Na umowie złożyli podpisy Wojciech Zdanowicz, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie (na zdjęciu po lewej stronie) oraz Edward Osina, prezes firmy Calbud (po prawej stronie).
- 28 lat temu, kiedy powstał Calbud, również rozpoczęliśmy swoją działalność od inwestycji związanych z wodą na Nabrzeżu Polskim 2 - mówi Edward Osina. - Zaczynaliśmy więc od wody, od nabrzeży i teraz wracamy. Mamy duże doświadczenie, bo chociażby w HafenCity Hamburg wybudowaliśmy ponad 65 obiektów. W tym m.in. żelbetowe pontony pływające w suchym doku pływającym w stoczni remontowej Lindemann w Kilonii, skąd zostały przetransportowane drogą wodną przez Kanał Kiloński i Łabę na miejsce swojego stałego cumowania w Hamburgu.
W spotkaniu wziął tez udział Marek Gróbarczyk, Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
- Dzisiejsza inwestycja związana jest z obsługą toru żeglugowego - mówi. - Bez należytej kontroli i oznakowania toru nie można by z niego korzystać. Ruch po pogłębieniu toru znacząco wzrośnie, dlatego potrzebna będzie nowoczesna baza, którą musimy zabezpieczyć pod katem sprzętowym i logistycznym. Zostaną zmodernizowane stare budynki, wybudowane nowe, a przede wszystkim zostanie zagospodarowane nabrzeże, które dziś trąci myszka.
Nowa baza ma zwiększyć bezpieczeństwo
Umowa na pogłębienie toru wodnego (w ramach którego to projektu nastąpi też modernizacja Bazy Oznakowania Nawigacyjnego) podpisano 28 września 2018 r.
Koszt pogłębienia, to niemal 1,4 mld zł, modernizacji bazy - 52,5 mln zł. Baza po pogłębieniu będzie musiała obsługiwać tor, na którym przepływać będą jednostki dwukrotnie nawet większe i też dwukrotnie zwiększy się ruch statków.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście. Projekt za ponad miliard złotych ma być gotowy w 2022 roku
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?