Uwagi mieszkańca do nowych torów na Potulickiej

Marek Jaszczyński
W tym miejscu, na łuku przy wjeździe na pętlę, tatry mają powodować przeraźliwy hałas.
W tym miejscu, na łuku przy wjeździe na pętlę, tatry mają powodować przeraźliwy hałas. Andrzej Szkocki
Tramwaje hałasują przy wjeździe na pętlę przy ul. Potulickiej

Do naszej redakcji zwrócił się mieszkaniec Nowego Miasta, który skarżył się na hałas generowany przez tramwaje zawracające na pętli tramwajowej. Ruch przywrócono tu z początkiem września i od tego momentu występuje problem. Chodzi o wagony wjeżdżające na nową pętlę, a więc po tym jak wysadziły pasażerów na końcowym przystanku.

Hałas na pętli

- Kiedy tramwaje wjeżdżają na pętlę zgrzyt jest niesamowity - mówi pan Maciej, nasz Czytelnik. - Co ciekawe, dotyczy to tylko wagonów typu tatra, a więc wysokopodłogowych. Dlaczego tak to się dzieje, skoro torowisko jest całkiem nowe?
O wyjaśnienia poprosiliśmy przedstawiciela przewoźnika, który twierdzi, że do tej pory nie było zgłoszeń związanych z hałasem na pętli.

- Każdy wózek w wagonie jest inny, ale przyznam nie mieliśmy sygnałów o hałasie. Na zakrętach, na skrzyżowaniu alei 3 Maja z ulicą Narutowicza oraz ulic: Potulickiej z Narutowicza, są smarownice (działanie smaru ma sprawić, że koła tramwajów nie będą piszczały na łukach, a także zmniejszyć ich zużycie - przyp. red.), więc koła są w miarę nasmarowane - mówi Zbigniew Dąbrowski ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Przyjrzymy się i sprawdzimy sygnały.

Przypomnijmy, że chociaż ulica Potulicka jest udostępniona do ruchu, to jest to nadal plac budowy. Obowiązuje tu ograniczenie prędkości do 40 kilometrów na godzinę. Lada dzień zacznie się odbiór prac.

- Przygotowana jest procedura odbiorcza inwestycji. W tej chwili są jeszcze przeprowadzane drobne prace - mówi Jarosław Gaszyński, rzecznik Energopolu Szczecin. - To oznacza, że wykonawca zmieścił się w terminie. Zgodnie z umową prace miały zakończyć się do 26 września.

Kierowcy! Noga z gazu

Z naszych pierwszych obserwacji ruchu wynika jednak, że kierowcy muszą zdjąć nogę z gazu na ulicy Potulickiej. Jadąc za tramwajem nie ma możliwości wyprzedzenia. Z prawej strony jest to niemożliwe, bo są miejsca parkingowe, albo tzw. antyzatoki, gdzie pasażerowie wchodzą do wagonu z poziomu chodnika. W miejscu przystanku zwęża się jezdnia i poszerza chodnik. Natomiast wyprzedzanie z lewej strony tramwaju na dwukierunkowej ulicy jest zabronione.

Przez ulicę Potulicką kursują tramwaje linii 1 i 9. Linia nr 1 kursuje na trasie Głębokie - Potulicka z częstotliwością co 12 minut w godzinach szczytu oraz co 20-24 minuty poza szczytem. Linia nr 9 jeździ na trasie Głębokie - Potulicka z częstotliwością co 12 minut i co 20 minut w godzinach o mniejszym natężeniu ruchu.

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 18

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

b
ben

a gdzie tramwaj nie piszczy nawet na skręcie parkowa matejki, i nikt się nie skarży tylko zmanierowani mieszkańcy bo jest nowe ale za rzadko jeździ za głośno i najlepiej żeby same niskopodłogowe. To nie jest centrum miasta i najważniejsza dzielnica w mieście, ja bym się cieszył jak by mi pod domem wyremontowali pętle. Roszczeniowcy.

t
tyj

A czy redakcja może pomóc także w kwestii kursowania linii numer 1 która zdecydowanie powinna kursować częściej gdyż nie kursuje na Potulicką czwórka a z tego co wiadomo wprowadzają się nowi lokatorzy na osiedle przy ulicy Piekary i nie każdy ma auto ,trzeba też zauważyć ,że jest to dzielnica ludzi starszych którzy mają nie małe odległości do pokonania .Proszę o pomoc

K
Kry

A to ciekawe.

