MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Umowa na bazę nawigacyjną za 52,5 mln zł. Ma być na światowym poziomie

Marek Rudnicki
Marek Rudnicki
Podpisanie umowy między Urzędem Morskim, a firmą Calbud w Bazie Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego
Podpisanie umowy między Urzędem Morskim, a firmą Calbud w Bazie Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego Andrzej Szkocki
Urząd Morski podpisał umowę na kwotę 52,5 mln zł ze szczecińską firmą Calbud na modernizację Bazy Oznakowania Nawigacyjnego. To część wielkiej inwestycji pogłębienia toru wodnego Szczecin - Świnoujście do głębokości 12,5 m.

Na umowie złożyli podpisy Wojciech Zdanowicz, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie (na zdjęciu po lewej stronie) oraz Edward Osina, prezes firmy Calbud (po prawej stronie).

- 28 lat temu, kiedy powstał Calbud, również rozpoczęliśmy swoją działalność od inwestycji związanych z wodą na Nabrzeżu Polskim 2 - mówi Edward Osina. - Zaczynaliśmy więc od wody, od nabrzeży i teraz wracamy. Mamy duże doświadczenie, bo chociażby w HafenCity Hamburg wybudowaliśmy ponad 65 obiektów. W tym m.in. żelbetowe pontony pływające w suchym doku pływającym w stoczni remontowej Lindemann w Kilonii, skąd zostały przetransportowane drogą wodną przez Kanał Kiloński i Łabę na miejsce swojego stałego cumowania w Hamburgu.

W spotkaniu wziął tez udział Marek Gróbarczyk, Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

- Dzisiejsza inwestycja związana jest z obsługą toru żeglugowego - mówi. - Bez należytej kontroli i oznakowania toru nie można by z niego korzystać. Ruch po pogłębieniu toru znacząco wzrośnie, dlatego potrzebna będzie nowoczesna baza, którą musimy zabezpieczyć pod katem sprzętowym i logistycznym. Zostaną zmodernizowane stare budynki, wybudowane nowe, a przede wszystkim zostanie zagospodarowane nabrzeże, które dziś trąci myszka.

Porty Szczecin i Świnoujście obsłużą więcej pociągów towarow...

Nowa baza ma zwiększyć bezpieczeństwo

Umowa na pogłębienie toru wodnego (w ramach którego to projektu nastąpi też modernizacja Bazy Oznakowania Nawigacyjnego) podpisano 28 września 2018 r.

Koszt pogłębienia, to niemal 1,4 mld zł, modernizacji bazy - 52,5 mln zł. Baza po pogłębieniu będzie musiała obsługiwać tor, na którym przepływać będą jednostki dwukrotnie nawet większe i też dwukrotnie zwiększy się ruch statków.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście. Projekt za ponad miliard złotych ma być gotowy w 2022 roku

Pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście. Projekt za po...

ZOBACZ TEŻ:

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

Budynek Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście odzys...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński