Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ułatwienia dla tramwajów, czyli rewolucyjne zmiany w Szczecinie

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Projektowana rozeta na placu Rodła ma umożliwić skręt tramwajów w każdej relacji
Projektowana rozeta na placu Rodła ma umożliwić skręt tramwajów w każdej relacji Andrzej Szkocki
Całkowita długość zmodernizowanych linii tramwajowych wyniesie prawie 18 km. Całkowity planowany koszt inwestycji: 233 700 000 złotych.

Realizacja robót budowlanych jest zaplanowana na lata 2018 - 2023. - Głównym celem i ideą projektu „Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie etap II” jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego na terenie Szczecina poprzez poprawę stanu technicznego tras tramwajowych w mieście - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik miasta ds. dróg i transportu miejskiego. - Realizacja projektu wynika z potrzeby poprawy stanu technicznego infrastruktury torowej i poprawy komfortu podróżowania tramwajami w naszym mieście. Po przebudowie przejazd będzie bardziej płynny, zmniejszy się awaryjność torowisk, a w rejonie przejazdu tramwajów zrobi się ciszej.

Projekt obejmuje bardzo szeroki zakres prac. Będzie to przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości - pl. Żołnierza Polskiego - al. Wyzwolenia - pl. Rodła (wraz z placem Rodła) do ronda Giedroycia. Zmodernizowane torowisko pojawi się także w ciągu ul. Kołłątaja - ul. Asnyka aż do pętli na Niebuszewie. Tory zostaną wyremontowane także na placu Żołnierza Polskiego, w kierunku placu Hołdu Pruskiego - ul. Matejki - ul. Piłsudskiego (aż do placu Rodła).

Rozjazdy w każdym kierunku

Co się zmieni? Na placu Rodła powstanie rozeta umożliwiająca skręt w każdym kierunku (dziś to niemożliwe) m.in. skręt z ulicy Piłsudskiego w aleję Wyzwolenia, w kierunku dworca Niebuszewo, a także skręt z ulicy Piłsudskiego w kierunku alei Niepodległości. Co to oznacza dla pasażera? Po przebudowie trasy tramwajowej „dwunastki” będą mogły tam zawitać niskopodłogowe swingi.

Na placu Żołnierza Polskiego nowością ma być skręt z alei Wyzwolenia w kierunku Alei Kwiatowej. Na Niebuszewie pojawi się dodatkowy skręt z ulicy Boguchwały w ulicę Asnyka, w kierunku dworca Szczecin-Niebuszewo. Przy samym dworcu torowisko będzie się rozgałęziać, pojawi się dodatkowy tor postojowy. Tym samym na przystanku będzie mogło zatrzymać się więcej składów.

Jutro, 24 stycznia odbędzie się spotkanie w „Rowerowym Szczecinie” dotyczące planowanych remontów pod kątem infrastruktury rowerowej.

- To już ostateczny projekt przebudowy torowisk. Pokażemy, co się zmieni dla rowerzystów przy okazji modernizacji torów - mówi inżynier Maciej Sochanowski, projektant.

Pomorzany i Pogodno też do remontu

Dodajmy, że to nie koniec ambitnych zamierzeń. Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną jest planowana w ciągu al. Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany wraz z rozbudową pętli oraz z niezbędną rozbudową i przebudową układu drogowego. Remontu doczekają się także tory w ciągu ul. Mickiewicza od mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego (z przejazdem).

Przebudowane zostaną także torowiska na pl. Szarych Szeregów oraz w obrębie węzła Wyszyńskiego. Projekt, który będzie realizować miasto obejmuje też przebudowę zajezdni Golęcin, przebudowę dwóch podstacji trakcyjnych oraz budowę nowej podstacji.

Zobacz również:

Pętla Turkusowa w Szczecinie

Szczecin: Wiemy, kiedy ruszy pętla Turkusowa. Co się zmieni?...

Zobacz także: Rozmowa tygodnia GS24.pl: Piotr Krzystek o polityce i in vitro

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński