Ulica Jagiellońska w Szczecinie będzie jednokierunkowa - zapadła decyzja. Zmiany od lipca

wizualizacje
Ulica Jagiellońska w Szczecinie będzie jednokierunkowa. To ostateczna decyzja.
Ulica Jagiellońska w Szczecinie będzie jednokierunkowa. To ostateczna decyzja. wizualizacje
Po konsultacjach społecznych prezydent Szczecina podjął decyzję o wprowadzeniu nowej organizacji ruchu na ul. Jagiellońskiej w Szczecinie.

Wprowadzone zmiany maja przede wszystkim pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie tego fragmentu ul. Jagiellońskiej. Chodzi o to, aby ta, jedna z ważniejszych arterii naszego miasta, była przyjazna wszystkim uczestnikom ruchu drogowego: pieszym, korzystającym z komunikacji miejskiej, rowerzystom, ale także kierowcom pojazdów samochodowych.

Podjęta decyzja to między innymi wynik przeprowadzonych konsultacji społecznych. W sobotę 12 kwietnia oraz we wtorek 15 kwietnia, dyskutowano nad zmianami w organizacji ruchu w ciągu ulicy Jagiellońskiej. Spotkania cieszyły się dużym zainteresowaniem, na oba przyszło kilkadziesiąt osób.

Jednokierunkowa ul. Jagiellońska w Szczecinie. Zobacz wizualizacje [zdjęcia]

Na pytania mieszkańców odpowiadali pracownicy Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska i Biura Strategii Urzędu Miasta. Większość mieszkańców pozytywnie zareagowało na propozycje zmian na Jagiellońskiej.

Mieszkańcy wskazują również na utrudnione poruszanie się wzdłuż ulicy, osobom na wózkach inwalidzkich lub z wózkami dla dzieci z powodu głęboko parkujących na chodnikach samochodów. Zamknięcie ulicy dla ruchu z dwóch kierunków zdaniem mieszkańców powinno przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa i estetyki tego miejsca.

Podczas konsultacji padały także głosy krytyczne, dotyczące między innymi wprowadzenia ruchu jednokierunkowego, galerii handlowych oraz ogólnej kondycji śródmieścia. Przeciwnicy zmian zaznaczyli, że w pierwszej kolejności należałoby się skupić na modernizacji innych miejsc (np. okolic ul. Tamy Pomorzańskiej).

Wysuwali również argumenty mówiące o tym, że zmiany mogą stwarzać zagrożenie dla rowerzystów którzy poruszaliby się wytyczonym kontrapasem rowerowym, oraz że zmiany doprowadzą do zakorkowania się śródmieścia.

- Biorąc pod uwagę wszystkie opinie wyrażone w konsultacjach społecznych prezydent zdecydował o wprowadzeniu zmian na ul. Jagiellońskiej. - mówi Piotr Zieliński z Biura Komunikacji Społecznej i Marketingowej UM.

Projekt przewiduje wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Jagiellońskiej na odcinku od al. Wojska Polskiego do pl. Lotników w Szczecinie. Zmiany będą polegały na wyznaczeniu po jednej stronie jezdni miejsc postojowych skośnych pod kątem 60º całkowicie na jezdni.

Po drugiej stronie jezdni przewiduje się wyznaczenie pasa postojowego szerokości 2,0 metra z parkowaniem pojazdów częściowo na jezdni i chodniku.

Umożliwi to uwolnienie chodników od zastawiających je samochodów, wprowadzenie kontrapasa rowerowego z pozostawieniem jednego pasa dla ruchu pojazdów o szerokości 3,25 metra. Wprowadzenie koncepcji na odcinku od al. Wojska Polskiego do pl. Lotników pozwoli na wyznaczenie około 145 miejsc postojowych dla samochodów (obecnie jest 153).

Ponadto w ramach omawianej koncepcji przewiduje się wprowadzenie przystanku autobusowej komunikacji miejskiej, miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych, dla pojazdów zaopatrzenia oraz tzw. miejsc "Kiss&Ride" umożliwiających chwilowe zatrzymanie się.

Obecnie przygotowywany będzie projekt stałej organizacji ruchu, który zostanie jeszcze poddany opinii policji, ZDiTM, stowarzyszeń.

Zmiany miałyby kosztować około 50 tys. zł.

Wprowadzenie zmian zaplanowane jest na początek lipca.