Skoro to PLAC BUDOWY dlaczego SPP już okupuje parking i każe za niego płacić?!

 

Ponadto równy pisk przy skręcaniu jest pomiędzy ul. 3 Maja a Narutowicza.

Ludzie nie zgłaszają, bo myślą że tak ma być..

s
serd

Problem hałasu jest obecny również na skrzyżowaniu ul. Mickiewicza, Boh. Warszawy. Każdy tramwaj przejeżdżając przez rozjazd powoduje stukot i hałas. Proszę również o interwencję w końcu tam też są nowe tory. 

t
tomi

to tak jak na arkońskiej tramwaj zapitala 60 km/h a ograniczenie na drodze 40km/h a więc wleczesz się za tramwajem albo pędzisz jak wariat ale swoją droga to przydałyby sie kamery przy przystankach wyniesiesionych na arkońskiej bo spora liczba kierowców jeździ pasem dla tramwajów i autobusów

m
maja
W dniu 12.09.2015 o 21:55, Piotr napisał:

Droga redakcjo, czy możecie się dowiedzieć w ZDITM dlaczego na tej nowej linii jeździ tak mało niskopodłogowych składów i matki muszą się szarpać z wózkami? Mieszkaniec ul. Piekary 

to pewnie nagroda za to, że tak często w czasie trwania remontu odcinano wodę, prąd, gaz... Za to, że nie było gdzie zaparkować auta, za zasyfione okna i ciagły kurz na meblach.
Ta część miasta nie zasługuje na nowsze tramwaje :/

m
maja
W dniu 12.09.2015 o 22:55, Potulicka napisał:

Taka sama sprawa z hałasem jast na wysokoći ulicy Sowińskiego kiedy tramwaj przejeżdza. Wysokie dzwięki i hałas...

a miało być tak pięknie po remoncie. Hałas pozostał taki sam niestety! Dziękujemy serdecznie :(

a
ad
W dniu 12.09.2015 o 23:07, Gość napisał:

I jeszcze skład z numerem 140 (twierdzę, że nie całkiem sprawny), hałasujący nawet na prostym odcinku torowiska. :wacko:

dokładnie puścili starego klekota. dziwne ze motorniczy nie zwraca na uwagi na to, ze cos z tym skladem jest  nie tak... A jesli jednak zwrócil to szacun, ze jest w stanie tyle godzin z tym wytrzymac.!

K
Kasiaa

Dajcie spokoj ! Mieszkacie w miescie ! Trzeba wyprowadzic sie na wioske ! Tam nie bedziecie mieli halasu. Przynajmniej jest ladnie !

M
Maliniak Pacynek-PAD

Pozatym tatry sa bardzo ciezkie 1 wagon wazy 18 ton a przegubowe 20 ton,niestety nie znalazlem informacji ile ważą swingi i stare 105 ale na pewno są lżejsze wiec powoduja mniejsze drgania z racji wagi.

:)
W dniu 12.09.2015 o 21:55, Piotr napisał:

Droga redakcjo, czy możecie się dowiedzieć w ZDITM dlaczego na tej nowej linii jeździ tak mało niskopodłogowych składów i matki muszą się szarpać z wózkami? Mieszkaniec ul. Piekary 

SST,jak by wszyscy kasowali bilety to moze bylaby kasa na wiecej swingow, a kanarow to z rok juz nie widzialem nigdzie.

M
Maliniak Pacynek-PAD

Zamieszkaj na pogodnie na odcinku od stadionu do Wernyhory to zobaczysz co to znaczy hałas, budzika nie trzeba nastawiac jak tramwaje od wczesnych godzin rannych jeżdzą ,wszystko się trzęsie w domu ,tam tory nie były wymieniane od chyba 20-30 lat a maja być wymienione chyba w 2017 albo i pozniej ,no i same ciezkie tatry, w tramwajach szczecinskich nie bylo zadnego serwisu praktycznie, koła jajowate, a tokarka podtorowa dopiero w tym roku bedzie wiec coz my tu mozemy wymagac .

