Ułatwienia dla tramwajów, czyli rewolucyjne zmiany w Szczecinie

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Projektowana rozeta na placu Rodła ma umożliwić skręt tramwajów w każdej relacji
Projektowana rozeta na placu Rodła ma umożliwić skręt tramwajów w każdej relacji Andrzej Szkocki
Całkowita długość zmodernizowanych linii tramwajowych wyniesie prawie 18 km. Całkowity planowany koszt inwestycji: 233 700 000 złotych.

Realizacja robót budowlanych jest zaplanowana na lata 2018 - 2023. - Głównym celem i ideą projektu „Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie etap II” jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego na terenie Szczecina poprzez poprawę stanu technicznego tras tramwajowych w mieście - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik miasta ds. dróg i transportu miejskiego. - Realizacja projektu wynika z potrzeby poprawy stanu technicznego infrastruktury torowej i poprawy komfortu podróżowania tramwajami w naszym mieście. Po przebudowie przejazd będzie bardziej płynny, zmniejszy się awaryjność torowisk, a w rejonie przejazdu tramwajów zrobi się ciszej.

Projekt obejmuje bardzo szeroki zakres prac. Będzie to przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości - pl. Żołnierza Polskiego - al. Wyzwolenia - pl. Rodła (wraz z placem Rodła) do ronda Giedroycia. Zmodernizowane torowisko pojawi się także w ciągu ul. Kołłątaja - ul. Asnyka aż do pętli na Niebuszewie. Tory zostaną wyremontowane także na placu Żołnierza Polskiego, w kierunku placu Hołdu Pruskiego - ul. Matejki - ul. Piłsudskiego (aż do placu Rodła).

Rozjazdy w każdym kierunku

Co się zmieni? Na placu Rodła powstanie rozeta umożliwiająca skręt w każdym kierunku (dziś to niemożliwe) m.in. skręt z ulicy Piłsudskiego w aleję Wyzwolenia, w kierunku dworca Niebuszewo, a także skręt z ulicy Piłsudskiego w kierunku alei Niepodległości. Co to oznacza dla pasażera? Po przebudowie trasy tramwajowej „dwunastki” będą mogły tam zawitać niskopodłogowe swingi.

Na placu Żołnierza Polskiego nowością ma być skręt z alei Wyzwolenia w kierunku Alei Kwiatowej. Na Niebuszewie pojawi się dodatkowy skręt z ulicy Boguchwały w ulicę Asnyka, w kierunku dworca Szczecin-Niebuszewo. Przy samym dworcu torowisko będzie się rozgałęziać, pojawi się dodatkowy tor postojowy. Tym samym na przystanku będzie mogło zatrzymać się więcej składów.

Jutro, 24 stycznia odbędzie się spotkanie w „Rowerowym Szczecinie” dotyczące planowanych remontów pod kątem infrastruktury rowerowej.

- To już ostateczny projekt przebudowy torowisk. Pokażemy, co się zmieni dla rowerzystów przy okazji modernizacji torów - mówi inżynier Maciej Sochanowski, projektant.

Pomorzany i Pogodno też do remontu

Dodajmy, że to nie koniec ambitnych zamierzeń. Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną jest planowana w ciągu al. Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany wraz z rozbudową pętli oraz z niezbędną rozbudową i przebudową układu drogowego. Remontu doczekają się także tory w ciągu ul. Mickiewicza od mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego (z przejazdem).

Przebudowane zostaną także torowiska na pl. Szarych Szeregów oraz w obrębie węzła Wyszyńskiego. Projekt, który będzie realizować miasto obejmuje też przebudowę zajezdni Golęcin, przebudowę dwóch podstacji trakcyjnych oraz budowę nowej podstacji.

Szczecin: Wiemy, kiedy ruszy pętla Turkusowa. Co się zmieni?...

Zobacz także: Rozmowa tygodnia GS24.pl: Piotr Krzystek o polityce i in vitro

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 13

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

E
Emi

O północnej części miasta jak zwykle zapomniano. Torowisko koszmar, jezdnia dziurawa jak ser szwajcarski. Niedlugo będzie przypominać ul. Kolumba, ale co tam- zawsze można te same ulice remontować po kilka razy.

E
Emi

O północnej części miasta jak zwykle zapomniano. Torowisko koszmar, jezdnia dziurawa jak ser szwajcarski. Niedlugo będzie przypominać ul. Kolumba, ale co tam- zawsze można te same ulice remontować po kilka razy.

G
Gość

Przejazd przez tory na pl. Rodła w stronę pl. Żołnierza to tra-ge-dia!