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 16.05.2014 o 10:41, Z Amsterdamu napisał:

Podobnie myślano w Holandii, gdy  wyłączano z ruchu całe kwartały miast, i co ? Sprzedaż zawsze wzrastała.

W holandii islamiści mordują normalnych ludzi w biały dzień, i co ? W holandii dżenderyści i inni tęczowi rasiści dyskryminują rodowitych białych, normalnych europejczyków, i co ?

G
Gość
W dniu 16.05.2014 o 10:24, kk napisał:

Centrum miasta jest dla Ludzi a nie samochodów. Ulica ta wreszcie stanie się bardzie przyjazna dla mieszkających tam ludzi, i o to chodzi

 

I na dobre by wszystkim wyszło. Samochody w miastach niszczą krawężniki, chodniki, trawniki, hałasują, emitują spaliny, powodują korki i śmiertelne wypadki. Na zachodzie rower jest traktowany tak jak na to zasługuje, czyli jako najbardziej zdrowy, ekonomiczny i ekologiczny środek transportu, zwłaszcza w mieście gdzie wszędzie dojedzie się w ciągu godziny. 

Najwięksi krzykacze w stylu "nie dla samochodów" to zawistni nieudacznicy życiowi, którzy sami nic w życiu nie osiągnęli i mogą sobie pozwolić jedynie na jazdę rowerem. A kiedy coś się robi pod górkę kierowcom to nieudacznicy dostają orgazmu i zaczynają wypisywać te swoje lewacko-antymotoryzacyjne wypociny.

b
bolo
W dniu 15.05.2014 o 17:22, adaś napisał:

Ale rowerzyści będą mogli jeździć z obu kierunkach... Niedługo całe miesto będzie zamknięte dla samochodów, nie dajmy się zwariować!

 

I na dobre by wszystkim wyszło. Samochody w miastach niszczą krawężniki, chodniki, trawniki, hałasują, emitują spaliny, powodują korki i śmiertelne wypadki. Na zachodzie rower jest traktowany tak jak na to zasługuje, czyli jako najbardziej zdrowy, ekonomiczny i ekologiczny środek transportu, zwłaszcza w mieście gdzie wszędzie dojedzie się w ciągu godziny. 

t
tej

~..~  -  juz myslalem, ze tylko ja jestem przeciwny tej "smiechwestycji".

Kolega wyzej podal wiele argumentow, ja dodam od siebie, ze:

w tym momencie przejechanie w godzinach szczytu z prawobrzeza w okolice boh. wawy (miedzy 26 kwietnia, a mickiewicza) w miare plynnie da sie tylko Jagiellonska. Place SS jak i Sprzymierzonych sa wystraczajaco zakorkowane, zeby dodawac im setki dodatkowych aut.

My mamy wogole jakiegos planiste miasta, czy to zwykly freestyle'a na zasadzie, "co sie stanie, to sie stanie, ale zmiany sa przeciez"?

Nie przypominam sobie glupszej, drogowej inwestycji w Szczecinie, a pamietam "rzady" Jurczyka....

..

"Chodzi o to, aby ta, jedna z ważniejszych arterii naszego miasta, była przyjazna wszystkim uczestnikom ruchu drogowego: pieszym, korzystającym z komunikacji miejskiej,rowerzystom, ale także kierowcom pojazdów samochodowych." = BZDURA

"Podjęta decyzja to między innymi wynik przeprowadzonych konsultacji społecznych." = KŁAMSTWO

"Spotkania cieszyły się dużym zainteresowaniem, na oba przyszło kilkadziesiąt osób." = JAK NA ILOŚĆ MIESZKAŃCÓW I DWA DNI TZW. KONSULTACJI TO NIEWIELE.

"Większość mieszkańców pozytywnie zareagowało na propozycje zmian na Jagiellońskiej." = WIĘKSZOŚĆ MIESZKAŃCÓW JAGIELLOŃSKIEJ CZY SZCZECINA? TO MOŻNA POWIEDZIEĆ SĄ DWIE WIĘKSZOŚCI.

"Mieszkańcy wskazują również na utrudnione poruszanie się wzdłuż ulicy, osobom na wózkach inwalidzkich lub z wózkami dla dzieci z powodu głęboko parkujących na chodnikach samochodów." = BEZ PRZESADY.

