Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ulica Kolumba będzie szeroka. Szczecińska Wenecja w końcu ożyje?

mdr
Wizualizacja przejść nad starymi torami. Tego projektu też do dziś nie zrealizowano.
Wizualizacja przejść nad starymi torami. Tego projektu też do dziś nie zrealizowano.
Urząd miasta i PKP podpisały dziś porozumienie intencyjne w sprawie terenów dworcowych. Chodzi konkretnie o zagospodarowanie przez Szczecin terenów przylegających do ulicy Kolumba i samej ulicy.

PKP PLK wyłączy z obszaru kolejowego i przekaże miastu tereny pod torami kolejowymi (3 pary torów sąsiadujących z ul. Kolumba). Warunkiem przekazania bedzie jednak przeniesienie likwidowanych torów w rejon Parku Gumienieckiego na koszt miasta.

Porozumienie podpisali Krzysztof Nowak zastępca prezydenta miasta, Józef Matuszczak naczelny dyrektor PKP PLK, Helena Judkowiak-Gospodarek z-ca dyr. PKP PLK i Mariusz Jankowski dyrektor PKP Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami w Szczecinie.

W listopadzie ubiegłego roku Głos pisał na ten temat z okazji planów budowy super nowoczesnego dworca kolejowego do roku 2012. Miał powstać w ramach Programu 2012, który ma przygotować Polskę m.in. na przyjazd kibiców mistrzostw Europy w piłce nożnej. Wprawdzie żaden mecz nie zostanie u nas rozegrany, ale przez Szczecin będzie jechać gros tych, którzy będą chcieli je zobaczyć na polskich i ukraińskich stadionach. Było gotowe memorandum z raportem rynkowym, analizą potencjału i warunkami lokalizacji.

Według ówczesnych założeń miał powstać nie tylko nowy Dworzec Główny, ale również cała towarzysząca mu infrastruktura. Obecny miał być zamieniony na zaplecze gastronomiczno-sklepowo-usługowe. Nowy planowano wybudować obok starego. Według wstępnej wizji miał być podwieszony na wysokich palach nad terenem między ulicami Kolumba i Czarneckiego.

To wówczas pierwszy raz rozmawiano z miastem na temat przebudowy całego otoczenia przyszłego centrum. Planowano zmianę trasy tramwaju, który dziś jedzie ul. 5-Lipca, skręca w Narutowicza i dalej w Potulicką. Po przebudowie miałby jechać prosto (zostawiając po prawej stronie ul. Narutowicza) aż do ul. Czarnieckiego i tam dopiero skręcać na ul. Potulicką i zajeżdżać na tyły nowego dworca. Część trasy pokonywałby na nowo wzniesionej estakadzie.

W planach była też mowa o ulicy Kolumba. Miał po przebudowie jeździć po niej jedynie tramwaj obok nowych, szerokich arterii spacerowych. Cały ruch planowano przenieść na tył obecnych domów od strony PKP. Tam chciano wybudować szeroką ulica. PKP miały oddać na ten cel miastu pas o szerokości ponad 15 m.

Co z tych wszystkich planów zostanie zrealizowane, wkrótce zobaczymy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński