Chodzi o reklamę szczecińskiej uczelni, w której studenci zostali przedstawieni tak, jakby czas spędzali tylko na imprezach, wyjściach do kina i randkach.
Studenci Uniwersytetu Szczecińskiego rozpoczęli wczoraj zbieranie podpisów pod wnioskiem do rektora uczelni. Domagają się zaprzestania emisji w telewizji reklamy US, która ich zdaniem stawia uczelnię i jej studentów w złym świetle.
- Ta reklama jest seksistowska. Przedstawia dziewczynę wyłącznie jako miły dodatek do studenta - mówi Monika Szczęch z piątego roku filologii polskiej, inicjatorka akcji zbierania podpisów. - Natomiast student myśli jedynie o zakuwaniu, a nie nauce. A to jest różnica. Dla nas studia są okresem intensywnego rozwoju, ale to w reklamie zostało zupełnie pominięte.
Przeciwko reklamie protestowali też wykładowcy Uniwersytetu Szczecińskiego.
Pod koniec tygodnia lista z podpisami studentów miała trafić na biurko rektora US. Jednak władze uczelni decyzję o wstrzymaniu emisji spotu podjęły już teraz.
"W związku z protestem pracowników oraz studentów Uniwersytetu Szczecińskiego przeciwko emitowaniu spotu reklamującego Uniwersytet Szczeciński informujemy, że do czasu przygotowania nowej reklamy, emisja dotychczasowej wersji spotu zostaje wstrzymana" - czytamy w oświadczeniu uczelni.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?