MIESZKAŃCY OD DŁUGIEGO CZASU SYGNALIZUJĄ, ŻE PRZY SZPITALU NA JAGIELLOŃSKIEJ PIESI NIE MOGĄ SIĘ MINĄĆ, BO KTOŚ POUSTAWIAŁ NA CHODNIKU BETONOWE PÓŁKULE. RODZINA IDZIE TAMTĘDY NA SPACER TZW. GĘSIEGO.

PRZEJAZD WÓZKIEM DZIECIĘCYM (O BLIŹNIACZYM NIE MÓWIĘ), WÓZKIEM INWALIDZKIM JEST NIEMOŻLIWY.

ZERO REAKCJI.

PRZYSTANEK TRAMWAJOWY NA BOH. WARSZAWY PRZY JAGIELLOŃSKIEJ W KIERUNKU KRZEKOWO (VIS A VIS RESTAURACJI) TEŻ NIE JEST "PRZYJAZNY" LUDZIOM NA WÓZKACH INWALIDZKICH ANI Z DZIEĆMI W WÓZKACH. NIE JEST "PRZYJAZNY" PASAŻEROM. WARTO SPRAWDZIĆ PARAMETRY.

"Zamknięcie ulicy dla ruchu z dwóch kierunków zdaniem mieszkańców powinno przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa i estetyki tego miejsca." = BEZPIECZEŃSTWA? ZOBACZYMY. ESTETYKI - OKAŻE SIĘ "W PRANIU".

"Podczas konsultacji padały także głosy krytyczne, dotyczące między innymi wprowadzenia ruchu jednokierunkowego, galerii handlowych oraz ogólnej kondycji śródmieścia." = PRAWDA

"Przeciwnicy zmian zaznaczyli, że w pierwszej kolejności należałoby się skupić na modernizacji innych miejsc (np. okolic ul. Tamy Pomorzańskiej)." = JEDNO Z PRZYKŁADOWYCH MIEJSC. POLECAM JAGIELLOŃSKĄ OD BOH. WARSZAWY DO TORÓW KOLEJOWYCH (W OBU KIERUNKACH) JEŻELI MAMY WYDAĆ PIENIĄDZE NA COŚ CO MA W NAZWIE UL. JAGIELLOŃSKA. POLECAM PRZEJAZD DZIURAMI KARETKĄ NA SYGNALE. ŁATANIE DZIUR TO NIE TO SAMO CO DOBRA NAWIERZCHNIA.

"Wysuwali również argumenty mówiące o tym, że zmiany mogą stwarzać zagrożenie dla rowerzystów którzy poruszaliby się wytyczonym kontrapasem rowerowym" = PROSZĘ O STATYSTYKĘ ZDARZEŃ Z UDZIAŁEM ROWERZYSTÓW NA TYM ODCINKU (BEZ KONTRAPASA)

"oraz że zmiany doprowadzą do zakorkowania się śródmieścia." = PRAWDA

"- Biorąc pod uwagę wszystkie opinie wyrażone w konsultacjach społecznych prezydent zdecydował o wprowadzeniu zmian na ul. Jagiellońskiej. - mówi Piotr Zieliński z Biura Komunikacji Społecznej i Marketingowej UM." = TA ORGANIZACJA RUCHU MIAŁA DZIAŁAĆ OD MAJA(?)

"Projekt przewiduje wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Jagiellońskiej na odcinku od al. Wojska Polskiego do pl. Lotników w Szczecinie." = CZYLI WYJAZD Z MIASTA. BRAWO. PO CO WJEŻDŻAĆ, ŻEBY STAĆ W KORKU DO PLACU? NAZWĘ WPISZ SAM.

"Wprowadzenie koncepcji na odcinku od al. Wojska Polskiego do pl. Lotników pozwoli na wyznaczenie około 145 miejsc postojowych dla samochodów (obecnie jest 153)." = 153-145= TYLKO 8. TAK NIEWIELE, ALE ROBI RÓŻNICĘ.

"Ponadto w ramach omawianej koncepcji przewiduje się wprowadzenie przystanku autobusowej komunikacji miejskiej, miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych, dla pojazdów zaopatrzenia oraz tzw. miejsc "Kiss&Ride” możliwiających chwilowe zatrzymanie się." = MÓWIĄC O NIEPEŁNOSPRAWNYCH WRÓĆMY DO TEKSTU POWYŻEJ.

"Obecnie przygotowywany będzie projekt stałej organizacji ruchu, który zostanie jeszcze poddany opinii policji, ZDiTM, stowarzyszeń." = PRZECIEŻ NAPISANO, ŻE:

"Wprowadzenie zmian zaplanowane jest na początek lipca." = TO JESZCZE NIE MA OPINII?!

G
Gość
W dniu 16.05.2014 o 10:41, Z Amsterdamu napisał:

Podobnie myślano w Holandii, gdy  wyłączano z ruchu całe kwartały miast, i co ? Sprzedaż zawsze wzrastała.

Jak tam zaczną sprzedawać dragi ( jak w Amsterdamie ) to napewno pojawi się mnostwo rowerzystów :)

A
ADAMS
W dniu 16.05.2014 o 10:41, Z Amsterdamu napisał:

Podobnie myślano w Holandii, gdy  wyłączano z ruchu całe kwartały miast, i co ? Sprzedaż zawsze wzrastała.

 

W Holandii najpopularniejszy środek transportu to samochód (nie rower jak bredzi internetowa gawiedź), gdzie zatem podziały się samochody mieszkańców tych kwartałów?

 

Wiadomo gdzie samochody wędrują w Szczecinie - na przyległe ulice bo garażowców nie ma i nie będzie.

Nawet TBS-y budują osiedla w centrum bez garaży.

Z
Z Amsterdamu
W dniu 16.05.2014 o 07:38, sped napisał:

A potem mówią że centrum umiera że klientów w sklepach brakuje że wszyscy do centrów handlowych uciekają  , no nie ma co się dziwić jak takie bezsensowne decyzje są podejmowane , ile po mieście porusza się rowerów a ile samochodów , zmiany od lipca czyli zamkną ulice a i tak nie zdążą tam nic więcej zrobić.

Podobnie myślano w Holandii, gdy  wyłączano z ruchu całe kwartały miast, i co ? Sprzedaż zawsze wzrastała.

k
kk
W dniu 16.05.2014 o 08:06, Ja ze Szczecina napisał:

A ja poczekam do zimy.I będę liczył jadących ul. Jagielońską rowerzystów.A potem oskarżę SENS.A o co ?  Niech się już zaczną domyślać.-  " Idiotów nie sieją,Oni sami się rodzą"-

Centrum miasta jest dla Ludzi a nie samochodów. Ulica ta wreszcie stanie się bardzie przyjazna dla mieszkających tam ludzi, i o to chodzi

K
Kierowca

TU CHODZI O UWOLNIENIE CHODNIKÓW Z SAMOCHODÓW !!!!!!!!!!! A nie o rowery! Przecież liczba miejsc zmniejszy się tylko kilka sztuk!!!

J
Ja ze Szczecina

A ja poczekam do zimy.I będę liczył jadących ul. Jagielońską rowerzystów.A potem oskarżę SENS.

A o co ?  Niech się już zaczną domyślać.-  " Idiotów nie sieją,Oni sami się rodzą"-

s
sped

A potem mówią że centrum umiera że klientów w sklepach brakuje że wszyscy do centrów handlowych uciekają  , no nie ma co się dziwić jak takie bezsensowne decyzje są podejmowane , ile po mieście porusza się rowerów a ile samochodów , zmiany od lipca czyli zamkną ulice a i tak nie zdążą tam nic więcej zrobić.

o
olo

Jednak szkoda że głupota nie jest lżejsza od powietrza......nasz kochany SENS z rowerzystami i jak widac Panem Krzystkiem mogliby przemieszczać się wygodnie i bezkolizyjnie .

w
wyborca

jak krzystek wygra wybory to za 4 lata sSzczecin bedzie pustynia z pustymi biurowcami, licznymi sklepami i blokujacymi ronda swingami

s
szkoda gadać

Swego czasu zamknięty został odcinek ulicy Bogusława i powstał tam słynny pasaż ... widzę tam codziennie tysiące radosnych szczecinian z wózkami dla dzieci, spacerujących i wprost tryskających szczęściem ... teraz kolej na Jagiellońską,

a może po prostu należałoby zagonić do roboty Policję oraz SM, żeby w końcu zrobili porządek z parkującymi pojazdami na Jagiellońskiej, będzie duuuuużo więcej miejsca na chodnikach.

Dodaj ogłoszenie