Spis treści
Używana Kia XCeed. Nadwozie/wnętrze
Podczas pierwszej prezentacji modelu, gdy samochód został odsłonięty, pierwszym wrażeniem było po prostu „Wow, ale ładny!”. Nawet dziś, po czterech latach od premiery Kia XCeed prezentuje się świetnie i naprawdę wyróżnia się z tłumu innych przedstawicieli kompaktowych crossoverów dynamiczną, świeżą sylwetką. Nieczęsto zdarza się, aby crossover wyglądał lepiej od technicznego i stylistycznego kuzyna – modeli Ceed. Oprócz dużego grilla w kształcie „nosa tygrysa”, cechą charakterystyczną są z pewnością wysoko osadzone klosze lamp, które dodatkowo rozciągają się ku tyłowi i mocno nachodzą na nadkola i maskę. Przedni zderzak jest mocno stylizowany i ma sportowy charakter, zaś po jego bokach osadzono duże wloty powietrza. Tył jest odrobinę spokojniejszy, ale tu również główną rolę odgrywają bardzo duże klosze lamp, które śmiało zachodzą na boki i mają niespotykaną sygnaturę LED. Szeroki słupek C, spojler dachowy, mocno uwydatnione nadkola oraz nakładki z tworzywa sztucznego sprawiają, że auto prezentuje się bardzo muskularnie i dynamiczne. Wystarczy znaleźć auto w ładnym, najlepiej żółtym kolorze z metalicznym wykończeniem, aby zwracać na siebie uwagę na ulicy. A jak prezentuje się wnętrze?
Kia XCeed emanuje spokojem i poukładaną stylistyką. Łagodne kształty, dużo poziomych linii, przyciski grzecznie poukładane w rzędach, wszystko czytelne i usystematyzowane. Miłośnicy analogowych rozwiązań na pewno będą zadowoleni. Mam nawet wrażenie, że jest zbyt spokojnie i po emocjach wywołanych przez stylistykę nadwozia, we wnętrzu możemy doznać pewnego rozczarowania, ale jeśli ktoś szuka klasycznych rozwiązań, w Kii XCeed poczuje się rewelacyjnie, choć poszukujący nowoczesności mogą być rozczarowani. Na pochwałę zasługują fotele, które są bardzo wygodne, obszerne, mają wystarczająco długie siedziska i niezłe trzymanie boczne. Z tyłu również jest wystarczająco dużo miejsca, choć wysocy pasażerowie mogą nieco narzekać na braki w przestrzeni nad głową. Pojemność bagażnika w Kii XCeed w standardowym układzie to 426 litrów (1378 litrów po złożeniu oparć kanapy).
Używana Kia XCeed. Silniki/układ napędowy
Premiera Kii XCeed była dla koreańskiego producenta niezwykle ważna, dlatego też nie dziwi bardzo szeroka oferta silnikowa. W portfolio znajdziemy niemal wszystko – oszczędne i niewielkie jednostki, silnik Diesla, miękka hybryda a nawet wersja napędu hybrydowego plug-in. Podstawą jest silnik 1.0 T-GDI o mocy 120 KM. Alternatywą jest jednostka 1.4 T-GDI generująca 140 KM i 242 Nm momentu obrotowego. Tu już zaczynają się rozsądne osiągi, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 9,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 200 km/h. Średnie spalanie nie jest zbyt niskie i wynosi 6,7 l/100 km w cyklu mieszanym. Alternatywa pojawiła się po 2021 roku i był to silnik 1.5 T-GDI o mocy 160 KM i momencie obrotowym 253 Nm. Jest również wersja z miękką hybrydą MHEV 48V, która ma co prawda te same parametry, ale dzięki udoskonalonemu systemowi Start/Stop i funkcji „żeglowania”, jest w stanie obniżyć zużycie paliwa do wartości około 6,2 l/100 km. Na uwagę zasługuje również wersja 1.6 T-GDI o mocy 204 KM i momencie obrotowym 265 Nm, która jest ciekawą alternatywą dla kogoś, kto szuka mocnego i szybkiego auta, ale nie chce twardego i drogiego hot hatcha.
Jeśli ktoś szuka oszczędności, powinien zwrócić uwagę na wersję z silnikiem Diesla. Model z jednostką 1.6 CRDi z instalacją miękkiej hybrydy MHEV 48V generuje 136 KM i 280 Nm momentu obrotowego. Przekłada się to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,2 sekundy oraz prędkość maksymalną 200 km/h. Średnie spalanie – około 5,2 l/100 km. Jest także wspomniana hybryda plug-in na bazie jednostki 1.6 GDI o mocy systemowej 141 KM i momencie obrotowym 265 Nm. Tutaj sprint do setki zajmuje 11 sekund, prędkość maksymalna to 185 km/h a zasięg na zasilaniu z baterii to około 59 kilometrów.
Używana Kia XCeed. Typowe usterki/sytuacja rynkowa
Popularne usterki? Kia XCeed to w zasadzie nowe auto, które nie doczekało się żadnych niepokojących historii czy problemów. Bazowy silnik jest dość słaby, choć odporny na intensywną eksploatację. Mocniejsze jednostki napędowe, w tym 204-konne 1.6 T-GDI mogą wykazywać drobne wycieki, jeśli były intensywnie eksploatowane, olej nie był wymieniany w skróconych interwałach itp. Materiały we wnętrzu są dość twarde, ale odporne, więc wystrzegajmy się mocno wyeksploatowanych i zniszczonych sztuk – może to być oznaka zaniedbań.
