Póki co nie widać żadnych postępów w budowie pętli. I nie zanosi się, żeby to szybko się zmieniło. Trwają jeszcze prace nad projektem miejsca, gdzie autobusy będą dowozić pasażerów do tramwaju przy ul. Turkusowej.
- Planowane jest uzyskanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych w 2015 roku - mówi Robert Grabowski ze szczecińskiego magistratu.
Inwestycja jest realizowana w trybie "zaprojektuj i wybuduj". Zajmie się tym Zakład Robót Inżynieryjno Budowlanych Andrzej Dykowski ze Szczecina, który wycenił usługi na ponad 8,4 mln złotych. Zgodnie z umową, termin realizacji inwestycji mija w czerwcu przyszłego roku.
Podstawą do projektowania jest program funkcjonalno-użytkowy opracowany na zlecenie Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. W ramach zadania powstanie nie tylko pętla autobusowa o czterech peronach, ale również parking dla samochodów osobowych na sześćdziesiąt miejsc, zadaszony parking bike&ride (dla rowerzystów, którzy zdecydują się na podróż komunikacją miejską), zbudowane będą drogi dla cyklistów. Nowością mają być szafki rowerowe umożliwiające zamknięcie jednego roweru w każdej szafce.
Zgodnie z zaleceniami, pętla oraz parking rowerowy powinny zostać wyposażone w monitoring z kamerami. To 6 punktów w obrębie pętli autobusowej (widok na każdy peron oraz na stanowiska postojowe autobusów) oraz 2 punkty na parkingu rowerowym. Przewidziano także lokalizacje dwóch automatycznych toalet. Wykonawca ma zadbać również o nową organizację ruchu, która obejmie m.in. zmiany w rejonie skrzyżowania ulic Jasnej i Turkusowej.
Jest jeszcze jeden wątek całego zamieszania z pętlą autobusową. Rewolucyjne zmiany w komunikacji związane z uruchomieniem Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju zostały przełożone na 2016 roku, kiedy to ma zakończyć się jej budowa. Obecna siatka połączeń komunikacji na prawobrzeżu ma charakter doraźny.
Przypomnijmy, że gdy w ubiegłym roku okazało się, że pętla przesiadkowa dla Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju ma powstać później niż SST, wywołało to ostre komentarze mieszkańców. Magistrat tłumaczył, że w projekcie budowy SST nie była przewidziana pętla autobusowa: to odrębne zadanie w celu usprawnienia komunikacji. Do czasu, gdy autobusy nie zaczną podjeżdżać na Turkusową, główną rolę przystanku przesiadkowego pełni przystanek "Jaśminowa ZUS".
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?