P
Polak

Sprawę zgłaszałem do Zditm i Tramwajów Szczecińskich - Taty nie są serwisowane w odpowiedni sposób powodują mini "trzęsienia ziemi" na ulicy Krzywoustego w rezultacie najstarsze budynki pękają - proszę obejrzeć sobie siatki wiszące na balkonach od placu Kościuszki aż do Turzynu jak zaczynały jeździć tatry nie było tam problemu odpadających fragmentów elewacji . Dodatkowe pęknięcia widoczne np w bramie nr 57 na Krzywoustego ścian bramy . 

A oto list który wysłałem kilka lat temu -"Chciałbym uzyskać informację w imieniu kilkuset mieszkańców ulicy Krzywoustego dlaczego niektóre tramwaje ( Tatry ) powodują potworne wibracje w budynkach które znajduję się na ulicy Krzywoustego ? Państwa  przedsiębiorstwo komunikacyjne najprawdopodobniej nie posiadają odpowiedniego sprzętu do "nabijania" obręczy z przekładką na koło bose, albo wykonują to niedbale (tego nie wiem - nikogo nie chcę oskarżać).

Jeszcze inne ewentualności są takie, że ponieważ jest to proces trudny i być może czasochłonny TS odwlekają w czasie ile się da moment wymiany kół - np. ze względu na braki taborowe, brak mocy przerobowych lub zwykły bałagan organizacyjny i niechciejstwo. 
Jeżeli coś namieszałem, to proszę osoby lepiej zorientowane o korektę powyższego wywodu .
Problemem nie jest hałas tylko drgania w budynkach . Uprzedzam że w przypadku braku reakcja z Państwa strony sprawa będzie nagłośniona , kilka wspólnot mieszkaniowych jest bardzo zainteresowanych odpowiedzią na te pytania. Problem kompletnie nie dotyczy swingów i starszych polskich składów które jeżdżą od lat. Przypominam ze nie chodzi o hałas tramwaj jak wiadomo poduszkowcem nie jest a mieszkanie w centrum ma niestety minusy ale o drgania które w przypadku ponad 100 letnich budynków nie są bez szkód dla nich

" i odpowiedz 

 

W odpowiedzi na nadesłane e–mailem 13.10.2011 r. pismo, Tramwaje Szczecińskie Sp. z o. o. informuje, że Pana insynuacje i oskarżenia względem naszej firmy dotyczące rzekomego niedbalstwa, bałaganu czy odwlekania w czasie wymiany kół są absurdalne. Informujemy Pana, iż w obu zajezdniach tramwajowych przeprowadzane są codzienne przeglądy wagonów tramwajowych zgodnie z dokumentacja techniczno-ruchową otrzymana od BVG Berlin, dzięki którym nie są dopuszczane do ruchu tramwaje o nadmiernym zużyciu obręczy kół. Ponadto do 1 października br. na samej Zajezdni Pogodno wymienionych zostało 152 szt. obręczy kół do wagonów Tatra.

Dodatkowo informujemy, że torowisko wraz z jezdnią w ul. Krzywoustego na odcinku pl. Kościuszki - pl. Zwycięstwa zostało przebudowane w 2005 r. szyny na tym odcinku znajdują się w otulinie z profili gumowych minimalizujących hałas i drgania wywoływane przejeżdżającymi tramwajami.

Przeprowadzona wizja lokalna przez zastępcę Kierownika Wydziału Infrastruktury Torowo-Sieciowej i Kierownika Zajezdni Pogodno nie wykazała nadmiernego hałasu i drgań, po za normalnym hałasem miejskim właściwym dla tak dużego miasta, jakim jest Szczecin.

Do wiadomości: Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego

 z upoważnienia

 Zastępcy Dyrektora ds. Eksploatacji

st. inspektor Beata Olszańska"

 

do dziś co niektóre tatry niesamowicie hałasują i powodują straszne wibracje .

