (w tym w Polsce) okres oczekiwania na realizację zamówienia przekraczał 10 miesięcy. Po czterech latach pojazd przeszedł sporą modernizację. Do tej pory na całym świecie sprzedano ponad pół miliona tych samochodów.

Choć nowy Touareg jest większy od schodzącego modelu (szczegóły w tabeli), to wygląda lżej i subtelniej. Jednocześnie w wersji podstawowej jest o 208 kg lżejszy od poprzednika. Dzięki przedłużonemu o 41 milimetrów (do 2893 mm) rozstawu os przestrzeń wokół nóg z tyłu jest większa. Tylna kanapa może być przesuwana do przodu i do tyłu o 160 milimetrów, a jej oparcie można pochylać.

Zniknęła dźwignia hamulca ręcznego. Teraz hamulec ten jest aktywowany przyciskiem. Do lamusa odesłano również bagnet kontrolny stanu oleju w silniku: poziom oleju jest wyświetlany elektronicznie.

Nowe systemy

Volkswagen Touareg w nowej szacie
Fot. Volkswagen

(fot. Fot. Volkswagen)

Pojawiło się też wiele nowych systemów wspomagających kierowcę. Na przykład Area View - za pomocą czterech kamer (w tym m.in. pod lusterkami bocznymi) system śledzi otoczenie samochodu, dzięki czemu poziom bezpieczeństwa jest wiekszy. Ochronę pasażerów zapewnia dziewięć poduszek powietrznych, zaś Lane Assist informuje kierowcę w razie przekroczenia linii namalowanych na jezdni. Z kolei Side Assist ostrzega przy zmianie pasa przed nadjeżdżającymi pojazdami.

Światową nowością są reflektory bi-ksenonowe z układem Dynamic Light Assist, który automatycznie reguluje (indywidualnie dla każdego reflektora) światła drogowe tak, aby nie oślepiać innych kierowców.

Oszczędniejsze silniki

Volkswagen Touareg w nowej szacie
Fot. Volkswagen

(fot. Fot. Volkswagen)

Jak zapewnia producent silniki stosowane w nowym Touaregu są o 25 procent oszczędniejsze niż u poprzednika. Wszystkie jednostki mają nowy system zarządzania, który pozwala na szybsze osiągnięcie temperatury roboczej, a tym samym na zmniejszenie zużycia paliwa. Przykładem może być silnik benzynowy V6 FSI o pojemności 3,6 litra, z bezpośrednim wtryskiem, o mocy 280 KM, osiągający 360 Nm momentu obrotowego. Według danych fabrycznych jednostka zużywa 9,9 l paliwa na 100 km, czyli aż o 2,5 litra mniej, niż jego poprzednik.

Z kolei w najnowszym turbodiesel V8 TDI o mocy 340 KM (800 Nm), który zastąpił dotychczasowy motor V10 TDI, spala 9,1 l/100 km.

Najoszczędniejszym silnikiem jest turbodiesel V6 TDI. To udoskonalona wersja dotychczasowego silnika V6 TDI, której moc wynosi 240 KM, a maksymalny moment obrotowy - 550 Nm. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,4 l/100 km, czyli o 1,9 litra mniej niż poprzednik.

Touareg będzie dostępny także w wersji hybrydowej - V6 TSI plus silnik elektryczny. Łączna moc obu silników wynosi 380 KM, a maksymalny moment obrotowy to 580 Nm. Średnie zużycie benzyny ma wynosić 8,2 litra na 100 km. Z prędkością do 50 km/h auto to może poruszać się wyłącznie na prąd.
Seryjnie we wszystkich wersjach pracuje nowa, 8-biegowa przekładnia automatyczna.

4x4 w dwóch wersjach

(fot. Fot. Volkswagen)

Seryjny napęd na wszystkie koła został zmodyfikowany pod kątem zużycia paliwa. W wersji podstawowej (4Motion) wszystkie Touaregi nowej generacji mają napęd na cztery koła z samoblokującą przekładnią rozdzielczą typu Torsen. Ponadto Touareg jest wyposażony, podobnie jak Tiguan Track & Field, w program jazdy offroad, który po uruchomieniu odpowiednim przyciskiem dostosowuje ABS, EDS i ASR do jazdy terenowej, a w razie potrzeby włącza automatycznie system ułatwiający zjazd ze wniesień.

W opcji można zamówić V6 TDI z pakietem Terrain-Tech, obejmującym przekładnię rozdzielczą z reduktorem wraz z blokującym się mechanizmem różnicowym tylnej osi i środkowym mechanizmem różnicowym (4XMotion).

Cennik nowego Touarego rozpoczyna się od kwoty 209490 zł. Oferta dotyczy wersji z turbodieslem 3.0 TDI o mocy 240 KM.

Porównanie wymiarów Touaregów
Stary model Nowy model
Dł. 4754 mm 4795 mm
Szer. 1928 mm 1940 mm
Wys. 1692 mm 1709 mm
Rozs. osi 2855 mm 2893 mm

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński