Na drugim miejscu znalazła się Honda Insight, a na trzecim Toyota Prius. Na czwartej pozycji sklasyfikowano Hyundaia i20, a piąte miejsce zajęły aż trzy auta: Toyota Avensis, Volvo XC60 i Opel Astra.
Tradycyjnie Euro NCAP nagradza pojazdy gwiazdkami za poszczególne elementy bezpieczeństwa. Według dotychczasowej, stosowanej od 1997 roku procedury oceniano tylko zderzenie czołowe, zderzenie boczne i ochronę pieszych.
Od roku aby otrzymać pięć gwiazdek samochód musi uzyskać ustaloną, minimalną ilość punktów we wszystkich czterech kategoriach (ochrona dorosłych pasażerów, ochrona dzieci, ochrona pieszych, wspomagające systemy bezpieczeństwa) oraz w punktacji ogólnej. Nowe kryteria uwzględniają także test uderzenia od tyłu, który pozwala na ocenę obciążenia szyjnego odcinka kręgosłupa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?