 

Problem nie dotyczy Swingów

P
Polak

Sprawę zgłaszałem do Zditm i Tramwajów Szczecińskich - Taty nie są serwisowane w odpowiedni sposób powodują mini "trzęsienia ziemi" na ulicy Krzywoustego w rezultacie najstarsze budynki pękają - proszę obejrzeć sobie siatki wiszące na balkonach od placu Kościuszki aż do Turzynu jak zaczynały jeździć tatry nie było tam problemu odpadających fragmentów elewacji . Dodatkowe pęknięcia widoczne np w bramie nr 57 na Krzywoustego ścian bramy . 

A oto list który wysłałem kilka lat temu -"Chciałbym uzyskać informację w imieniu kilkuset mieszkańców ulicy Krzywoustego dlaczego niektóre tramwaje ( Tatry ) powodują potworne wibracje w budynkach które znajduję się na ulicy Krzywoustego ? Państwa  przedsiębiorstwo komunikacyjne najprawdopodobniej nie posiadają odpowiedniego sprzętu do "nabijania" obręczy z przekładką na koło bose, albo wykonują to niedbale (tego nie wiem - nikogo nie chcę oskarżać).

Jeszcze inne ewentualności są takie, że ponieważ jest to proces trudny i być może czasochłonny TS odwlekają w czasie ile się da moment wymiany kół - np. ze względu na braki taborowe, brak mocy przerobowych lub zwykły bałagan organizacyjny i niechciejstwo. 
Jeżeli coś namieszałem, to proszę osoby lepiej zorientowane o korektę powyższego wywodu .
Problemem nie jest hałas tylko drgania w budynkach . Uprzedzam że w przypadku braku reakcja z Państwa strony sprawa będzie nagłośniona , kilka wspólnot mieszkaniowych jest bardzo zainteresowanych odpowiedzią na te pytania. Problem kompletnie nie dotyczy swingów i starszych polskich składów które jeżdżą od lat. Przypominam ze nie chodzi o hałas tramwaj jak wiadomo poduszkowcem nie jest a mieszkanie w centrum ma niestety minusy ale o drgania które w przypadku ponad 100 letnich budynków nie są bez szkód dla nich

" i odpowiedz 

 

W odpowiedzi na nadesłane e–mailem 13.10.2011 r. pismo, Tramwaje Szczecińskie Sp. z o. o. informuje, że Pana insynuacje i oskarżenia względem naszej firmy dotyczące rzekomego niedbalstwa, bałaganu czy odwlekania w czasie wymiany kół są absurdalne. Informujemy Pana, iż w obu zajezdniach tramwajowych przeprowadzane są codzienne przeglądy wagonów tramwajowych zgodnie z dokumentacja techniczno-ruchową otrzymana od BVG Berlin, dzięki którym nie są dopuszczane do ruchu tramwaje o nadmiernym zużyciu obręczy kół. Ponadto do 1 października br. na samej Zajezdni Pogodno wymienionych zostało 152 szt. obręczy kół do wagonów Tatra.

Dodatkowo informujemy, że torowisko wraz z jezdnią w ul. Krzywoustego na odcinku pl. Kościuszki - pl. Zwycięstwa zostało przebudowane w 2005 r. szyny na tym odcinku znajdują się w otulinie z profili gumowych minimalizujących hałas i drgania wywoływane przejeżdżającymi tramwajami.

Przeprowadzona wizja lokalna przez zastępcę Kierownika Wydziału Infrastruktury Torowo-Sieciowej i Kierownika Zajezdni Pogodno nie wykazała nadmiernego hałasu i drgań, po za normalnym hałasem miejskim właściwym dla tak dużego miasta, jakim jest Szczecin.

Do wiadomości: Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego

 z upoważnienia

 Zastępcy Dyrektora ds. Eksploatacji

st. inspektor Beata Olszańska"

 

do dziś co niektóre tatry niesamowicie hałasują i powodują straszne wibracje .

 

Problem nie dotyczy Swingów

s
szc

piszczą bo nie maja mechanizmów różnicowych więc muszą wyrównać obroty kół zewnętrznych i wewnętrznych - tarcie, wibracie, pisk proste. może smarownicę zamontować dodatkową ??

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3