P
PIESZY

We wrześniu 2017 r., przy okazji remontu ul. Krzywoustego, radni PiS Marek Duklanowski i Rafał Niburski, zaproponowali, by przed zamknięciem ul. Krzywoustego dla tramwajów Miasto wykonało najpierw dodatkowy zakręt dla nich na placu Kościuszki. Chodzi o tory, które umożliwiałyby przejazd tramwajów z al. Piastów w ul. Sikorskiego. Dlaczego Miasto przy projekcie „Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie etap II”

znowu pominęło tak ważny rozjazd na pl. Kościuszki, by poprawić komfort podróżowania tramwajami w naszym mieście. Jedyny kierunek torowy na Gumieńce powoduje, że najmniejsza awaria tramwaju lub remont drogi czy kraksa na tym kierunku odcina całkowicie komunikację miejską na trasie Gumieńce od centrum.

 

456

Gdyby Szczecin miał taki sprzęt i fachowców jak na zachodzie oczywiście pieniądze to pracę zdecydowanie szybciej by postępowały a tak mamy co mamy więc nie ma co czekać, ważne że są ulepszenia. No cóż człowiekowi ciężko dogodzić. KIEDYŚ TEGO NIE BYŁO I NIKT NIE NARZEKAŁ.

P
Pol

Nareszcie dojrzeli do tego, że rozjazdy powinny być w każdą stronę. Brawo!! Tyle było remontów, a na to nie wpadli.

v
vox civicum
W dniu 23.01.2018 o 16:04, Cezary napisał:

Kiedy tramwaje pojadą ulicami: Mieszka I i 26 Kwietnia ? To powinien być priorytet !

 

A kiedy położą w końcu ten kawałeczek torów przez Narutowicza aby można szybko dojechać z dworca na piastów lub cmentarz? Teraz taka wyprawa to zawsze co najmniej jedna przesiadka lub kilkuset metrowy spacerek

123
W dniu 23.01.2018 o 16:04, Cezary napisał:

Kiedy tramwaje pojadą ulicami: Mieszka I i 26 Kwietnia ? To powinien być priorytet !

O wieloletni zastój inwestycyjny mozesz miec pretensje do wyborcow bylego  prezydenta ktory doprowadził miasto do 7 letniej zapasci gospodarczo inwestycyjnej a dzis wiadomo na kogo glosuja ...

!
W dniu 23.01.2018 o 15:12, ciekaff napisał:

I tak co kilka lat będziemy przebudowywać już przebudowane zamiast zrobić to RAZ A DOBRZE.Ale widocznie nadal istnieje zasada że z inwestycji "KTOŚ" przytuli kilka groszy ; bo po to ta inwestycja powstaje. "Lokalny Miś" nadal żywy ! A za kilka lat przebuduje się zapewne po raz kolejny Bramę Portową aby tramwaj z Potulickiej pojechał w Wyszyńskiego a z Dworcowej na Potulicką... Ile z okazji pozyskania nowych funduszy zostanie przekazane na "równoległe inwestycje" w postaci okolicznościowych kalendarzy,kubków,długopisów,naklejek itp. jak to było przed rozpoczęciem inwestycji SSP oczywiście Magistrat nigdy nie poda do publicznej wiadomości !

Przestań bredzic

W
Wojtek

Priorytet to jest połączenie pętli las Arkoński z Wojska Polskiego bo most na Łęknie to tragedia

C
Cezary

Kiedy tramwaje pojadą ulicami: Mieszka I i 26 Kwietnia ? To powinien być priorytet !

C
Cezary

Kiedy tramwaje pojadą ulicami: Mieszka I i 26 Kwietnia ? To powinien być priorytet !

c
ciekaff

I tak co kilka lat będziemy przebudowywać już przebudowane zamiast zrobić to RAZ A DOBRZE.

Ale widocznie nadal istnieje zasada że z inwestycji "KTOŚ" przytuli kilka groszy ; bo po to ta inwestycja powstaje. "Lokalny Miś" nadal żywy ! A za kilka lat przebuduje się zapewne po raz kolejny Bramę Portową aby tramwaj z Potulickiej pojechał w Wyszyńskiego a z Dworcowej na Potulicką...

 

Ile z okazji pozyskania nowych funduszy zostanie przekazane na "równoległe inwestycje" w postaci okolicznościowych kalendarzy,kubków,długopisów,naklejek itp. jak to było przed rozpoczęciem inwestycji SSP oczywiście Magistrat nigdy nie poda do publicznej wiadomości !

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3