8 lat temu Komisja Europejska zliberalizowała rynek motoryzacyjny. Rozporządzenie GVO pozwoliło instalować w autach nieoryginalnych części zamiennych bez utraty gwarancji producenta. Dzięki temu klient mógł taniej zapłacić w warsztatach za części i miał większy wybór wśród producentów.
"DGP" pisze, że od czerwca tego roku korzystne dla klientów przepisy mają zostać zniesione. Spowoduje to, że rynek naprawy przejmą autoryzowane przez koncerny stacje obsługi pojazdów. Polskich kierowców może to kosztować nawet ok. 3 mld zł rocznie. Gazeta wyliczyła, że serwisowanie aut na nieoryginalnych częściach zamiennych (tzw. zamiennikach) jest nawet o 30-40 proc. tańsze niż stosowanie oryginalnych podzespołów.
Drastyczne zmiany mają pomóc dotkniętym kryzysem koncernom samochodowym.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?