Ul. Łubinowa w Szczecinie będzie bardziej przyjazna rowerzystom i pieszym. Sześć firm chce zmodernizować ulicę

Szymon Wasilewski
Za rok przejazd rowerem wzdłuż ulicy Łubinowej ma być bardziej bezpieczny.
Za rok przejazd rowerem wzdłuż ulicy Łubinowej ma być bardziej bezpieczny. Szymon Wasilewski
Chodniki po obu stronach ulicy Łubinowej, drogi rowerowe oraz sto miejsc parkingowych. Tak po zmianach ma wyglądać otoczenie jednej z głównych ulic Prawobrzeża. Sześć firm jest zainteresowanych realizacją inwestycji.

Dwie spośród sześciu ofert mieści się w przewidywanym budżecie, jaki gmina zamierza przeznaczyć na inwestycję, tj. 9,8 mln zł brutto. Firma Kristone zaproponowała 9,5 mln zł, Starbag – 12,11 mln, Usługi Transportowo-Budowlane Bernard Baranowski - 14,7 mln zł, Musing Bud - 12,3 mln zł, Ben Bruk - 7,9 mln zł, PRD Nowogard - 12,8 mln zł. Każda z firm proponuje 72 miesiące okresu gwarancyjnego oraz 5 tys. zł opłaty za każdy dzień opóźnienia. Urzędnicy analizują oferty.

To ważna inwestycja, ponieważ ul. Łubinowa obsługuje istotne połączenia komunikacyjne, a w wielu jej miejscach - zwłaszcza po stronie osiedla Majowego - brakuje porządnych dróg prowadzących pieszych na przystanki, czy do obiektów usługowych, handlowych. Planowane drogi rowerowe stworzą spójny ciąg z istniejącymi już ścieżkami wzdłuż ul. Hangarowej, Struga, Wiosennej. Możliwy zatem będzie bezpieczny przejazd jednośladem szlakiem prowadzącym z Dąbia do osiedla Bukowego. Wzdłuż samej Łubinowej znajdują się trzy stacje wypożyczalni Bike_S.

ZOBACZ TEŻ:

Ulica Łubinowa zostanie przebudowana na całej jej długości, to jest od ul. Struga do ronda przy ul. Przelotowej, Nałkowskiej, Hangarowej. Projekt przewiduje również zagospodarowanie około 100 miejsc parkingowych. Po stronie wschodniej (od osiedla Majowego) zaplanowano ciągi pieszo-rowerowe o szerokości od 3,8 m do 7 m. Wyjątek stanowi odcinek od ul. Gombrowicza do Maciejowickiej, gdzie zaplanowano wewnętrzną drogę wspomagającą o szerokości 3,5-5 m przeznaczoną dla ruchu samochodowego, pieszego oraz rowerowego, wzdłuż której znajdą się zjazdy oraz miejsca parkingowe równoległe, jak i prostopadłe. Przewidziano także przebudowę peronów przystankowych.

Po stronie zachodniej (od osiedla Słonecznego), wzdłuż całego odcinka ulicy, poprowadzony będzie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 4-8 m. Na wysokości ul. Gombrowicza i pętli autobusowej zaprojektowano łączniki rowerowe prowadzące do drogi wewnętrznej. Podobnie jak po stronie wschodniej, przewidziano remont peronów przystankowych, schodów w kierunku osiedla Słonecznego, zjazdów na drogi wewnętrzne i wjazdu na pętlę autobusową. Przyszły wykonawca na wykonanie zadania będzie miał czas do 31 marca 2021.

ZOBACZ TEŻ:

Trwa głosowanie...

Więcej ścieżek rowerowych zamiast roweru miejskiego w Szczecinie?

Więcej ścieżek rowerowych zamiast roweru miejskiego w Szczecinie?

gs24

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mariola

Moze lepsza komunikacja zbiorowa? Likwiduje sie autobusy albo zmniejsza liczbe polaczen wiec ludzie jezdza samochodami. Tymczasem rozbudowuje sie sciezki rowerowe ktore nie sa alternatywa dla kierowcow. Rowery w plener, rozwijac komunikacje i wtedy bedzie ekologicznie. Rowerzysta blokujacy sprawne poruszanie sie aut na drodze na pewno nie jest proekologiczny.

Dodaj ogłoszenie