Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ulice w centrum Szczecina. Zaledwie kilka lat od remontu, a już widać wyraźne ślady zużycia. Radni pytają o przyczynę

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Część jezdni w centrum miasta po kilku latach od remontu ma już wyraźne ślady zużycia: rysy, pęknięcia, koleiny, wykruszenia. Radni pytają o przyczynę.

Jako przykład podają odcinki ulic od Placu Kościuszki do Bohaterów Warszawy, od Bolesława Śmiałego do Bohaterów Warszawy (kierunek 26 Kwietnia) i od Bolesława Śmiałego do Placu Kościuszki (kierunek plac Zwycięstwa), Ku Słońcu (na wysokości od Szkoły Salezjańskiej do ul. Santockiej).

- W wielu miejscach są liczne pęknięcia, asfalt się wykrusza, są koleiny i zapadnięcia. Remonty tych ulic odbyły się kilka lat temu. Czy remonty wykonane w ramach bieżącego utrzymania ulic mają wytrzymałość tylko pięć lat? Nowe nawierzchnie powinny mieć jednak dłuższy okres użytkowania. Czy układanie nawierzchni asfaltowej na podbudowie z kostki kamiennej jest dobrym rozwiązaniem? Czy te dwa materiały właściwie wiążą ze sobą? Czy planuje się zmianę technologii remontów w ramach bieżącego utrzymania z zastosowaniem nawierzchni betonowej? Drogi betonowe już na etapie budowy są ok. 30 proc. tańsze od podobnych z nawierzchnią asfaltową. Po 30 latach eksploatacji oszczędności mogą przekraczać 50 proc.- uważa radna Agnieszka Kurzawa.

Jej zdaniem o stosowaniu nawierzchni asfaltowej na kostce kamiennej są różne opinie, nie zawsze pozytywne.

Anna Szotkowska, zastępca prezydent Szczecina zwraca uwagę, że remonty tych ulicy był przeprowadzone już prawie dziesięć lat temu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Torowa rewolucja w Szczecinie trwa. Sprawdziliśmy, co słycha...

- 10-letnie użytkowanie drogi przy dużym obciążeniu tonażowym (pojazdy z naczepami, komunikacja miejska itp.) powoduje postępująca degradację. Należy również pamiętać że obie ulicę poddane zostały remontowi to jest wymianie nakładki bitumicznej, a nie przebudowie, co jest istotną różnicą pod względem nośności i odporności warstwy ścieralnej - wyjaśnia.

Zapewnia, że Zarząd Dróg prowadzi stały monitoring ulic Krzywoustego i Ku Słońcu i w razie konieczności dokonywane są naprawy cząstkowe poprzez nakładanie warstw bitumicznych wraz z zastosowaniem siatek szklano węglowych zapobiegających powstawaniu spękań odbitych.

Wiceprezydent rozwiewa wątpliwości, że ulice w mieście mogłyby być z betonu.

- Nawierzchnia betonowa potrzebuje odpowiedniej infrastruktury podziemnej i stosuje się ją przede wszystkim na autostradach i drogach ekspresowych, a w mieście wiązałoby się to z daleko idącą przebudowa ulic - zauważa.

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński