W zatorach "ugrzęzły" nie tylko autobusy linii 107, ale również 103 i 109.
- W godzinach szczytu około godz. 16 autobusy linii nr 107 mają około 20 minut opóźnienia, nie jest to spowodowane wyłącznie wahadłem w Policach - mówi Grzegorz Ufniarz, kierownik działu przewozów Szczecińsko - Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. - Średnie opóźnienie to 8 do 12 minut.
Kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej sugerowali, że znacznie lepszym rozwiązaniem byłoby wykonanie jezdni pomocniczej pod wiaduktem nad ulicą Piłsudskiego.
Czy nie można byłoby zbudować pomocniczej jezdni, zamiast wprowadzać ruch wahadłowy?
- Aktualna, tymczasowa organizacja ruchu została uzgodniona i zaakceptowana przez wszystkie niezbędne instytucje. W tym miejscu ulica przebiega pod wiaduktem, a ten ma ograniczoną szerokość i nie da się go poszerzyć z uwagi na fakt, że tory kolejowe biegną na dość wysokim nasypie. Nie ma też możliwości wykonania, w innym nieodległym miejscu, dodatkowego przejazdu przez tory kolejowe - tłumaczy Łukasz Mielnik z biura prasowego Strabag Sp. z o.o.
Z naszych informacji wynika, że rozkład jazdy linii 107 ma być dostosowany do utrudnień drogowych. Nieoficjalnie ma to być połowa kwietnia, wraz ze zmianami na placu Rodła w Szczecinie.
Dodajmy, że utrudnienia spowodowane budową ronda będą trwały aż do grudnia, przy czym w październiku nastąpi zmiana ograniczeń. Zadaniem wykonawcy jest budowa węzła przesiadkowego, przebudowa ulicy, budowa ścieżki rowerowej oraz ciągu chodników obsługujących węzeł. To element infrastruktury w ramach budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?