To dwa dotykowe ekrany, klawiatura, dwie drukarki, skaner, system głosowy i telefon.
- Jest to nic innego jak samoobsługowe urządzenie dedykowane wszystkim klientom naszego zakładu - wyjaśnia Karol Jagielski, rzecznik prasowy oddziału ZUS. - Zusomaty są, obok portalu internetowego, Centrum Obsługi Telefonicznej i nowoczesnego Systemu Kierowania Ruchem, częścią składową projektu Platformy Usług Elektronicznych.
Takie urządzenia ustawione zostały w dwóch placówkach, tj. w oddziałach przy ul. Matejki 22 i ul. Andre Citroena 2 w Szczecin - Zdrojach. A poza Szczecinem w inspektoratach w Świnoujściu, Stargardzie Szczecińskim i Gryfinie.
Po co i do czego służą?
Umożliwią złożenie wniosku w ZUS zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej. Stąd też na swoim wyposażeniu posiadają zarówno komputer, jak i podajnik dokumentów.
- Każdy dokument składany przez klienta jest przekazywany do placówki ZUS w formie papierowej i elektronicznego skanu - wyjaśnia Karol Jagielski. - Zusomat umożliwia też dostęp tak do portalu PUE czyli do indywidualnych profili, jak też do strony internetowej ZUS. W każdej chwili istnieje też możliwość połączenia z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej, co umożliwiają wbudowane w zusomat słuchawki telefoniczne.
Z urządzenia bez przeszkód mogą korzystać osoby na wózkach inwalidzkich. Możliwość taką daje drugi z monitorów, który ulokowany jest na wysokości wózka.
Koszt wdrożenia zusomatów to 12,5 mln zł, z czego 85 proc. kosztów pokrywa Unia Europejska, a 15 proc. budżet państwa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?