W dniu publikacji artykułu na popularnym serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi umieszczonych było około 250 ogłoszeń dotyczących Kii XCeed. Przykładowo model z 2022 roku z silnikiem 1.5 T-GDI i przebiegiem 20 000 kilometrów to koszt około 110 000 złotych. Za około 95 000 złotych kupimy model 2021 roku z podobnym przebiegiem i tym samym silnikiem.
Używana Kia XCeed. Podsumowanie
Kia XCeed to jedna z ciekawszych, choć rzadko branych pod uwagę propozycji w segmencie kompaktowych SUV-ów. W odpowiedniej wersji prezentuje się rewelacyjnie, jest przestronna, praktyczna, bardzo dobrze wyposażona i wykończona. Co prawda bagażnik mógłby być większy, a silniki nieco bardziej oszczędne, ale trudno znaleźć równie ciekawą propozycję w tym przedziale cenowym.
Używana Kia XCeed zalety:
- świetna stylistyka, szczególnie w wyższych wersjach wyposażenia i z żółtym lakierem;
- bardzo dobrze wykonane, funkcjonalne i ergonomiczne;
- szeroka paleta jednostek napędowych (warta uwagi szczególnie 1.5 T-GDI MHEV 48V);
- całkiem niezłe wyposażenie już w bazowej wersji, zaś w topowej mnóstwo ciekawych dodatków.
Używana Kia XCeed wady:
- nieco zbyt sztywne zawieszenie daje się we znaki na nierównych drogach;
- przeciętnie wyglądające i ograniczone funkcjonalnie wirtualne zegary;
- mimo wszystko – niewiele miejsca na kanapie i skromny bagażnik.
Używana Kia XCeed opinie:
Paweł z Raszyna
Kia XCeed to świetne kompaktowe SUV o stylowym wyglądzie i solidnych osiągach. Podoba mi się agresywny design z dynamicznymi liniami, które wyróżniają go spośród innych aut w tej klasie. Wnętrze jest przestronne i dobrze wykonane, z wysokiej jakości materiałami i nowoczesnym układem. Samochód oferuje również wiele zaawansowanych funkcji, takich jak systemy bezpieczeństwa i komfortu (aktywny tempomat, prowadzenie po pasie itp.), które sprawiają, że jazda staje się bardziej przyjemna i bezpieczna. Silnik 1.5 T-GDI jest mocny i responsywny, a prowadzenie jest pewne i stabilne. Jestem bardzo zadowolony z mojego auta i polecam go innym osobom poszukującym sportowego i funkcjonalnego samochodu.
Patryk z Tczewa
Kia XCeed to samochód, który przekroczył moje oczekiwania. Jestem pod wrażeniem jakości wykonania i dbałości o szczegóły. Wnętrze jest wygodne i ergonomiczne, a materiały użyte do wykończenia są wysokiej jakości. Auto jest także bardzo funkcjonalne, z przestronnym bagażnikiem i liczbą schowków. Co mnie najbardziej zaskoczyło, to osiągi silnika. Moc i responsywność sprawiają, że jazda jest dynamiczna i satysfakcjonująca. Dodatkowo, systemy bezpieczeństwa i asysty kierowcy są bardzo skuteczne i podnoszą poziom bezpieczeństwa na drodze. Kia XCeed to znakomite połączenie stylu, komfortu i wydajności.
Dominik z Radomia
Kia XCeed to samochód, który jest świetnym wyborem dla osób poszukujących kompaktowego crossovera. Podoba mi się jego dynamiczny wygląd i sportowy charakter. Jazda tym autem jest bardzo przyjemna i komfortowa, a prowadzenie jest pewne i stabilne. Wnętrze jest dobrze zaprojektowane i przestronne, z wygodnymi fotelami i nowoczesnymi funkcjami. Jednakże, niektóre materiały użyte do wykończenia mogłyby być lepszej jakości. Mimo to, Kia XCeed oferuje wiele za swoją cenę i jest wyposażona w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, co dla mnie jest ważne. Ogólnie rzecz biorąc, jestem zadowolony z mojego samochodu i uważam, że to dobry wybór dla osób, które szukają dynamicznego i funkcjonalnego samochodu.
Wybrane jednostki napędowe w Kia XCeed:
Silnik | Pojemność silnika/baterii | Moc | Moment obrotowy | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Średnie zużycie paliwa | Emisja CO2 |
1.0 T-GDI | 998 ccm | 120 KM | 172 Nm | 186 km/h | 11,3 s | 6,6 l/100km | 149 g/km |
1.4 T-GDI | 1353 ccm | 140 KM | 242 Nm | 200 km/h | 9,4 s | 6,7 l/100km | 151 g/km |
1.5 T-GDI | 1482 ccm | 160 KM | 253 Nm | 208 km/h | 9,0 s | 6,4 l/100km | 145 g/km |
1.6 T-GDI | 1591 ccm | 204 KM | 265 Nm | 220 km/h | 7,6 s | 7,2 l/100km | 162 g/km |
1.6 CRDi MHEV | 1598 cm3 | 136 KM | 280 Nm | 200 km/h | 10,2 s | 5,2 l/100km | 135 g/km |
1.6 GDI PHEV | 1580 cm3 | 141 KM | 265 Nm | 185 km/h | 11 s | 1,4 l/100km | 32 g/km |
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?